Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Den rozkvetlých šeříků...

22. 05. 2021
23
47
1074
Autor
blacksabbath

Jo, šeříky!
Vůně, ze které se hlava roztočí.

Vůně, pro starší ročníky spojená s 9. květnem 1945. Vůně, kterou já mám spojenou s dětstvím a maminčinou toaletní vodou.

Vůně a pestré barvy. Od bílé přes světle fialovou až té nejhezčí. Bordó!

Když jsem se loni chtěla zhluboka nadýchat jejich vůně, vlastně jsem tím hodně riskovala. Číhala jsem, až nikdo nepůjde, schovala roušku a nadýchala do foroty. Jestli mě někdo viděl, určitě přemítal, jaké telefonní číslo má doktor Chocholoušek! Letos jsem se pojistila.

Kousek za domem máme náletový lesík. Někdo chytrý přišel s nápadem vykácet velké keře bezu. Že tam vybudují další parkoviště. Ale zasáhl covid. Keře zůstaly podřezané, haluzky poházené okolo.

Příroda a jaro mají sílu. Poházené větvičky zakořenily a vydraly se z roští vstříc světlu.

Za ranního kuropění jsem se vydala na lup. Ale byl to lup?

Nemajíc přiměřených nástrojů, jala jsem se hrabat kolem výhonků. Bylo po dešti. Docela to šlo. Než jsem narazila na tlustší, důkladně zakořeněný kořen. Co s tím? Jak svůj výhonek oddělím?

Když se jde na věc s pořádným šturmem - tak se dílo podaří!

Výhonek jsem odkroutila. A pak ještě jeden a ještě jeden a ještě.....
Před domem jsem už měla vyhlédnuté místo. Pod okny. Z okna si totiž jeden může čichat, jak je libo.

Vyhloubila jsem přiměřenou díru holýma rukama, výhonky zasadila, hlínu kolem pořádně ušlapala. Vše řádně zalila a začala se těšit na plody svého úsilí.

Nojo, ale...
....vydrželo to jen tři dny a všechna moje práce byla fuč.
Někdo měl nejspíš stejný nápad jako já, jen práci si ulehčil.
Nevzdala jsem to!
Vydala jsem se znovu na budoucí parkoviště.
Tentokrát jsem do záhonku zatloukla tři kůly a proutky bezu k nim opatrně přivázala.
Už zakořenily. Hlídám je. A těším se, až mi jednoho dne zavoní pod okny bohatými květy! 




47 názorů

chtěla jsi napsat noví ničitelé...potřebovali plesknout přes ruce


8hanka
29. 07. 2021
Dát tip

stále viac sa o Tebe z Tvojich diel dozvedám a stále viac sa mi páči Tvoja širokospektrálna človečina... robíš život krajším...

orgován sme mali pri rodičovskom dome aj my, vôňou vítal všetkých prichádzajúcich, rozrastal sa popri schodisku...noví majitelia ho vyťali, aj veľký orech na dvore, zrušili kvetinovú záhradku...


ALFONS.....no vidíš...rozšířil sis obzory....:-))))....děkuji a přeji hezký večer!


ALFONS
21. 07. 2021
Dát tip

Pěkné toto, jen jsem netušil, že šeřík je bez.


Jani děkuji...kdyby každý zasadil tři žaludy nebo tři větvičky bezu.......včera jsem volala městskou policii....kluci si hráli na opice...asi.... zlomili dva loňi zasazené stromy půl metru nad zemí...byly dva metry vysoké, ale tenké....kůlky nekůlky......měli dostat na půlky....ujeli na koloběžkách.....


vesuvanka
02. 06. 2021
Dát tip

Ivi, dílo jsem si přečetla teprve teď, mo mě potěšilo, TIP a dodatečně gratuluji k vítězství :-))). Držím palce, ať šeříky pěkně rostou a nikdo jim neublíží! 

V roce 1966 jsem zasadila v jednom parčíku několik naklíčených žaludů a nikoho jsem se neptala, zda se to smí - kdo se ptá, moc se dozví. Tři se ujaly, a kyž se objevily první lístečky, tak jsem doubky ohraničila kolíky, aby nebyly posekány. Dnes jsou to statné stromy :-))). 

 


blacksabbath
01. 06. 2021
Dát tip annnie

ann...lila i bordó...díky:-)))))


annnie
01. 06. 2021
Dát tip

Dodatečně tip za partyzánskou činnost i za povídku - a blahopřeju! Dřív jsem se k šeříkům nedostala... Měj se jemně lila, pá a.


To je velká škoda Phil.....bez má kvést!!!! a Vonět.....děkuji za zastavení se


Philogyny
24. 05. 2021
Dát tip

Mi nadala sousedka, že ptáci zobaj náš bez a oni maj za plotem modro a tak... já mám tinnitus a špatně slyším...ale manžel ho zlikvidoval motorovou pilou, co dostal od Ježíška... :)


To je supéééér Lami.....snad se výsledků své "práce" dočkáme....děkuji a měj hezký den!


Lami
23. 05. 2021
Dát tip vesuvanka

Máš stejné spády jako já.Vysadil jsem ilegálně mezi domy na sídlišti dva jinany.Jeden nepřežil nájezd sekáčů od města, ale nahradil jsem ho.Konečně jsou zelené.Porostou pomalu ale stojí to za to.


Děkuji Tej....měj krásný voňavý den!!!!


Luboši....vykřičník a řada chechtajících se smajlíků


Kočkodan
22. 05. 2021
Dát tip Gora

 

Ivi, chodíš sice jen v černém, ale tvoje duše je úplně jiná. Bez zábran tě poplácám. (zatím jen po zádech)

 

A šeřík je na čichání určitě lepší než třeba toluen nebo Čikuli.


Evženie Brambůrková
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Mám šeříky, tam i tady a mám je ráda.


A voní....!!!!...JO!!!!!..........a máš???? na chaloupce rozhlednu?????.....too je pokus o vtip...ale šeříky tam určitě máš....děkuji...užij si voňavý sobotní večer!!!!!


Evženie Brambůrková
22. 05. 2021
Dát tip vesuvanka

Já si můžu sázet kde chci a co chci. U domku nemáme sice moc místa, ale za plotem jsem už vysadila několik stromů. Tady lidem nevadí, čí je to kus hlíny. A to jsme na kraji Prahy. Šěříky taky máme. A voní.

A na chalupě si můžu postavit třeba rozhlednu :-)))


Nikolasi....děkuji za přízeň:-)))))

dievča....to je jasné....stálo mě to hodně úsilí vydolovat ty haluzky šeříku ze země....děkuji....

přeji vám krásný sobotní večer!!!!!!!

 


dievča z lesa
22. 05. 2021
Dát tip Gora

vôňu brániť vlastným telom ... to je paráda!


Čudla
22. 05. 2021
Dát tip

Líbí /*


Díky za tvou stopu zde.....hezký den!!!!


Al ......děkují....jjj...zátím potřebují chránit.....ale až povyrostou....to bude vůní...:-)))))


Alegna
22. 05. 2021
Dát tip

ať rostou a voní :)


To je jasná zpráva Jardo..:-))))).....děkuji....u nás už konečně vysvitlo slunce....tak posílám k vám do hor..:-)))))))


revírník
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, vesuvanka

Ty se nezdáš, Blacky. Ale taky se nevzdáš. A přece porostou.


Renato, Okamžiku....děkuji za milé komentíky......přeji krásný den!!!!


Janino....jakobys se mnou ty proutky dolovala......:-)))))))....děkujíííí


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Blacki, držím palce! Ať rostou, voní a přinášejí Ti radost.


Janina6
22. 05. 2021
Dát tip

Moc krásné vyprávění, blackie. Působí to velice přirozeně, bezprostředně. Jako bych s tebou seděla u piva :-) A taky je to vtipné. Třeba, jak jsi se nadýchala do foroty... dobrý nápad, taky to musím zkusit, než nasadím respirátor :-)


MilanH
22. 05. 2021
Dát tip

Jo, jo krásně šeříky voní a hezký den přeji :-)


Lucinko.....přesně....jen šeříky a vůně.......děkuji:-))))))))))))


Jééé, pokoj se mi hned rozvoněl díky Tobě! Líbilo se mi, že si to psala s takovou lehkostí, prostě o nic nešlo, jen šeříky a vůně... A tak to mám ráda, bylo to mé gusto :) Konec byl milý. A připojuji se k názou Gory, že Ti není okolí lhostejné... Díky za Tvou květnovou atmosféru!  


díkes kolego:-)))))))


Gora
22. 05. 2021
Dát tip Aru, Kočkodan

Jsi dobrá, že se zajímáš, že ti není lhostejné, co se v okolí děje...


Jamardi
22. 05. 2021
Dát tip

U nás někdo květiny pěstuje, ale keře vysazují jen oni. Alespoň si to myslím. :)


Aru
22. 05. 2021
Dát tip

iví, držím ti palečky ať to vyjde ;)


Nani.....díky.:-)))))...JJjj.....mají se k světu...:-)))))))))))))))


Helen.....tak to mě moc těší, že jsem vyvolala svým napsáním takové krásné vzpomínky....děkuji!!!!!


Nami 99
22. 05. 2021
Dát tip

Hezké . Ať se dílo daří.


blacksabbath
22. 05. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa, vesuvanka, 8hanka

Aru....u nás jo...u nás!!!!....nechávají ...zatím!!!....pásy neposečené trávy a u nich je cedulka.....že místo je neposečeno kvůlivá ...páč...Pestrá kvetoucí louka je plná života. Dává potravu včelám, čmelákům a motýlům, poskytuje útočiště cvrčkům, jejichž cvrkot patří ke kouzlu letních večerů.......

Irčo...zatím se tam nic neděje...protože firma, která to udělala zkrachovala...bordel tam sice zůstal, ale příroda rány zaceluje.....už jsem psala na příslušná místa a volala S.O.S....zaslala jsem fotodokumentaci....zatím mi nikdo neodpověděl....ale já to nevzdám....místo je totiž napojeno na náletový lesík...to je jediné místo na sídlišti, kde se dá v horkých letních dnech korzovat bez následků úpalu.....a protože se lesík vysíká...padnou za oběť i semenáčky, které by zaplnily místo po starých stromech.....bojujeme za to, aby se stromy dosadili a tohle místo, kdo jsou mimochodem stromy vyšší než paneláky...zachovalo...


Helen Zaurak
22. 05. 2021
Dát tip Kočkodan

Mám narozeniny v polovině května, na Žofii. Od dětství jsem každoročně ten den dostávala kytici řezaných šeříků od svého táty; když jsem přišla ze školy, nebo později z práce, voněl jimi celý pokoj... Otec již dávno nežije. Nicméně, poslední roky šeříky rozkvétají tak třetí týden v dubnu, vydrží maximálně do přelomu s květnem. Až letos po mnoha!! letech mi šeřík voněl v můj sváteční den!

Děkuji, Ivi, za Tvoje povídání, a přeji Ti, ať se Tvým šeříkům daří :-)


blacksabbath
22. 05. 2021
Dát tip Aru, Jamardi

Bydlím v paneláku....to by se vidělo....kdyby mi je chtěli ostříhat....bránila bych je vlastním tělem!!!!!! Soused si tam zasadil i dva keře angreštu...na zobání pro děti....asi to u nás není tak přísné...pod okny paneláků je tady i spousta květinových záhrádek se sádrovýma postavičkama čápů, koček....je k vidění i obří hlemýžď, z nabarvených kamínků had a berušky...aaa.....to by se muselo vidět:-)))))))..i když dnes zase prší.....přeji ti krásný den a děkuji!


Gora
22. 05. 2021
Dát tip

Ivi, moc dobrý příspěvek k TD! 

Téma splněno a navíc zamyšlení /zas další parkoviště, pokácené šeříky, příroda je mocná atd./ a tvé zábavné aktivity:-)). Díky!


Aru
22. 05. 2021
Dát tip

iví, jsi statečná, sundat si roušku, vždyť tě mohli postavit ke zdi a pak započíst do obětí Covidu :D

to jim přeju, že jim to s parkovištěm nevyšlo, jednou ty parkoviště budou vidět snad i z vesmíru

u nás se bohužel milovníkům řevu motorů a vysoké rychlosti povedlo zrušit louku pro železné kerbery, takže další kus přírody je fuč... vždycky když jdu kolem s někým, tak říkám, že se tamtudy nechodí, protože tam nic není, prostě černá díra


Jamardi
22. 05. 2021
Dát tip

Pěkně jsi to rozvoněla. :)

Ivo a bydlíš v domku nebo paneláku? My máme pod okny také keře, ale chodí je stříhat technické služby města - všechny keře jsou jejich. Kdyby někdo chtěl sázet....to by se vidělo, jestli by to tam zůstalo.

Přeji ti ještě hodně čichání bez hlavy točení. :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru