Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA - díl pátý

22. 05. 2021
14
33
908
Autor
bixley

Ťapšlap šel orosenou trávou, pískal si a do kroku si pohupoval schiavonnou. Byl rád, že ve vysoké trávě ho nikdo nevidí. Vtom si ale všiml, že se blíží k poli s vysokými stonky obilí. Když do pole vešel, úplně se v nich ztratil. Musel vytáhnout z pochvy svůj meč a cestu si prosekávat. Po chvíli přišel na volnější prostranství a náhle uslyšel nějaké pištění. 

Zpoza několika stonků pšenice vykoukla myš. 

"Co tady děláš?" dívala se na něj zkoumavě.

"Já jsem skřítek Ťapšlap a jdu do světa," odpověděl.

"Tudy?" nevěřila myš. "Já se jmenuju Lentilka"

"Lentilka?" divil se pro změnu Ťapšlap. 

"No, já mám ráda čočku, ale bohužel na ni málokdy narazím. Jů, ty máš krásný vousy!"

"Nechceš na nich pohoupat?" nabídl se Ťapšlap a hned omotal vousy mezi dvěma stonky, aby si na ně Lentilka mohla lehnout. Byl rád, že si může užívat chvíle pohody.

Sotva se však Lentilka houpala chvíli, objevil se  zuřivý myšák a začal nadávat: "U sta tisíc zrnek, ty se tady pohupuješ a mně kručí v břiše! Co to je za vetřelce?"

"Dovolte, abych vás představila," řekla Lentilka klidně,"tohle je skřítek Ťapšlap a tohle můj muž Lamžito."

"Ťapšlap, jó? Tak tě zašlápnu!" zařval myšák.

Ťapšlap odmotal vousy a dal se rychle na úprk, kličkoval mezi stonky obilí a razil si cestu svým mečem. Věděl, že na myšáka by byl jeho mečík příliš malý. 

Najednou před sebou uviděl jakési černé zvíře, které ho vtáhlo kamsi do díry. V díře byla hrozná tma a Ťapšlapovi chvíli trvalo, než se rozkoukal. Ale když začal rozlišovat jednotlivé předměty, uvědomil si, že vidí hrozný nepořádek.

"Kdo jsi? Já bych ti tu uklidil," nabízel se bez okolků.

"Jsem krtek Tmář, žiju si ve tmě a nepořádek mi nevadí. Nic se tu uklízet nebude. A nepoděkoval jsi mi za záchranu."

"Ó, velice ti děkuji," odtušil honem Ťapšlap.  

"Dovedu tě svými chodbami do bezpečí. Pojď za mnou."

Ťapšlap se tedy vydal za Tmářem a neustále přitom packal o rozházené věci. Když už toho začínal mít dost, uviděl otvor a nad ním modrou oblohu. 

"Tady můžeš vylézt, myšák tě už nenajde." 

Krtek přitom zálibně hleděl na jeho mečík s krásně zdobenou pochvou. "Tohle by se mi hodilo," pronesl jakoby mimochodem.

"To jsem dostal jako dar. Ale mohu ti ze své KáPéZetky poskytnout srub s krbem, co ty na to?" navrhl Ťapšlap.

"Opravdu? No to by bylo ještě lepší!" nadchl se krtek Tmář.  

"Mohl bych poprosit o trochu jídla?" zeptal se nesměle Ťapšlap, protože už měl hlad a všechny zásoby nechal pohádkovým bytostem.

Krtek kamsi odběhl a donesl kus pečené kýty. "Jé, děkuju," zaradoval se Ťapšlap.

"Tak si užij srub," zamával mu, vylezl ven a hned se pustil do kýty. Ale neušel daleko a číhalo na něj další nebezpečí. Před ním byl malý rybníček a za jedním lopuchem ho pozorovala veliká ropucha. 

A sáfra, pomyslel si Ťapšlap, tohle mi ještě scházelo. Honem se schoval pod nejbližší blatouch. Vzpomněl si, že má ve své KáPéZetce ještě něco, co by mohl použít. Jen to rychle vyndat. Ale to už ropucha skákala k němu.

 

 


33 názorů

bixley
27. 05. 2021
Dát tip

Díky.


:)


bixley
25. 05. 2021
Dát tip annnie

:-)


annnie
25. 05. 2021
Dát tip

Promiň opžděnej tip, mám honičku. Pá a.


bixley
25. 05. 2021
Dát tip

:-))


och ten svet! ... nasadzuje nám okuliare súvislostí a správnych postupov ... NAROVNAJTE ČO JE KRIVÉ! ... narovnávame aj FANTÁZIU a ... je po nej! 

príbeh o ŤAPŠLAPOVI ( DRAKOCH či MŇAUKÍ ) to sú iné okuliare ... kto si ich nasadí, vidí veci neviditeľné ROZPRÁVKOVÉ POHÁDKOVÉ ... a preto sa môže stať čokoľvek, čo sa na svete  stať nemôže 

a potom pisateľ pobozkal svoj diel a ten sa premenil na ...


bixley
25. 05. 2021
Dát tip

Připomínám, že ve třetím díle po výbuchu měl stále KPZku, ze které si vyndal srub  s krbem a ve čtvrtém díle "rozdal poslední nevybuchlé jídlo ze svého batůžku, dokonce i kostku cukru z Kápézetky dal Mařence"

Takže ještě ve čtvrtém díle měl batůžek i KPZku


Aru
25. 05. 2021
Dát tip Gora

Kamamuro, myslím že je evidentní, že se stále potýkáme s paradoxem vybuchlých tvarůžků ze třetího dílu, které vytvářejí časové i dějové paradoxy v Ťapšlapově světě, jejichž dosah teprve začínáme nahlížet optikou badatelů.

také je možné, že exploze zahájila formu tvarůžkové formy života, která se teprve skrytě dere na slunce přes ony paradoxy v příběhu, aby jednoho dne převzala vládu nad světem. možná už teď se někde srocují armády tvarůžků v obchodech k invazi

:D


je to skříteček.....aa kdoví jak velká byla ta myš...myš...myš...


Kamamura
25. 05. 2021
Dát tip

Cožpak o to, pěkné je to, pěkné, to ano.

Jen mě trochu mrzí, že když dostal Ťapšlap takový pěkný, ručně kovaný, poctivý meč, a když docela sám cválal v čele spontánní revoluce na hřbetě závodní kočky, tak že teď utíká před nějakou (neozbrojenou) myší. 

Chápu, že k pohádkám patří pacifismus (ačkoliv ne ke všem, jen k těm Zboženěle Zněmcovaným, původní bratři Grimmové jsou pěkná řežba). 

Nicméně jsou tu určité diskrepance ohledně velikosti - může být Ťapšlap tak velký, aby dokázal cválat na kočce, a zároveň tak malý, aby ho mohla zašlápnout nějaká myš?!


bixley
22. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča, snažila jsem se. :-)))


dobrodružná cesta v obilí i pod zemou a spod lopúcha ropucha vykúka a vyskakuje ... napínavé to je!


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

alegno, doufejme... :-)


Alegna
22. 05. 2021
Dát tip

jak Ťapšlap ke kýtě přišel :) .....to bude jistě hodná ropucha


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Kočkodane, neboj, pokud si neporadí Annie, poradí si Ťapšlap...

zzlatý, díky.


zzlatý
22. 05. 2021
Dát tip

Hezky se bavíte...


Kočkodan
22. 05. 2021
Dát tip

 

Myši, žába... já se trochu bojím, aby nepřišla nějaká válka...

 

Kdyby to byla aspoň rosnička, pak by možná hrozilo jen zhoršení počasí.

 

Teď jsem se leknul ještě něčeho jiného – kde je žába, může být čáp, kde je čáp, může být hnízdo... probůh, Annnie,jen žádnou politiku! ;-)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

vesuvanko, poradit s ropuchou si musí Annie. :-)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip Gora, Oskar Koblížek

No, nevím, tak trochu večerníček. :-))


vesuvanka
22. 05. 2021
Dát tip Aru

Renato, pohádka je moc pěkná :-))), TIP.  Věřím, že si Ťapšlap s ropuchou poradí.


Gora
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Renato, moc podařený díl, četla jsem s dětskou radostí... jsi výborná pohádkářka, klobouk dolů...


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Jamardi, taky si myslím... :-)


Jamardi
22. 05. 2021
Dát tip

Chudák Ťapšlap je pořád v ohrožení. A to ještě před chvílí byl tak sebevědomý. :) Ta Kápézetka by se také mohla snadněji otvírat. :)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

Přátelé, skřítci jsou tak trochu kouzelníčci! A KPZku neustále přendávají! :-)) Díky.


Aru
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

hlavně že si nezapomněl umít tvář od povidel :D


blacksabbath
22. 05. 2021
Dát tip Aru

Já ho viděla jak si ji strkal do kapsičky u kalhot.....Okamžik ho viděl s brašničkou na opasku....a v pátém díle ji má....však je to světaznalý skřítek....vonvícojedůležitý.....:-)))))


Jůůů, pohádka ušitá jako na míru po obídku a hned do hajan :) Moc krásně si to napsala a posunula Ťapšlapa zase o kus dál... Líbí se mi ten otevřený konec!

Těším se na díl od annnie, jsem strašně moc zvědavá!!!


Aru
22. 05. 2021
Dát tip

jsem si určitě jistý, že ji ve 3. díle nosil v batohu :D

ale jsem rád, že ji našel, tím pádem má pořád při sobě tu vrtací soupravu na štolu a kovárnu, to jsou dost praktický věci na cesty. například když přijdeš do nějaký vesničky a tam ti nějakej strejc začne vyprávět o pokladu co tam někde mají, tak hned jim poddolovat celou vesnici. na noc se holt zabalí do vousů :D


Aru....já myslím, že ač mu výbuch rozmetal baťoh ... a spoustu věcí rozdal...KáPéZetka je tak veledůležitá věc, že ji měl....určitě!!!!....v kapsičce u kalhot...vždť je to krabička poslední záchrany.....bez ní by se musel vrátit....ťapťapšlap


blacksabbath
22. 05. 2021
Dát tip Aru

Pohádka....prostě pohádka!!!!!! ....nojono...my holky to máme více jemné....tohle můžou číst i děti....a ještě k tomu držet pěstičky.........

honem co má v té KáPéZetce????...ještě, že ji nezapomněl na tom na Koblihovém Vršku......jak si s koncem poradí annnie??? Nechala jsi jí ho krásně votevřenej.....:-))))))

P.S....ještě avi...Ke stratru připravit!!!Pozor!!!!Teď!!!!!...annnie....čekáme na  díl č. 6 ...!!!!!!!


Aru
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

nestratil on Ťapšlap v minulém díle věci?

výbuch tvarůžek začíná přinášet do dalších dílů další anomálie. co takhle nechat v každém dílu vždy jednu? :D

ale jinak je to moc hezky veselé a pohádkové ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru