Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD Zlatý déšť a šeřík

22. 05. 2021
14
22
796
Autor
bixley

Mimo soutěž

V parku vedle sebe rostly dva keře, bez neboli šeřík a zlatý déšť. Málokdy se spolu daly do řeči. Ale dnes prolomil zlatý déšť mlčení.

"Pane kolego, vidím, že začínáte kvést," začal nesměle.

"Ano, ano, už cítím, jak mi vyrážejí moje drobné kvítky v latách. je to úžasný pocit."

"To znám," pokračoval zlatý déšť potěšeně. "Jenže já už jsem skoro odkvetl."

"Hmm, mně to teprve čeká," vždychl šeřík. "Ale vy jste kvetl krásně, svítil jste tu jako slunce," složil zlatému dešti poklonu.

Zlatý déšť se pod tou chválou celý skromně schoulil a svěsil větve. "Ó, děkuji, rád všem živým tvorům přináším radost. A co může být krásnějšího než připomenout jim teplé sluneční paprsky. To vy všem zase  ukazujete, jak krásná je večerní obloha plná červánků. Jste odrazem zapadajícího slunce."

Světle fialový šeřík až znachověl. "Myslíte?"

"Jistě," ubezpečoval ho zlatý déšť. "A teď si spolu připijme na slunce!" 

A oba keře se k sobě naklonily, dotkly se svými květy a předaly si vůni.

 

 


22 názorů

bixley
27. 05. 2021
Dát tip

Díky.


Máš to hezké:)


bixley
23. 05. 2021
Dát tip

Taky díky, janino a supizmus


Janina6
23. 05. 2021
Dát tip

To je krásná pohádka... skoro až utopie :-) Kéž by se i lidi dovedli takhle ocenit navzájem.


supizmus
23. 05. 2021
Dát tip

Ou, tak to je moc milé počtení, díky!


bixley
23. 05. 2021
Dát tip

díky za tip, fialko.


bixley
23. 05. 2021
Dát tip

zeledo, díky.


zeleda
23. 05. 2021
Dát tip

Moc hezké, Renáto, poetické. Škoda, že každý má květenství v jiný čas. Ale prosvětlují nám život. Kolem domu máme obojí a moc pěkně to při jejich květenství vypadá. 


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Kočkodane, určitě by si lidé příklad vzít měli. Nejen z křoví, ale i z některých zvířat, tedy v tom dobrém slova smyslu samozřejmě.


Kočkodan
22. 05. 2021
Dát tip

 

I já použiji zájmeno „milé“, zdá se mi totiž v případě tvého dílka obzvlášť vhodné.

 

 

 

Vezmou si lidé příklad z křoví?

 

Kdo ví...

 

 

 

(Za výraz „křoví“ se oběma omlouvám, byl použit jenom kvůli rýmu.)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Taky díky.


Moc pěkné.


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

blacki, dík.


to je tak krásné....milé....voňavé....svítil jste tu jako slunce....krásná je večerní obloha plná červánků...to je úplně přesné!!!!!!....jó!!!!!!...*/******************


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Díky vám oběma.


Jamardi
22. 05. 2021
Dát tip

Och, takové krásné a milé keře a hned vedle sebe!  Vléváš mně optimismus do žil. :)


Moc milá miniaturka! Úplně jsem je spolu viděla, jak si tam spolu konverzují a při nich červánky a sluníčko :)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Díky za tip, alegno.


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Díky.


Aru
22. 05. 2021
Dát tip

moc pěkné bixley ;)


bixley
22. 05. 2021
Dát tip

Ireno, díky, taková drobnůstka k dnešnímu tématu.


Gora
22. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Milé, Renato... zlatý déšť i šeřík jsou v květu krásné, proč by se nemohli přitulit, zvlášť jestli je zahradník vysadil blízko sebe...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru