Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Volba bezpečného hesla

23. 05. 2021
5
8
385
Autor
Kamamura

XKCD - Síla hesla

Nejlepší by bylo takové heslo,

které by samo do hlavy vlezlo.

Tísíckrát lepší než kryptický klikyhák,

"Tmšě;3P{", "IoB43_eV" nebo "V4]3fták",

které, ať mají či nemají knírek,

si napíšou všichni na papírek,

je věta dlouhá, co dává smysl.

Klidně ať třeba vtipná je schválně,

neb pro počítač (ne tak pro lidskou mysl)

s délkou roste náročnost exponenciálně. 

Příklad dobrého hesla tedy je:

"Laškuje mládež v doubravě",

na tom si vyláme zuby každý hekr,

brůt fórsem nedá to, byť by se vztekl.

Není to, přátelé, má původní idea,

mám to z XKCD a z Youtube videa.


8 názorů

bixley
31. 05. 2021
Dát tip

Dobré je taky dát si jako heslo nějaký složitý termín nebo slovo, které moc lidí nezná. Můj otec měl například jako heslo slovo aleatorika, což je název pro hudební styl založený na náhodě (podle latinského alea iacta est - kostky jsou vrženy).


Danny
31. 05. 2021
Dát tip

Foucaultovo kyvadlo je taky můj oblíbený román od Eca. Na abulafiu si pamatuju :) Tip.


Kamamura
24. 05. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

blacksabbath - já jsem jednou odstřelil klienta, když jsem ho nabádal k volbě silného hesla, a on mi řekl: "tak mi tam nějaké vymyslete", tak jsem mu v narážku na sídlo firmy vymyslel: "Kolem Náchoda nic než svoboda!"


blacksabbath
24. 05. 2021
Dát tip Aru

to je právě to klamání nepřítele...v tomto případě hackera..... tělem...............:-))))))))))))))))))))))


Aru
24. 05. 2021
Dát tip

iví, ty urcitě nemás křivé nožičky, ale rovné jako dvě tyčky, takže by sis ani takové heslo dát nemohla ;)


mně by se líbilo heslo....▲O berličce 2 hnáty křivé▲....ale to už teď použít nemůžu.......už je profláknuté:..:-))))))))


Kamamura
23. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Danny, 8hanka

Jojo, zabezpečení typu "Korálkový závěs" ;-)

BTW nejlepší scéna s prolamováním hesla je v mém zamilovaném Foucaultově kyvdlu od Umberta Eca, kde hlavní hrdina Causabon pátrá po svém zmizelém příteli Belbovi, a najdě jeho počítač (kterému říkají Abulafia, zkráceně Abu), a ten se ho po zapnutí zeptá: "Znáš heslo?"

No a protože je to spolek literátů a vzdělanců, ale i mystiků a redaktorů pochybné "duchovní" literatury, tak Causabon vyzkouší všechna jména andělů, slova hebrejská, jména sefír, latinská přísloví, atd, a když potisícáté neuspěje a počítač se opět drze ptá? "Znáš heslo?" tak napíše popravdě "NE", a bác, je uvnitř ;-)


Aru
23. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

ideální heslo je žádné heslo, kde nic není, tam není co prolomit :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru