Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jsou, v jistém rozptylu, na tomto světě shůry daná tzv. přirozená pravidla (aneb Jó, poslanec, ten tvrdej chleba má)

23. 05. 2021
3
5
435

 

Malá poslanecká

::::::::::::::::::::::::::::::::



Na poslanci Parlamentu lpi odpovědnost veliká

-dalo by se říci, že ta místy až hvězd se dotýká



Např: on musi odezírat ze rtů Stvořitele záměry

jeho se Zemi, a převádět je, pokud možno, ucházejícně

až skvěle, do zákonnosti pozemské (zdá se mi).



Poslanec navíc, při výkonu své služby, každou vteřinu,

nejen že odpovědnost má za svou činnost, …, ale,

vysoce nadprůměrně, také, nese tzv. vinu z nečinu











Doplňovačka pro občana ČR další

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

V jsou, v jistém rozptylu, na tomto světě shůry daná tzv. přirozená pravidla;

nemohou tedy (a to   ani z demokratických voleb vzešlí) zákonodárci



pozemští libovolně si stanovovat meze

svoje, jak se zrovna vhodné komu zdá



Do ranku pravidel nadmíru pokroucen.ých zařadit jistě

lze třeba (…/ ... sb.), (v zrcadle pravidel nebeských), 



a hájit námitkou o souladu s pravidly pozemskými

nebudou se tedy zřejmě moci ti,



co léta „mimo hřiště“ na úkor

zrozenců dalších profitovali tu z nich.. .

 


5 názorů

Josephina
25. 05. 2021
Dát tip Gora

Ústava ČR -

Preambule

My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku,v čase obnovy samostatného českého státu,věrni všem dobrým tradicím dávné státnosti zemí Koruny české i státnosti československé,odhodláni budovat, chránit a rozvíjet Českou republikuv duchu nedotknutelných hodnot lidské důstojnosti a svobodyjako vlast rovnoprávných, svobodných občanů,kteří jsou si vědomi svých povinností vůči druhým a zodpovědnosti vůči celku,jako svobodný a demokratický stát, založený na úctě k lidským právům a na zásadách občanské společnosti,jako součást rodiny evropských a světových demokracií,odhodláni společně střežit a rozvíjet zděděné přírodní a kulturní, hmotné a duchovní bohatství,odhodláni řídit se všemi osvědčenými principy právního státu,prostřednictvím svých svobodně zvolených zástupců přijímáme tuto Ústavu České republiky.

Článek 23, (3) - 3) Slib poslance a senátora zní: "Slibuji věrnost České republice. Slibuji, že budu zachovávat její Ústavu a zákony. Slibuji na svou čest, že svůj mandát budu vykonávat v zájmu všeho lidu a podle svého nejlepšího vědomí a svědomí."


nebesá odmenia tuláka za hľadanie skrýšou proti dažďu, kde on spokojne na noc hlavu zloží ... čím majú odmeniť toho, ktorý vlastní tisíc skrýš a na charitu venuje päť?


Anko, děkuji za opravu:)

Dievča z lesa, proti tak až vědecky precizně  formulované poznámce se mi nechce téměř cokoliv namítat:)

Snad řeknu jen toto: jsou mezi námi přinejmenším někteří i takoví :), kteří, spolu s Kantem, mravní zákon v sobě považují za mustr Stvořitelův, kterým poměřují :), ..., a který -mnohdy i až překvapivě úspěšně :) -i před sebe coby štít  sebeobranný staví (a , snad, dokonce, i někdy jako palcát (téměř hmotně účinný (?)") úspěšně používají  :) )

Žiješ možná ve svém lese idylicky a bezkonfliktně :), a tak nemusíš, na rozdíl od nás, ve víru světa dalších:), až příliš často pevnou strukturu Zákona nebeského v sobě se snažit nahmátnout, či vůbec hledat:)

 

((...)).

Hezký den, i celý čas další, přeji vám oběma:)


dievča z lesa
24. 05. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

pravidlá nebeské sa nelesknú 

kto ich zbadá? 

možno tulák sa o ne potkne 

keď hľadá nocľah potme


annnie
24. 05. 2021
Dát tip

Vina z nečinu, to je pěkný. A neseme ji VŠICHNI.

K doplňovačce: ano. Jen myslím, že v 3. a 4. verši od konce máš duplikovaný se. Tip a.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru