Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA... díl osmý

26. 05. 2021
12
53
1140
Autor
Aru

ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA - díl sedmý

Díl č. 8 Aru + blacksabbath...poznáte kdo napsal který odstavec????

 

Pustil ruku Elfíny a začal z vousů motat.
Motal a motal, splétal a zas trochu rozplétal, tady uzlík a tady dva. Hlavně rychle-rychle!!! Tady ještě "švec" a tady dračí smyčku! Oheň už se na něj šklebí, otevírá ohňová ústa. Konečně hotovo.
"Elfíno, nastup si do košíčku! Poletíme nahoru!"
Natáhl ruku, že jako pomůže skřítce nastoupit, ale šmátnul do prázdna.
"Elfíno! Elfíno, kde jsi!"
Až se zakuckal houstnoucím dýmem, jak naléhavě a z plna hrdla křičel.
 
Ale po Elfíně ani vidu ani slechu.
Ťapšlap smutně nastoupil do košíku, foukl nahoru do vousobalónu a vznesl se. Když byl jakž-takž z dosahu plamenů naklonil se přes košík a koukal a koukal a volal a volal....
Elfínu však nikde nezahlédnul.
"To jsem tomu dal", hořekoval. "Ze spárů skřetů jsem ji zachránil, ale před ohněm jsem ji neochránil.
Kam jen mohla zmizet? Přeci se nevypařila?"
 
Elfínka stála v dýmu, všude prskal hlasitě oheň a Ťapšlap nikde. "To jsem ale nána, kráva pitomá," bručela si pro sebe Elfínka a začala brečet. Tak ji bolelo srdíčko, že svými slzami postupně uhasila oheň v blízkém okolí a zároveň se i umyla, i když ji šaty skoro úplně shořely, takže si vlasy dlouhými jako koňské žíně zakryla jisté partie těla nevhodné zrakům mladších čtenářů.
 
A tak šla domů, ale když vešla před barák, došlo ji proč shořel les. Elfínka si dělala na sporáku čaj, ale protože ji byla dlouhá chvíle, tak si šla nasbírat do lesa houbičky Lysohlávky, že se večer trochu proletí na tripu, ale tak se do toho sbírání zabrala, že úplně zapomněla na čaj, kde se voda vyvařila a protože konvice byla okouzlená, aby čaj byl chutnější, tak konvice vybouchla a rozžhavené střepy zapálily chaloupku, od které chytnul les.
 
Jedna komůrka, ale odolala plamenům, protože si tam Elfínka od zlatohlávků nechala dát pancéřové dveře. Když odemkla všech dvanáct zámků a zadala dvacetimístné heslo, které si bezpečně pamatovala, tak po hodině kdy běžel časovač na otevření dveří z bezpečnostních důvodů se dveře otevřely. V komůrce byla krásná pavučina, na které seděl malý pavouček Kozíbrádek, mrknul na Elfínku všema očima. V rohu bylo zlomený koště. Až teď si Elfínka vzpomněla, že komůrku vlastně nikdy nevyužila.
 
Vzala pavoučka Kozíbrádka na rameno a vyrazili z domu. Venku s údivem zjistila, že má celou dobu v ruce pořád ty Lysohlávky, na které ve stresu úplně zapomněla a tak je spolu s Kozíbrádkem lupli do sebe, aby jim cesta veseleji ubíhala. V tom se zvedl vítr a zadul jim mocně do sjetých tvářiček.
 
Ťapšlap zašmátral rukou v torničce, kterou si upletl z vousů. Šmátral a šmátral, protože přes hustý dým neviděl ani svou ruku. A našel!
"Hurá, mám ho!" Vytáhl lorňon.
"Kdyby se už ten dým rozpustil. To by se mi pátralo. Ach joo!"
 
Nasadil si lorňon na brejličky a snažil se zahlédnout ve spáleném porostu pod sebou Elfínku.
"Alespoň kousek sukničky nebo pramínek vlasů kdybych uviděl."
Ale nikde nic. Jen oheň na něj otevíral svou tlamu a plazil jazyk.
"Když ji zahlédnu, nebude moc času dostat ji do vousobalónu. Pro jistotu spustím z vousokoše vousožebříček."
"Je tak krásná! Musím ji najít!"
 
Brblal si pod vousy a občas popotáhl nosíkem. Chtělo se mu plakat. Pak si vzpomněl, že má s sebou svou hůlku špacírku. Natáhl se. Ještě kousek povyskočil a propíchal mrak nad sebou. Z mraku začalo pršet a dohasil co slzičky Elfínky nestačily pokropit. Oheň schlípl uši i plameny. Zatáhl do tlamy ohňový jazyk.
 
Kde se vzal-tu se vzal....Vítr! "Aby tak rozfoukal znovu plameny", strachoval se Ťapšlap.
Ale ne. Rozfoukal jenom dým  a......
V tom ji uviděl!
Elfínka spolu s Kozíbrádkem ťapkali po spáleništi a něčemu se smáli.
Ťapšlap si dal ruce před pusu jako tlampač. Pořádně se nadechl a ze všech sil zavolal:
"Elfínkoóó! Už pro tebe letím!"
 
Ťapšlap se plácl do čela.
"Ta holka zase na sobě nic nemá a ještě je úplně sjetá."
Když bezpečně přistál, vyrobil si z vousů vousokotvu, aby mu vousobalón neuletěl a protože mu ještě trochu vousu zbylo, tak udělal pro Elfínku i vousošaty, ale když ji chtěl obléknout, protože toho Elfínka nebyla schopná, uviděl na jejím rameni strašlivé monstrum, pavoukááá. Už ho chtěl poslat na krchov svojí pádnou rukou, ale Kozíbrádek k němu natahoval nožičku k pozdravu.
"Těší mě, pane velký balón, jsem... jsem Brado, kozo," šlapal si na jazyk pavouček, "Kozíbrádek," konečně ze sebe vypravil. Elfínka se vesele smála, tomu podle ní podařenému vtípku od pavoučka. Ťapšlap ji urychleně oblékl vousošaty, možná trochu prosvítaly a doprovodil je do balónu.
 
 

53 názorů

Aru
27. 05. 2021
Dát tip

děkujeme moc Goro,

jo, dobře jsi to odhadla ;)

ale na veřejnosti mě mají za slušňáka, to jenom tady jsem jako neřízená střela :D

devítku také netrpělivě očekávám, jako všechny díly, velice nápaditá série :)


Gora
27. 05. 2021
Dát tip Aru

Také pochválím oba autory... začátek odhaduji na Ivi, ale pak, když se děj hemží sem tam ostřejším slovem a nebezpečím, tam to má v režii Aru:-)). Dobře a kreativně napsaný díl... Jsem zvědavá na devítku, na kterou se napojím... 

 


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

dievča už uhodla,

pavouček a výbuchy všeho druhu jsou můj počin :D

děkujeme moc bixley ;)


bixley
27. 05. 2021
Dát tip Aru

Já radši hádat nebudu, díl se móóóc povedl! Hezký obrázek i textík. Ve dvou se to prostě lépe táhne, ať už spolu prožíváme pohádkový děj nebo spolu píšeme. A pavouček Kozibrádek je k sežrání. Pardon - k zulíbání. :-)


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

díky moc vesuvanko ;)


vesuvanka
27. 05. 2021
Dát tip Aru

Pěkné, líbí se mně i kresba :-))), TIP


blacksabbath
27. 05. 2021
Dát tip Aru

Jani....Milane....děkujeme za přízeň......užijte si krásný den:-)))))


Aru
27. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

ne-ee, z takovejch dobrot výplach žaludku? co je ve mě, to si nechám :D


chceš najít nejbližší Gastroenterologickou ambulanci????????????


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

jednou si dám vánočku a na tu budu skládat: džem meruňkovej, nejdřív povidla teda, na džem už bych to nenamazal, to zaleju medem, na to dám šlehačku, posypu kakaem, nastrouhám čokoladou a zahážu zmrzliznou, pak ať to klidně se mnou sekne :D


já horrory můžu:-)))))))


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

brrrr, to je jak z horrou iví :D

medík ti chválím ;D


snídám domácí chleba s anglickou slaninou a sladkou chilli omáčkou......popíjím k tomu čajíček s medem..dá si někdo????......:-)))))))))))))))))))


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

no jo, už zase jím jako člověk, je to moc dobrý, teda tfuj je to :D

zeleninu můžu, teda není to žádnej odvaz, ale skákat kvůli tom nebudu :D

Ťapšlapa odnáší balon kamsi do neznáma, jsem na to zvědavej


Kamamura
27. 05. 2021
Dát tip

Nechoďte na mě se zmrzlinou a medíkem, když držím dietu! To je v rozporu s Ženevskou konvencí o týrání pašíků! 

Moje největší pochoutka je domácí krůtí šunka, kterou si po večerech sám připravuji, a bílkovinný izolát CFM 90!

Dnes jsem si dovolil šejk z avokáda, okurky, banánu a špenátu, a musel jsem kvůli tomu na odpoledne škrtnout zbytek jídel!

No nic, vaše vina to není, vy jste za mě neztloustli, ztloustl jsem za sebe sám. Ještě, že Ťapšlap je v kondici, nožky mu slouží, hlavička myslí, mašíruje si, filuta, kam ho nohy nesou... 


Aru
26. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

zmrzlinku bych si taky dal, dievča,

mě se zdá, že se mi poslední dobou mění chutě, jakože ještě víc k tomu co mi vždycky hodně chutnalo a to co nemusím se mi hnusí čím dál víc, ale největší fór je, že se k těm dobrotám moc nedostávám :D

med bych si dal osobně s mlíčkem, výborná bašta a když k tomu jsou ještě povidla, ne nekamenujte mě :D


dievča z lesa
26. 05. 2021
Dát tip Aru, blacksabbath

Ufff!!! ... teraz by som si dala za pohár zmrzlinky, ktorú nemám ... tak aspoň čajíček s medíkom ... a priznávam, bolo to ZAŠKRIATKOVSKOŤAPŠLAPOVSKÉ 


Aru
26. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

to je ono, dievča, trefila jsi to ;)


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa

dievča...ty se tak snadno nevzdáváš!!!....:-)))))....co myslíš???? trefila jsi se???? no tak je to.......................... BB AAAA BBBB A ...................BRAVÓÓÓÓÓ!!!


dievča z lesa
26. 05. 2021
Dát tip Aru

tak ešte raz 

blacky 1.2. 

Aru 3.4.5.6. 

blacky 7.8.9.10 

Aru 11.


No Kamamuro...proti ohni by toho  s mečíkem moc nezmohl......třeba ho bude potřebovat v dalších dílech....jsme teprve u dílu č. 8!!! My jsme zaskočili za kolegu lastgaspa, kterému ochořel počítač....P.S. a hádanku jsi vyluštil????


Kamamura
26. 05. 2021
Dát tip

Poslední dny byly hektické, nestíhám všechno číst s pečlivostí, kterou by si to zasloužilo, nestíhám obdivovat vše místní, obdivu hodné. Vidím Ťapšlapa, jak jde kolem, prolétám řádky a mám jedinou otázku:

KAM SE PODĚL MŮJ, TOTIŽ VLASTNĚ KOVAŘÍKŮV MEČ???

Nevidím trénovat Ťapšlapa šerm u mistra Kozibradky; jak pak má přežít ve dvanáctém díle boss fight se skřítkožravou Flondatrou ve dvanáctém díle?!

:-)


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip Aru

Ale dyť je to tak čitelný...hihihihihi


Okamžiku....vedle jak ta jedle:-)))))...to mám radost....to mám radost....uf to jsem se unavila, unavila......


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

a díky moc i tobě Okamžiku, jsem nějaký roztěkaný :)


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

průsvitná je sexy! :D

a je tam to slovíčko "možná"

a  netrefil Okamžiku, ne, ne


Aru
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

díky moc za čtení a tipy, snad vás to bavilo číst, tak jako nás psát ;)

tahle série je vážně parádní i přes ty (nebo díky nim) anomálie co se objevují v příběhu

Lucie, těším se na další díl ;)


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, Já Lucie píšu...

jasná věc.....když to neuhodnete....napíšeme vám to až vyjde další díl....hihihihi


tak ja už neviééém ... ale nenapovedaj, nech skúsia ostatní!!!!!!


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča...neeeeeeee...:-)))))


Aru
26. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, blacksabbath

hádají hadači, ale neuhádli :)


black ... 1.2.3. 

Aru ... 4.5.6. 

black ... 7.8.9. 

Aru ... 10.11.  


dievča...fakt jsme psali postupně...čekali...sice netrpělivě...co ten druhý napíše.....nápověda je....annnie má dvě chybky.....


Já Lucie píšu...
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Asi poletíme :) Mějte se a letu zdarec!


dievča z lesa
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

premýšľam až sa mi z hlavy kúdolí ... vy dvaja ste sa museli zaklbčiť do jedného nápadu a odmotali ste sa až po poslednej bodke ... ale aj tak to ešte skúsim rozuzliť ... 


Lucinko, máš úplně volné pole nerozorané..:-))))))))))))))....kam vousobalónem poletí(š)....do nebíčka-do peklíčka....nebo přistaneš????Je to jen a jen na tobě:-))))).....úúúúúž se těším.....ale nechvátej....termín znáš:-)))))1-2-max3


Vy jste ale dvojka! Normálně jste je naprosto zřídili :D Jste skvěle sehraní, takže se mi odstavce rozpoznávají dost těžce... Pěkně jste to vymysleli, tolik akce a legrace, super! Samozřejmě i obrázek stojí za to :) 

Co tak asi s nimi provedu já... :)


annn.....eee......máš tam chybky...:-)))))


annnie
26. 05. 2021
Dát tip

Velmi vydařené! Blahopřeju k literární svatbě - mám na mysli vaši, Ťapšlap ať se pěkně ještě snaží :

Black: 1, 2, 7, 8,

Aru: 3, 4, 5, 6, 9 10, 11

:) :) :) Tip a.


Kočkodan
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

 

Ano, jsou činnosti, které se obzvlášť dobře dělají ve dvou.

 

Řekl bych, že ten začátek se vylíhnul v hlavě u něžnějšího pohlaví – Ivi je uzl(in)ově zdatnější.

 

Také chválím nenásilně zakomponovanou vzpomínku na Mistra Jana Husa, Kozíbrádek má evokovat Kozí hrádek.


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

to tedy koukám, myslel jsem, že je to prokouknutelný co je od koho :)


Jamardi
26. 05. 2021
Dát tip Aru

Obrázek je super :)

A vůbec nevím, co kdo psal. :)


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

děkujeme :)

Elfínka je ještě menší, než Ťapšlap, ta se ztratí hned,

jooo, Ťapšlap a jeho pletací umění s vousy, to je kapitola sama pro sebe :D


Jamardi
26. 05. 2021
Dát tip Aru

Je pozoruhodné, jak rychle se Elfínka ztratila v dýmu. A úžasné jak rychlý pletař je Ťapšlap. :) Stále žasnu. :)


Aru
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

díky moc dievča, jo byla to sranda :)


dievča z lesa
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

och! vy nezbedníci ... krásne ste to ťapšlapelfínkovo vypointovali ... a k tomu ilustračné foto ... a teraz idem mrknúť na tie odstavce


Aru
26. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

máme to i s hádankou a krásným obrázkem ;)


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip Aru

Jsem zvědavá...jestli čtenáři poznají...čí odstavec je čí:-)))))))


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

iví, moc se nám to povedlo, škoda že si taky nemůžu dát tip :D

myslím, že jsme to parádně rozjeli ;)


blacksabbath
26. 05. 2021
Dát tip Aru

Kouknu-li se na tebe i na sebe.....mohu já nás pochválit. Nevypadá to věru zle...."dvojspolupsaní" ....jak má být..:-))))))...a ještě u toho byla prča:-))))))))))))))))))))))))

a protože díl č.9 píše  Já Lucie píšu... startuju....takže...KE STARTU PŘIPRAVIT! POZOR! TEĎ! Je to Lucinko na Tobě...:-))):-))):-)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru