Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dostaveníčko pro snoby

26. 05. 2021
4
4
263
Autor
back up

První karta Velké Arkány je Blázen. V negativním významu značí zbrklé chování a nezralost. Osoba pod vlivem této karty je nevychovaná, dětinská a často jedná nerozvážně. Hrozí podceňování situace a nespolehlivost ve vztazích. Životní perspektiva pod vlivem karty slábne a nový řád a struktura se opožďují.

 

Vyšla jsem si po dlouhém čase konečně sama ven. Ve tři hodiny odpoledne svítilo do kavárny prudké letní slunce a klimatizace jela naplno. Vymohla jsem si místo v šeru vnitřní místnosti s otevřeným oknem do dvora. Těšila jsem se. Akademický pracovník, na webu seznam získaných grantů na vědecký výzkum a dlouhý soupis odborných publikací. Adresa institutu ve starobylém centru města, telefon a číslo kanceláře 105. Ano, před dvaceti lety to byl chytrý kluk, vzpomínám si na něj, vypadal trochu jako Sandokan a trochu jako Frank Zappa. Pan doktor se přiřítil se zpožděním a hned u dveří začal hlasitě recitovat vulgární básničku, kterou prý složil se svým spolužákem na základce.

„Variace na mrdání se jmenovala."

Co to má znamenat?“ nevěřím vlastním uším.

Jednou jsem si v hotelu schoval viagru pod prostěradlo, ale pokojská převlíkala postel a omylem ji pak s prádlem vyhodila. Stejně se nakonec ukázalo, že viagru vůbec nepotřebuju,“ chlubil se vítězně.

Asi po čtvrtém pivu mi začal odhrnovat sukni na kolenou.

Proč sis vzala červenou sukni, ty nevíš, co symbolizuje červená barva? A proč mi schválně ukazuješ nohy?“

Tak já si příště vezmu bleděmodrou, ať symbolizuju panenku Marii a třeba všechny svaté. Hele, a nechceš přestat chlastat? A nechceš mi raději říct něco o tom, co píšeš?“

Píšu o gotické deskové malbě. Taky mám na Křivoklátsku takový malý srub, je tam jen jedna postel, ale není tam koupelna a záchod. Pojedeš tam se mnou?“

Přibližně po šestém pivu mi začal tahat tričko u krku.

Co blbneš, co si to dovoluješ?“

Já jsem se chtěl jenom podívat na prsa.“

Ztiším hlas a zasyčím mu do tváře: „Omluv se.“

Cože?“

Řekni promiň.“

Chvíli zíral. „Tak promiň.“

Dobře, už o tom nebudeme mluvit.“

Pan doktor se odsunul i se židlí z dosahu a chvíli mě tiše pozoroval.

Tohle bylo dobrý. Jsi fakt drsná,“ prohlížel si mě obdivně.

Podívala jsem se mu zblízka do očí. Ó, ten nebetyčný kretén! Ten chudáček! Snad ještě netušil, že pokud tohle byl nějaký druh schůzky, tak se nezadržitelně přiblížil ke svému konci.

 


4 názory

Kamamura
27. 05. 2021
Dát tip

Slyším, že někde mají snobi sraz,

Běžím se s kámoši přivítat zas. 

Místo pořádného potřásání fousy, 

však narazím bradou na jakousi

ztracenou, bloudvou kvazierotiku. 

Mejd in pravděpodobně Sestry v Triku.

Proč se muži ve fikcích na někoho furt sápou,

když v reálném světě spíš chlastají a chrápou?

Až se zase vyrazím se snobisky na štaci,

vyzkoumám, kdo po nocích hromadí frustraci!


Kočkodan
26. 05. 2021
Dát tip

 

Láďu Špačka by z toho asi kleplo...

 

A troufnu si tvrdit, že já bych se choval trochu lépe. ;-)


Evženie Brambůrková
26. 05. 2021
Dát tip Kamamura

Tolik romantiky se snad nedá ani vydržet. :-)))


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

hodně lidí nemá žádnou úroveň


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru