Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anna a velký šedý pes

26. 05. 2021
24
53
1514
Autor
annnie

 

Anna a velký šedý pes                                                                                Matylda, středa 26.5.2021 večer

 

Anna jde zase domů tím městečkem na dlani

Jde ze schůze nebo co

 

Proboha,

copak schůze patří do básně???

 

No – evidentně ano

Aspoň Anna si myslí, že do básně patří

úplně všechno

co patří do života

I když schůzka

zní bezpochyby

mnohem

mnohem

mnohem

líp

než schůze

Ale do rande holt ještě den a půl...

 

A tak teď jde

a noc se blíží,

ale je konec května a

světa a

tak nebe je ještě světlý

 

Těsně nad zemí

jemná šeď,

tak zhruba dvacet čísel,

přechází do běli

a pak do barvy jejích očí

(a to je za chvíli deset hodin!)

a v té bleděmodré

vesele skáče obrovský šedý pes

má rozevřenou tlamu

honí velikou šedou mouchu

má stejně pale blue eyes jako Anna

uši mu rozpustile vlají za tělem

a dychtivě vrtí krátkým ocáskem

 

Anna je tolik, tolik unavená

ale pod tím velikánským štěnětem

se prostě nemůže neusmát

ta tíha z ní padá

a báseň jí vytlačuje z myšlenek schůzi

celej pracovní den

a soumrak

pomaličku

pa

 

a Anna míří

do svý postele

 

Nohy má ještě na silnici

a hlava už leží na polštáři

s jemnými modrými kvítky

 

a oči vidí Adama

a ona je Evou

 

a první noční hvězda

jí mává

přesně nad zahradou

jejího domu

 


53 názorů

annnie
15. 06. 2021
Dát tip

Díky! Pá a.


Uživaj.


annnie
13. 06. 2021
Dát tip

Mortície, ano, aspoň prozatím... Díky! Přeju brzký rajský časy! Pá a.


...oči vidí Adama a ona je Evou...Eden....


annnie
07. 06. 2021
Dát tip

Prosecký, to mě dojímáš. Beru to teda jako kompliment, protože samozřejmě oba víme, že ty jsi tu na písmáku jeden z nejsuverénnějších autorů...

Popravdě, jsem velmi šťastná, když se čtenář na chvíli prolomí do mýho světa... Kouká mejma očima, poslouchá mejma ušima, usmívá se nebo "pláče" se mnou... Takže jestlis tu důvěrnost myslel nějak takhle, velmi se teď (dojatě a šťastně) usmívám já. Díky moc, měj se krásně, pá a.


Prosecký
07. 06. 2021
Dát tip

Na mě to působí vždycky tak důvěrně, Annnie! Jako bychom měli sloh za domácí úkol a já prostě věděl, že ty ho napíšeš suverénněji.


Marcela.K.
05. 06. 2021
Dát tip annnie

To jen, aby tě netrápilo hodnocení někoho, kdo spěchá ;-)


annnie
04. 06. 2021
Dát tip

Marcelko, tos mě teda opravdu HODNĚ potěšila! Moc děkuju! a.


Marcela.K.
04. 06. 2021
Dát tip

Ráda tě čtu, ale nesmím spěchat, protože ty nejsi zase až tak "upovídaná", jak to vypadá. To je rada i pro Voříška.

Ten text je provázanej od začátku až do konce a  kdo to nevidí, buď spěchá a nebo je na jedno oko slepej ;-)


annnie
02. 06. 2021
Dát tip

Za volantem je to o kejhák, to už je lepší někde zaparkovat a vzít si taxíka!


Já jsem si u této Tvé básně, zcela prozaicky, hlavně vzpomněl na to, jak je to hrozné, když se člověku chce hodně, hodně spát, a přitom se musí snažit „za každou cenu" zůstat v bdělém stavu (třeba v práci; -ještě o stupeň horší je to ale třeba za volantem:) )


annnie
30. 05. 2021
Dát tip

No ale právě to je možná znak toho, že je text málo srozumitelnej. A tak jsem vždycky ráda, když mi to dá čtenář vědět...

Díky, přeju pěknej novej tejden a.


No, ono to moje vidění je taky dost nehomogenní, kolikrát, když se na něco podívám znovu, nestačím se divit, co jsem prve neviděl


Já Lucie píšu...
29. 05. 2021
Dát tip annnie

Díky moc za odpověď! Holt, učím se :) A to pozorně! Asi lepší čtenář než Ty autor určitě nebudu, ale děkuji za lichotku :) Vždy si dávám na komentech záležet a snažím se, aby tam bylo hlavně to, co v tom vidím já.

Pěkný zbytek soboty! Papapa...


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

:) :) :)


Janina6
29. 05. 2021
Dát tip

Hehehe... já věděla, že to zabere :-) :-)


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Janino!!! Šmárjá!!! Pokaždý, když mi někdo řekne NE, udělám to... Ach jo... A navíc, já mám haiku moc ráda! Nu, uvidíme... Díky, pá a.


Janina6
29. 05. 2021
Dát tip

Haiku nééé... :-) Je tu už tak dost přehaikuováno. Náhodou, už si na tvůj styl začínám zvykat.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Norsko!!! Cože??? Ty mě teda umíš dostat... Díky. Měj se krásně. Pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Vesuvanko, děkuju! Přeju krásnej víkend, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Atkij, díky. Chtěla jsem ti odepsat, že už asi jiná nebudu - ale kdo ví? Možná jednoho dne z tý záplavy slov uhnětu hutnější těsto... Když můžou pršet ryby, co bych já nemohla bejt stručná :) :) :) ???

Měj se vesele, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

to Nostalgia: bude mi ctí! Moc díky, měj se krásně, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Janino, děkuju :) Jen počkej, až začnu psát haiku :) :) :)

Přeju krásnej víkend, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Dievča, začínam čítať tvoj koment a ako obvykle sa začínam usmievať :) Hladím tebe i tvého psíka! Moc díky, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Cassy, ach, moc děkuju... Bohužel moje oči viděj i spoustu neveselejch věcí, a o tom pak píšu taky. Ale jistá si Božím provázením (sebe i všech živých bytostí), snažím se chápat a smiřovat a doufat a věřit...

Přeju oči dokořán úžasem nad krásou světa, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Evženie milá, klaním se za kompliment! Měj krásnej víkend, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Theo, moc díky. Jestli se se mnou směješ, jsem šťastná. Měj se vesele a pá zas brzy, a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Milá Lucie, já žasnu. Zřejmě jsi mnohem lepší čtenář, než já autor. Neboť já to považuju v podstatě za velmi jednoduchej text - viz má odpověď Radovanovi výše. Jsem ovšem velmi nadšena, že ty v tom dokážeš najít víc! Moc děkuju a pápá, měj se přenádherně, a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, níže vysvětlil Aru. A zde dodávám já, že právě taková představa (jak to štěně seskočí z oblohy ke mně) mě v tý situaci tak pobavila, že mi dala sílu dovléct se domů :)

Moc díky! Mávám ti opožděně (jsem nemožná...) zpět a přeju krásnej víkend, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Nami, díky! Měj se krásně, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Benetko, díky! Hlava v oblacích a nohy (byť unavený) na zemi, řekla bych, jsou dobrej základ. Koneckonců hlava k nohám se může čas od času sklonit... Měj krásnej víkend bez chlastu :) a s lehkejma nohama i srdcem, pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Radovane, tos mě překvapil! Já tam vlastně píšu jen o tom, jak se utahaná vleču domů ze schůze, i když bych mnohem radši šla z rande nebo na rande - a vtom mě upoutá veselej, téměř živej mrak ve tvaru psa. A tak se hned cítím líp a spěchám dál do postele - načež happyend je, že se mi těsně, než do ní hupsnu, zjeví nad mou zahradou první hvězda. Tak fakt nevím, co ti tam připadá navíc, a zajímá mě to, protože to asi znamená, že je to napsaný málo srozumitelně. Takže budu ráda za odpověď - nutný to ale není, a navíc jsem si vědoma toho, že každej čtenář má svý vlastní vidění a nikdy se to nemůže zcela protnout s vizí autora.

Tak jako tak dík a pá, měj se fajne a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Aru, já bych řekla, že svět končí z úplně jinejch důvodů - a nebejt psů, možná by skončil už dávno. Nebo by byl přinejmenším o moc horší...

A moc děkuju za vysvětlení, proč je Anna pod psem :) Díky, měj se nikoli pod psa!!! Pá a.


annnie
29. 05. 2021
Dát tip

Ach, Kočkodane, přesně tenhle vtípek tam latentně je! Jsem nadšená, žes ho našel!!!!!!!!! Prosím, prosím, prosím, čti mě dál! Díky moc a.


Norsko 1
27. 05. 2021
Dát tip

Krásné


vesuvanka
27. 05. 2021
Dát tip

Anna je tolik, tolik unavená

ale pod tím velikánským štěnětem

se prostě nemůže neusmát

ta tíha z ní padá

a báseň jí vytlačuje z myšlenek schůzi

celej pracovní den

a soumrak

pomaličku

pa

 

Pěkné, TIP


atkij
27. 05. 2021
Dát tip

Ty mě vždycky ukecáš. Tip za druhou část. 


Sem se vrátím určitě.


Janina6
27. 05. 2021
Dát tip

No zas hodně ukecaná... ale vesměs moc pěkně .-)


dievča z lesa
27. 05. 2021
Dát tip Benetka

... začínam čítať a ako vždy začínam sa usmievať ... možno aj farba mojich očí sa mení na modrú ... pozerám sa na svojho starého unaveného malého psíka s odtieňom bielej kávy, vrtí chvostíkom a zrazu je z neho veľký šedý veselý pes, ktorý chytá ...


cassy
27. 05. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

líbí se mi Tvoje (bledě modré) nakažlivé oči...možná, že by se měly rozdávat mezi ty, kteří jsou znuděni životem...


Fantazie obklopená pohodou. Moc se mi líbí tvé nápady.


Thea v tramvaji
27. 05. 2021
Dát tip Benetka

Přkný příběh... Rozesmála mne představa, jak se směješ pod psem :) Je tam pár slovíček, co jsou navíc, ale Anna si jede svoje a možná i proto to tak bere za srdce.


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

iví, to štěně bylo velký jako třípatrovej dům :D


Já Lucie píšu...
27. 05. 2021
Dát tip K3, Zeanddrich E.

Ježíš, to je významů, přirovnání... Nechci Ti zase lichotit, ale co jiného k tomu říci. Prostě krása nad krásu! Četla jsem pomalu a pozorně, abych nic nepřehlédla a bylo tam tolik zajímavých a pěkných myšlenek. Úplně jsem Tě viděla, jak píšeš a pozoruješ oblohu a pak padáš do postýlky. Ty ozvlášťňující verše nejsou špatné, vždycky to pak ve mně vyvolá něco jiného. A jak píšeš, do básně patří všechno :) To si myslím i já :)

Měj krásný den plný štěňátek, já se teď trckám šalinou...


annn....já bych napsala  "ale pod NAD tím velikánským štěnětem"...takhle to vypadá, že přistál na tobě a olizuje tě...:-))))....ale ty víš, že je to jen takový malý šťouch...páč se mi tvé psaní moc líbí.....mávám ti s ránem....:-)))))))


Nami 99
27. 05. 2021
Dát tip

Moc hezké.


Benetka
27. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

...nohy má ještě na silnici a hlava už leží na polštáři...

Benetka má neustále hlavu v oblacích a znavené nohy táhne za sebou...

KRÁSNĚ PÍŠEŠ!


Aničko, přijde mi, že několik pasáží je tam vloženo bez provázanosti s dějem, zřejmě pro ozvláštnění, jinak bez jiného významu.

I když bych vlastně neměl remcat, protože píšeš -

Aspoň Anna si myslí, že do básně patří

úplně všechno


Aru
26. 05. 2021
Dát tip

nejdřív jsem viděl pLes a pak z toho ten pes vyskočil, štěně vlastně.

štěňata a vůbec mazlíčci zaplavili svět, proto možná končí, jsou všude :D

 

 


Kočkodan
26. 05. 2021
Dát tip

 

„uši mu rozpustile vlají za tělem“ – tím se už od Anny liší? (smajlík velkého milovníka i psů)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru