Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevyhoviem

27. 05. 2021
13
14
577

„Nezavoláš babuške?“ pripomína Petra.

„Nie. Dnes je štvrtok, ide na dialýzu, nemá rada, keď ju niekto ruší. Ona prezvoní, keď sa vráti.“

„Aha. Neuvedomila som si to,“ priznáva.

„Ale vieš čo? Radšej jej zavolám. Včera som jej povedala, že som stratila telefón, ak ho nenájdem, nech prezváňa teba. Bude spokojnejšia, ak bude vedieť, že som ho našla.“

„Tak som rada, že mi voláš! Chcela som ti volať ešte včera večer, keď ste odišli, ale nemala som odvahu,“ začína mama.

„Prečo?“ nechápem.

„Keď si vystúpila z auta, potešila som sa, že si prišla aj ty, ale veľmi rýchlo ma to prešlo. Bola si taká odťažitá. Akoby si si ani nechcela sadnúť. Akoby si sa od nás dištancovala. Že k nám ani nepatríš. Taká studená si bola,“ spustí na mňa.

„Mami, mrzí ma, že si ma takto vnímala. Prepáč mi to. Nespala som v noci, možno som bola trochu mimo,“ snažím sa nájsť nejaké vysvetlenie.

Sedela som na stoličke, na sedačke, aj na zemi. Vyložila som jej všetko do chladničky, pomohla jej obliecť novú vestičku, bola spokojná, presne takú si predstavovala. Nechala si ju oblečenú. Čím som sa previnila? Možno som bola viac v úzadí, nechala som rozprávať Miša a Monku, so mnou rozpráva minimálne hodinu denne. Bol tam aj brat, s ním tiež nehovorí celý týždeň. Nech si užije ich. Spytujem svedomie. Haňa ma často brala za ruku – poď Gabinka. Ale prikľakla k nám aj babka. Aj jej priniesla autíčko – Suska opjaví. Minule som ich poslala bezo mňa, to bola smutná, že som neprišla. Odkedy sa narodila Haňa, nie som podľa nej na návšteve vo svojej koži, až to vyvrcholilo dnešným vysvedčením. Žiarli. Nemám iné vysvetlenie. V telefóne som len jej, tam som zlatko.

„Vieš, musela som ti to povedať. Ale inak si bola pekná včera. Taká vysoká a tie dlhé vlasy ti svedčia. Nedávaj sa ostrihať!“

„Mami, veď ty si ma vždy kritizovala za dlhé vlasy, nabádala ma ostrihať sa, najlepšie aj trvalú,“ oponujem.

„Včera ti to svedčalo. Keď ste odišli, dala som si zavináča, tak som si pochutila. A tie buchty! Tvarohová aj lekvárová boli vynikajúce. Dobre som sa navečerala.“

Takáto večera po ôsmej, by aj mňa zabila, a to nemám deväťdesiatdva. Hlavne, že ti chutí.


14 názorů

ach, Arwen, ďakujem! že rozumieš


Tedy zavináč k večeři a k tomu ještě tvarohová a povidlová buchta? Nebudeš mít nového sourozence? ;-))

V tomto týdnu jsem byla u našich, domluvila jsem se před více než týdnem s tátou, že mi odveze auto do servisu a tak jsem mu byla dát i klíče. A přestože jsem přijela podle plánu, přestože od našich téměř nikdy nic nechci a přestože se snažím ctít dohody jak je to jen možné, tak jsem si musela vyslechnout kázání o tom, že máma nemá ráda změny a překvápka. Přitom patřím k těm lidem, kdož uznávají dohody a snaží se je splnit, pokud do toho osud nehodí vidle. Na rozdíl mých bratrů, kteří mění snad každou dohodnutou věc, a to i několikrát, a furt něco potřebují. Jenže těm se neřekne nic, vyhoví se jim a jen se pomlouvají za zády. 

Chci tím jen říci, že je to asi všude stejné, nebo velmi podobné. Někdo může dělat cokoli a vždy to bude fajn a jiný se může rozkrájet a vždy bude ten špatný...


gabi tá istá
27. 05. 2021
Dát tip annnie

annnie, smejem sa

Abakus, ja viem, obdivujem ju a všetko odpúšťam


Abakus
27. 05. 2021
Dát tip

Mám pochopenie pre dialýzu - nie je to žiadna sranda  a  ani prechádzka ružovou záhradou. 


annnie
27. 05. 2021
Dát tip

Šmárjá, ségra, už to pochop: máš - to - marný :) :) :) Napiš si to naproti posteli a každý ráno to pět minut promedituj :) - uvidíš, jak se ti uleví :)

Mám pochopení... A tip. Tak pá a směj se! a.


asi tak, bixley

hanka, aj by som to vyskúšala, ale obávam sa, že by sa pobili aj o tie tretiny :)

ty o tom niečo vieš, Evženie


Evženie Brambůrková
27. 05. 2021
Dát tip Arwen Leinas

Tolik se snažíš a vždy se něco najde. Ale mamky to už tak mají. :-)


8hanka
27. 05. 2021
Dát tip

tak nielen Peťa ale aj mama...každá Ťa chce len pre seba...a Ty si chceš užiť aj vnučku, nemáš ju pri sebe každý deň...nevyhovieš každému, aj keby si bola na tretiny...


bixley
27. 05. 2021
Dát tip

Nojo, něco se musí zkritizovat, něco pochválit. :-))


však, Jarko? :)


alebo ohmatať Kočkodan, to by nestačilo? myslím vlasy, samozrejme

black, áno, to je hlavné, už som to predýchala


revírník
27. 05. 2021
Dát tip

Roztomilá babuška.


Gabiko.....to nic...hlavně, že si pochutila.....:-))))))..................*/************


Kočkodan
27. 05. 2021
Dát tip

 

Gabi, ke mně jsi pořád stejně teplá. A na Haničku nežárlím. Co se týče délky vlasového porostu těžko říct, musel bych tě vidět...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru