Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Šáteček . . .

27. 05. 2021
20
30
887
Autor
blacksabbath


Bydlel na sídlišti jakých je v každém městě nespočet.

Určitě měl nějaké úplně obyčejné jméno, ale nikdo mu jinak neřekl. Byl to prostě pan Šáteček.

Vysoký muž, asketické postavy. Napomádované vlasy, pečlivě zastřižený knírek.
Oděn v obleku a na krku šátek v barvě košile. K růžové košili šáteček s růžovým podkladem, k modré modrý, k zelené zelený, k žluté žlutý. Nikdo nikdy přesně nespočítal kolik jich vlastně vlastnil.

Na pozdrav "Dobrý den, pane Šátečku" zvedl obočí a odpověděl stroze: "Dobrý den!"
 
Chodil pomalu, jakoby si každý krok rozmýšlel. Po chodníku vpravo až u strany. Snad aby nikomu nepřekážel.
Každý den vycházel ze dveří v přesně stejný čas. V ruce sáček se svačinou. Dlouhými kroky na stejné místo. Do parku. Sedával na stejné lavičce. Pomalu ukusoval a pečlivě žvýkal každé sousto.
 
Se zájmem sledoval dění v parku. Hrající si děti a hlavně zadečky maminek s kočárky.
A dívky na in-line bruslích.
Na nohy upnuté v elastických dresech, elastických kalhotách nebo kraťasech se díval obzvášť zálibně a tak dlouho, dokud nezmizely v zatáčce.
S hlavou ve směru jízdy si tiše pohvizdoval.

Ten den bych pana Šátečka ani nepoznala.

Vyšel ven v roztrhaném triku, bez šátku a s rozevlátými vlasy, on, vždy přepečlivě upraven. Ve tváři měl rozrušený výraz, snad si pro sebe něco povídal, a když míjel moji lavičku, ani neodpověděl na pozdrav!

Všimla jsem si, že na krku, najednou tak holém, má vytetovaný provaz. Bylo to naposledy, kdy jsem ho viděla.

Od toho dne na něj občas vzpomenu, vyptávám se ostatních, kteří jej od vidění znali, ale jako by se do země propadl…


30 názorů

lastgasp
07. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Já ti rozumím. Při pohledu po ránu na náš chodník před domem, mám před sebou několik Šátečků a někdy si říkám, jak to, že dnes nejde, nebo jde pozdě, Má nový kabát, čapku, kabelku . . .


Přemku....pár "zvláštních" postaviček v našem městě je.....stejně tak jako i jinde....(už jsem o některých psala).....i když se neví....co bylo předtím a co bylo potom.....v jednom ze šuplíčků paměti zůstávají.....děkuji za tvou zastávku u dílka......hezký večer!!!


lastgasp
07. 06. 2021
Dát tip

Co na to říci. Sešel z očí, sešel z mysli. 


Janino...na delší příběh by to nebylo.....nevím co bylo před... ani co bylo potom .....děkuji a přeji ti krásný víkend


Janina6
28. 05. 2021
Dát tip

Ale jo, četlo se to dobře. Výstižný popis, vzbuzuje zvědavost, co se asi tomu chlapíkovi přihodí... Kdyby to byl začátek nějakého delšího příběhu, asi by mě to navnadilo přečíst ho celý.


Al....ann...:-))))) děvčata....děkuji.....:-)))) přeji parádní víkend!!!!


annnie
28. 05. 2021
Dát tip

Perfektní story - smutnej život. Tak to bejvá... Moc pěkně jsi to napsala, ta jednoduchost tomu sluší a dramatizuje se to samo, bez zbytečnejch slzí autora. Velká chvála a tip a.


Alegna
28. 05. 2021
Dát tip

Povídka jako od Nerudy


Jamardi....asi....kromě pozdravu s nikým nemluvil......děkuji a užij si příjemný víkend


Jamardi
28. 05. 2021
Dát tip

Jestli skutečně žil, tak byl asi nemocný. Schíza? To je smutné. 


děkuji za tvou stopu zde...:-)))


Zapsáno jen to...co bylo viděno...pokud se to zdá být rozporuplné....tak je záměr splněn .....on takový....asi....byl....jak by řekla moje babička....Navrch huj, vespod fuj.....:-))))...děkuji za přečtení a názor......přeji hezký víkend


No nevím. Dost nekonzistentní obrazy. Jamardi to docela vystihl.


Děkuji všem, kteří zde zanechali zajímavé komentáře....i těm co "jenom" nakoukli......Přeji vám všem...krásný víkend

P.S. jeho lavička už je obsazená....hovory důchodkyní


Jamardi
28. 05. 2021
Dát tip Nostalgia_For_Infinity

Mně to připadá jako dvě osoby. Jedna se zastřihnutým knírkem, napomádovanými vlasy a s košilí a šátečkem vždy stejné barvy, kterých měl hodně v různých barvách. A druhá - jí svačinu venku na lavičce, má rozevláté vlasy a vytetovaného hada na krku. Na holky čuměli oba :) Prostě mně připadá, že ten první nemůže okázale svačit na lavičce. A na oba nemám nervy. :)


Benetka
28. 05. 2021
Dát tip

Docela by mne zajímalo co by udělal kdyby na té jeho lavičce už někdo seděl...


Kamamura
28. 05. 2021
Dát tip Benetka

To je dobrý, připomnělo mi to "Povídky z jedné a druhé kapsy", konkrétně povídku "Šlépěj". 


Čudla
27. 05. 2021
Dát tip

Zaujalo /*


Ježíš, co je ten konec? Klepu se a strahuju se o něj... Začátek byl zábavný a líbil se mi, ale ten konec teda nebral řádný spád (ne, že by byl špatný :))! Dobře napsáno! Wow za myšlenku!


vesuvanka
27. 05. 2021
Dát tip

Ivi, pana Šátečka jsi pěkně popsala, závěr je smutný, ale třeba to ještě není ztracené a časem se objeví, TIP


Gora
27. 05. 2021
Dát tip 8hanka

Ivi, mně se pozorování, všímání si druhých líbí, a tady je nejdříve jako postřeh z ulice vylíčena pohodová, zajímavá "postavička", ale mini má neurčitý konec, kterému nechybí napětí... kam asi šel, kde nechal šátek, viděl pak tomu muže ještě někdy někdo? Domyšlení necháváš na nás... přála bych mu, aby se objevil.


Abakus
27. 05. 2021
Dát tip

je možné že si to dal v mladosti z blbosti vytetaovať - jeden môj známy mal takto na krku nápis: "tu odrezať"...nosil orláky a šatky.


Aru
27. 05. 2021
Dát tip

no tak to byl teda pořádnej úchylák, fuj! :D

zásadně nikoho nepozoruju a jdu jen tam kde nikdo není, ale lidi jsou všude a když už si někdo vedle mě sedne, aby mě obtěžoval svoji přítomností a zabral vedle mě volné místo, tak se na něj za celou dobu vůbec nepodívám :D

tuhle se dokonce jeden takovej, šátek na krku neměl myslím začal vybavovat a vypadlo z něj, že dokonce jede mým vlastním spojem, tak jsem musel jít jiným, abych se zbavil.

vím o čem píšeš iví, svět je plnej úchuláků, raději nikam nechodit :D


Kočkodan
27. 05. 2021
Dát tip

 

Ivi, za dílko ti samozřejmě po krku nepůjdu, i když má konec k happy-endu dost daleko.


Evženko......chtělo by to "Namražený český vermut":-))))...děkuji....


Taky jsem se těšila na něco méně drastického.


bixley.....nikdo nic neví....nebo popoví.....děkuji....užij si klidný večer!


Kdoví...jaký měl osud......děkuji dievča...hezký večer!


bixley
27. 05. 2021
Dát tip

blacki, pojala jsem k panu Šátečkovi sympatie. Ale ten konec nevěstí nic dobrého... :-(


presmutné


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru