Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Posečeno

28. 05. 2021
23
39
1221
Autor
PavelK

dosedl čáp –
a někde hodně v dáli
slyším traktory

kříž a dvě lípy
v posekaném poli –
trojjediní

hrčí sekačky –
u plotu osamělá
pampeliška

opřená kosa –
na strništi se třpytí
zátky od piva


39 názorů

per_zay
07. 07. 2021
Dát tip

hmmm ... T


PavelK
14. 06. 2021
Dát tip

Dík Musaši


Musaši
14. 06. 2021
Dát tip

Tip za čtvrté.


PavelK
12. 06. 2021
Dát tip

Toho dne přilétla volavka (ale někdy přiletí čáp) a ten se mi víc hodil do básně.  Ten den všichni sekali, doma sekačky, obec traktůrkem, na poli traktory. Ptáci jsou chytří, vědí že na posečeném můžou najít něco do zobáku.

Dík ukrytá v máku.


vesuvanka
29. 05. 2021
Dát tip

Pavle, tak to já se moc omlouvám za svoji nepozornost a zbrklost. V poště mi nic nepřišlo. Teprve teď jsem si po Tvém upozornění komentář přečetla a moc děkuji. Propojení křesťanské symboliky s živou přírodou má své kouzlo, já jsem ten kříž s lípami kdysi nakreslila.  

Zdravím Tě a přeji hezké dny, Jana Vesuvanka :-))) 


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Vesuvanka:

Moc se omlovám, reagoval jsem na Tvůj komentář dnes ráno, označil jsem Tě a zaškrtnul jsem políčko soukromě autorovi bez avíz. Myslel jsem si že Ti to příjde do pošty, ale ono to asi přišlo jenom mě.

Reagoval jsem na tvůj komentář již 29.05.2021 08:18:35. Asi jsi to přehlédla.

Je to nemilé nedorozumění moc se omlouvám.

Pavel


vesuvanka
29. 05. 2021
Dát tip

Pavle, teď jsem to teprve pochopila, Ty nereaguješ ani na moje upozornění, které jsi určitě četl.  Přišlo mně to docela líto, nic špatného jsem Ti neudělala. Naopak, napsala jsem Ti pěkný komentář, dala Tip. Tak nevím, čím jsem si to zasloužila....


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Díky lawenderr.


vesuvanka
29. 05. 2021
Dát tip

Pavle, proč mně posíláš avízo, když na můj komentář jsi nereagoval?...


lawenderr
29. 05. 2021
Dát tip

tip za zátky :)


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Dík Norsko 1.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Díky moc blacksabbath.

:-)


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Atkij: Z tvého senrjú vzlétl čáp a přistál v mém haiku.

Přemostění? Jo žízeň, že by se po ni dalo přejít.

:-)

Díky moc


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Tej: Ano je to celek. Sečení je kontakt člověka z přírodou. Dík.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

 Spojení křesťanské symboliky s živou přírodou. Má to v sobě něco nepopsatelného. Díky vesuvanko.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Díky Annni. Na tu podobnost se podívám.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Kočkodan: Příležitostně vykládám sny. Pštros si plete věneček z kvítí? Někdo si žije na vysoké noze, spotřebovává víc než potřebuje. Že by ty? Nebo, že by já?

Díky moc.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Děkuji Theo za moc pěkný komentář.


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip

Snake_01 Když to ze mne haiku o pampelišce vypadlo, tak jsem si řekl, že ho nebudu publikovat pro přílišnou podobnost s haiku od Bašoa:

Když se podobně zadívám

Co vidím?

U plotu kvete nazuna?

Četl jsem, že nazuna je v japonsku to nejobyčejnější divoce rostoucí kvítí, tedy něco jako u nás pampeliška. Ale mé haiku je přeci jen o něčem jiném. Jak se rozšířila městská kultura na vekov a všichni mají za plotem místo brambor upravené zahrady, má divoká příroda šanci jen sem tam, někde těsně u plotu, kam nedosáhnou sekačky. Slovo osamělá jsem opravdu nepoužil jako hodnotící slovo, ale jako synonymum pro jedinná, hodilo se mi víc do textu, ale uznávám, že se dá vnímat jako hodnotící slovo.

Díky za kritiku


PavelK
29. 05. 2021
Dát tip Gora

Gora: Má haiku jsou prostá. Prostě na posekanou louku dosedl čáp. Traktory už sečou jinde. A nebo tu pořád jsou a já jsem tak uchvácen tím výjevem, že zaplnil duševní prostor natolik, že ty traktory přestávám slyšet. A nebo to nejsou traktory, ale celý umělý lidský svět?

Slovo trojjediní jsem nepoužil jako klasickou metaforu. Prostě vidím tři věci a zažívám pocit jednoty. klidně by to mohla být čtyřjedinnost. Kdysi jsem podobný výjev s kapličkou viděl v jednom poli, když jsem tam jel příště lípy tam už nabyly, byly skácené a bylo po pocitu jednoty. Možná to je jugen haiku, ale nechci si moc fandit, slovo jugen v sobě skrývá jistou magii a nemá překlad do češtiny.

 

Na pampepišku odpovím Snakemu.

Ještě vloni jsem sekal trávu výhradně kosou, poslední na vesnici. Rezignoval jsem, mám toho na sekání hodně. Koupil jsem si starší zahradní frézu, která seká, orá, kultivátoruje, naorává na brambory, vyorává brambory. Byl jsem pro ni shodou okolností kousek od Krumlova.

Moc dobrá kritika, díky za ni.


Norsko 1
28. 05. 2021
Dát tip

Opřená kosa je fajn


Norsko 1
28. 05. 2021
Dát tip

Opřená kosa je fajn


já jsem haiku-laik....mně se líbí.....obrázky si umím představit a u každého si dosazuji proč.....:-))))...*/*****


atkij
28. 05. 2021
Dát tip

Tip za poslední text. Ten považuji vyloženě za výstavní kousek. Neboť má pro mě nádhernou přidanou hodnotu, přesah, tvořeny druhým veršem. Velice se mi líbí když mezi idejemi vzniká významová, obrazová spojnice a zároveň přemostění. Libuji ji a přeji krásný víkend. 


Tej
28. 05. 2021
Dát tip

Mně se to líbí jako celek, pěkný soubor


vesuvanka
28. 05. 2021
Dát tip

Mně se také líbí všechna, ale nejvíc mě zaujalo druhé - připomnělo mně kříž a dvě lípy u pole poblíž Mlečic na Rokycansku :-))), TIP


annnie
28. 05. 2021
Dát tip

Mně se líběj všechny, a moc. Tip a.

PeS: A moc mě pobavilo, že ta třetí má zřejmě v základu velmi podobnej obraz jako moje Anna a sedm krás :)


Kočkodan
28. 05. 2021
Dát tip

 

Strašně chlastá chlap

dost rychle si to kalí

mezi magory

 

Cení tesáčky

jistota vládne zcela –

nevrlá liška

 

Spatřil jsem pštrosa

plete věneček z kvítí

ve snu pobývám?


To poslední se mi líbí převelice. Ale všechny jsou vlastně podobně příjemné. Fakt cítím vůni posekané trávy...


snake_01
28. 05. 2021
Dát tip

Vidím to podobně jako Gora, jen možná to slovo "osamělá" bych si nemusel vykládat jako hodnocení, ačkoli je pravda, že je to jedna z možných interpretací. 


Gora
28. 05. 2021
Dát tip

Pavle, ráda tě čtu pro originalitu nápadů... tak jen nějaký dojem, který tahle sada vyvolala u mě:

čáp - má to být kontrast mezi klidem a hlukem? nebo mi unikla souvislost...

kříž a lípy - poslední verš jako metafora?

pampeliška - osamělá - hodnocení LS?

poslední jako senrju /vtipné haiku/ beru... a za ně tip.

 


Moc hezké obrázky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru