Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

ŤAPŠLAP JDE DO SVĚTA... díl desátý

30. 05. 2021
17
51
1745
Autor
Gora

 

 

"Kam to bude," zařehtal Ihaha a od kopyt mu nedočkavě létaly jiskry a nozdry mocně odfukovaly. Stačilo jen říct, a jeho zářivě bílé tělo by se vzneslo a přidalo k bělostným stopám po letadlech.

 

"Hm," protíral si vous Ťapšlap. "Elfínko, napadá tě, kam bychom mohli letět?" a sypal ze svého ušmudlaného rukávy exotické názvy.

 

Elfínka pravila:

"Pozítří bude Den dětí. Co jim tak udělat radost a rozveselit je? Vsadím se, že pravého skřítka ani pravou skřítkovílu jaktěživ neviděly. Prosím, Ihaho," sepjala ručky.

 

Ťapšlap nejdřív kroutil hlavou, až mu poskakovala bambule, co že to je za nápady, ale sličná Elfínka se nedala odbýt. Přála si, co jí bylo nejbližší.

 

"Dobrrrá," souhlasil Ihaha. Ráčkování bylo jeho jediným roztomilým nedostatkem. Nejprve se letělo na loučku, kde bydlela víla Elfínka, aby se mohla pěkně ustrojit a nedělala vílám ostudu, a pak jednorožec nabral svým rohem směrem, kde byly děti. Jakmile se s němi uviděli, hned Tapšlapu rozmrzelost přešla.  Naparoval se jak jen to šlo, když vypravoval příhody ze svých cest, a dětem zářily oči. Elfínka ukazovala holčičkám, jak splést věneček z pampelišek, zazpívala a zatančila a děti jim mávaly, když usedali na jednorožce a letěli zas o dům dál. Někteří hošíci chtěli předvést, jak jsou odvážní a pohladili pavouka, a tak byli všichni spokojeni.

 

Ťapšlap začal trochu chraptět a Elfínku ze samého zpěvu a tancování rozbolely nožky, a tak je kouzelný jednorožec odvezl na Island. Tam se v teplých vřídlech zotavili a zamířili do hor. Ťapšlap chtěl Elfínku naučit lezeckému umění. Lezlo se, jak jinak, ze skály dolů po Ťapšlapově dlouhatánském vousu, který si rozvázal a spustil po skalisku. Jednorožec stál na hoře a nabíral sil ze slunečních paprsků.

 

 

Vše se zdálo nádherné, nebe bez mráčku. Avšak někde vysoko, nad skalním štítem, začal ve stále větších kruzích vzlétat orel. Uviděl totiž orlím zrakem něco mrňavého, co se spouštělo po podivném laně níž a níž...

 

 

 


51 názorů

Gora
01. 06. 2021
Dát tip

Z.E. - dík, že ses bavil...


:)


Aru
31. 05. 2021
Dát tip

ahoj iví, takhle je to lepší a přehlednější ;)


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Gora, dievča z lesa

dievča(tko) už je to opraveno a celá čísla....viz koment 20:04:49....ale byla by to prča...jak bychom dělili tu poslední čtvrtinu kdyby bylo více zájemců.......museli bychom požádat nějakého matemetika............:-))))))))


dievča z lesa
30. 05. 2021
Dát tip Gora

blacky, možno si niekto vezme diel 14,75


Já Lucie píšu...
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Aha, já to pochopila, že 15. díl se nemůže přeskočit :) Ale jsem ráda za celé číslo, díky :)


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Gora, Aru

Jamardi může se překročit......Lucinka to pochopila že 15 je konečná....Lucinko slyšíš????....přepíšeme to......ano?!

díl č. 11 dievča z lesa, díl č. 12 Rajmund, díl č. 13 lastgasp, díl č. 14 Jamardi, díl č. 15 Já Lucie píšu...,díl č. 16 ....zatím....(pokud se ještě někdo přihlásí tak závěr posuneme) - závěr Aru


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip Aru

A proč nemá Lucie 15 a Aru 16 ? Číslo 15 se nesmí překročit? :)


Díky za rekapitulaci, Black.


Info pro všechny Spulupsavce.....současný stav pohádky Ťapšlap je......

Napsáno:

díl č. 1 blacksabbath, díl č. 2 Gora, díl č. 3 Aru, díl č. 4 Kamamura, díl č. 5 bixley, díl č. 6 annnie, díl č. 7 Okamžik, díl č. 8 Aru + blacksabbath, díl č.9 Já Lucie píšu...,,díl č. 10 Gora,

Připravujeme:

díl č. 11 dievča z lesa, díl č. 12 Rajmund, díl č. 13 lastgasp, díl č. 14 Jamardi, díl č. 14,5 Já Lucie píšu...,díl č. 15 - závěr Aru


Já Lucie píšu...
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

Dobrá! Tak se těším na 14,5. díl :) To je novota, co? ;)


máš ho mít....Pravčický to zapíše:-))))))).....


To Black: Já zapomněla na avízko :)


Tak já si mohu vzít díl č. 14,5 :) Takový jsme tu teda ještě neměli a tudíž to bude určitě ještě zajímavější, co říkáš, Black? :)


Hezky motáte šňůrky děje..hezky motáte klubíčko Spolupsaní....možná by to chtělo více dílů......chce ještě někdo nějaký díl mezi dílem č. 14 Jamardi a závěrečným dílem č. 15 Aru?????? Klíďo-píďo....stačí zvednout ruku....tedy vlastně...písnout mi....ráda..opravdu ráda .... číslo přidělím..hihihihihihihihi


bixley
30. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, Gora, blacksabbath, Já Lucie píšu...

No, mě to s tím Islandem taky napadlo. To má Aru pravdu. Popřípadě by si mohli někde dát sraz i s Mňaukí a Kššcem! :-))


Aru
30. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

dievča, moje šílený nápady nemusíš poslouchat ;D


Já Lucie píšu...
30. 05. 2021
Dát tip Aru, Gora

To by bylo hustě skvělý, kdyby se Dračí výprava potkala s Ťapšlapem a jeho přáteli!!! To by se mi líbilo takto ještě více propojit naše společné pohádky :) Super nápad, Aru! Co na to říkají ostatní?


dievča z lesa
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath

hej vy DVAJA! ... Gora a Aru ... veď vy ste to už vymysleli za mňa ... asi sa budete čudovať (a ja s Vami) ... no ešte mi to tancuje pod lebkou, bublá, prská a šteklí-lechtá ... UVIDÍME!?!?!?!


Aru
30. 05. 2021
Dát tip Gora

Ťapšlapova výška je docela sporná, myslím že umí víc kouzel s vousama, než nám bylo prozrazeno :D

to nevadí Goro, máš pěkný díl, mě by to s těmi dětmi nikdy nenapadlo, ten den mě nijak zvlášť nebral


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Gora

dievča....přečti si o čem ti dva přemýšlí:-))))))) (viz dva komenty Aru a Gora...:-))))))) 18:18:56 a 18:22:49 )


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Aru, vidíš, to mne bohužel už nenapadlo, ale byla by to dobrá zápletka... mohli by třeba drakům čistit chrup, když jsou tak malincí - tedy Ťapšlap s Elfínkou...


Aru
30. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, blacksabbath

jaká by to byla sranda, kdyby Elfínka s Ťapšlapem potkali na Islandu Dračí výpravu, to by byla tak neskutečná anomálie, že bych snad přestával prodávat načutané rubíny,... teda BANÁNY, jsou zdrávé asi :D


Gora
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

Tak fajn, Ivi... bylo mi radostí psát s vámi... dám si chvíli pauzu, ale sledovat budu, to je jasná zpráva!


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa, Já Lucie píšu...

Irčo...je úplně akorát...není pořebí psát trachtáty....důležitý je obsah a ne délka díla.....tobě se podařilo v díle nejenom letět....obléct Elfínku do vhodného oblečení...naučit děti plést věneček a vypnout hruď Ťapšlopovi, když se předváděl před dětmi, ale ještě nakonec konec zamotat orlem...teď se všichni bojí...:-)))))))))......


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Luboši, děkujeme, že jako Nami a další sleduješ osudy Ťapšlapa a jeho přátel!


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Nami, dík!


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Ivi, chtěla jsem, aby byly děti potěšeny, těm by se Ťapšlap určitě líbil!

Ano, teď začíná dievča... a snad nevadí, že můj díl není moc dlouhý, víc jsem v danou chvíli nedovedla...


Gora
30. 05. 2021
Dát tip vesuvanka

Jani, Island mne nějak přitahuje od dračího vyprávění, ale i tvých kreseb!

Jednorožec poutníky snad ohlídá, od čeho by byl kouzelný?


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Jamardi, orel je bystrozraký a naši poutníci v ohrožení:-) - díky.


Já Lucie píšu...
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru, dievča z lesa

Už je také držím, teda teď ne, protože píšu, ale už jdu na to ;)


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa

Aru...:-))))))))))))))))))))))))))


Aru
30. 05. 2021
Dát tip blacksabbath, dievča z lesa

držím mu svoje malé pěstičky, jen co, uf, odložím semhle lucerničku, támhle krumpáček, jo, dobrý, už držím ;)

:D


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa, vesuvanka, Nami 99

Hlásím, že lastgasp podal hlášení a pomalu dobíhá do stanice Spolupsaní....doufejme, že doběhne než vlak zabrzdí ve stanici a stihne naskočit.....držme mu všichni všechny pěsti:-))))))))))


Nami 99
30. 05. 2021
Dát tip

Držím palečky.


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Nami 99, vesuvanka

ještě díl č. 12 Rajmund,....snad včas naskočí do vlaku Spolupsaní...:-)))))....pak lastgasp....jestli bude už mít opravené PC......hlavně ať nejsou polámané pražce na kolejích:-((( ať vláček může v klídku jet až co cíle:-))))))))


Aru
30. 05. 2021
Dát tip

no jo, už 11. díl iví, to je 13. za rohem


Kočkodan
30. 05. 2021
Dát tip

 

„...pak jednorožec nabral svým rohem směrem, kde byly děti.“

 

Uff, jak je dobře, že se na spolupsaní podílí Gora a ne Herodes, ten by „směrem, kde byly“ určitě vynechal.

 

Možná jen trošku lituji, že děj časově nespadá na konec března, hezký zážitek mohli mít na svůj svátek pedagogové. Ale i omladině setkání s postavami tohoto seriálu přeji.


blacksabbath
30. 05. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa, vesuvanka

Irčo....je to pohádkově pohádkové.....dík za připomenutí Dne dětí....teď se budu naparovat jako Ťapšlap...že jsem nezapomněla....hahahá......jen co ten orel....aby nám je tak sezobnul.......dievča neeee...:-)))) ty to víš, ale přesto tě o start neochudím....takže...KE STARTU PŘIPRAVIT! POZOR! TEĎ!....JE ŘADA  díl č. 11 dievča z lesA.......TĚŠÍME SE!!!!


vesuvanka
30. 05. 2021
Dát tip

Irenko, to je moc hezké vyprávění, potěšilo mě, že navštívili nejen děti, ale dokonce letěli na Island.  Ke konci napínavé, těším se na pokračování :-))), TIP


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip

Výborně, tak si to užili oba a teď je na řadě orel! :) Pěkné. :)


Gora
30. 05. 2021
Dát tip Aru, Já Lucie píšu...

Tak víla upravena na víloskřítku a kozoroh na jednorožce:-)


Gora
30. 05. 2021
Dát tip dievča z lesa, Já Lucie píšu...

dievča, ty to přece zvládneš... snad se ti bude psát dobře jako mně po Lucii...


dievča z lesa
30. 05. 2021
Dát tip Gora

milá Gora ... rozprávku vniesť do skutočného ... nežne si to zašmondrchala ...achJOJ! a napínavý koniec môže veštiť napínavý začiatok ... jojACH! veď som na rade


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Díky, přátelé, za podporu Ťapšlapa:-))) a jsem zvědavá, jak to bude dál!


Nami 99
30. 05. 2021
Dát tip Gora

Hezký výlet i potěšení pro děti.


bixley
30. 05. 2021
Dát tip Gora, Já Lucie píšu...

No jo, rekvizity ne třeba ničit... :-)


Já Lucie píšu...
30. 05. 2021
Dát tip Aru, vesuvanka

Goro, pěkně si se s tím popasovala, já to tušila! Líbí se mi ta pointa s dnem dětí, to bylo milé, že udělali takový dobrý skutek! Ale co ten orel tam řádí, to nám poví dievča :) Moc se těším na další dílek!

Díky Aru za upřesnění o Ihaháovi! Je to tak, je jednorožec a ještěže není kozorožec :) 


Diana
30. 05. 2021
Dát tip Gora

Napínavé! A moc pěkné. Těším se na pokračování...:-)


Aru
30. 05. 2021
Dát tip Gora

anomálie pokračují, lesní chaloupka Elfínky shoří, ale víly ji mají rády a tak ji Elfìnce bez stavebního povolení a na louce postaví zadarmo novou.

ale proti Ihaháovi se ohrazuji, není to žádná skotačivá koza: Kozorožeč horský

ale mytické stvoření: Jednorožec

ddbrý nápad s těmi dětmi ;)


bixley
30. 05. 2021
Dát tip Gora

Ireno, skvělý nápad s tím dnem dětí a návštěvou dětských domovů! Taky se mi líbí některé jazykové hříčky typu sypal ze svého ušmudlaného rukávu exotické názvy a kozoroh ze slunečních paprsků dobíjel baterku. Bezva! Ale pozor! Blíží se orel...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru