Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Oblečeni do vzpomínek

30. 05. 2021
9
18
615
Autor
Jamardi

Růžová zástěra

Sedávali venku na lavičce. Byli to staří lidé. Ona měla na sobě vždycky růžovou zástěru a když jsem ji pozdravila „Dobrý den“, odpověděla mně „Guten Tag“. Nevím, jak vypadala v obličeji, ale vlasy měla šedivé. On měl oči modré jako pomněnky, mluvil česky a velice pěkně se usmíval.

O jednu nohu přišel, chodil o berlích.  Z pahýlu mu plandala nohavice. Proč neměl protézu, nevím.

V domě, kde bydleli, se musel dostat do prvního patra bez výtahu. Zvládal to dobře – musel. Později, když jeho žena zemřela, se odstěhoval o pár domů dál. Tam bydlel v přízemí, ale před venkovními dveřmi byl jeden schod. Smál se, že tam musí být, aby nevyšel ze cviku.

 

Tmavomodré sako

Sledovali jsme představení v divadle. Vystupovali kubánští kozáci – soubor písní a tanců a paní Zdena tleskala nejvíce ze všech. Její manžel totiž pocházel právě z této oblasti. Představení bylo moc pěkné a všem se líbilo.

Byl to společný zájezd na Kavkaz.  Drobná paní Zdena chodila v tmavomodrém saku a kouřila. Nebyla bych si to pamatovala, kdyby nevyprávěla, že celý život pracovala jako průvodčí na dráze. Myslela jsem si, že musí mít tmavomodrého saka plné zuby.

Kouřila hodně. Dalo by se také říct, že kouřila jako lokomotiva.

 

Zelené šaty

Byla na zájezdu s tatínkem. Malá šestiletá holčička. Její maminka zůstala v Irsku, kde je tráva stále zelená. Od ní dostala k narozeninám zelené šaty. Nosila je celých čtrnáct dní, ať jsme chodili po horách nebo byli u moře. Byla velice šikovná, neviděla jsem, že by se ušpinila.


18 názorů

Jamardi
02. 06. 2021
Dát tip

Evženie, děkuju za čtení i tip :) Taky si myslím, že barvy mají svůj význam.


Ano, barby prozradí hodně. A ještě více jejich spojení.


Jamardi
31. 05. 2021
Dát tip

To máš pravdu :) Díky 


je to pravda odvěká....šaty dělaj člověka.....*/***************


Jamardi
31. 05. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky za zastavení :)  

Protéza je rozhodně lepší kvůli stabilitě. Ale možná, že ji někdo nesnáší.

 


Jamardi
31. 05. 2021
Dát tip

Alegno, díky :)


Jamardi
31. 05. 2021
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


Jamardi
31. 05. 2021
Dát tip

vesuvanko, děkuju :)


Kočkodan
30. 05. 2021
Dát tip

 

Tvoje dílko se mi na rozdíl od kouřících žen (i mužů) líbí.  

 

A kluk by byl už po čtrnácti minutách jako prase. ;-)

 

(Můj děda měl také amputovanou nohu, protézu nosil.)


živé farebné pohľady


vesuvanka
30. 05. 2021
Dát tip Gora

Pěkně napsané zajímavé postřehy. Obzvláště mě pobavilo Tmavomodré sako, jehož nositelka, která pracovala celý život jako průvodčí na dráze,  kouřila jako lokomotiva :-)))


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip

gabi, díky :)


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip

Lucie, to jsem ráda :)


Zajímavé pohledy! Musím se přiznat, že podle oblečení si také lidi často pamatuji. U Tmavomodrého saka mě dostala poslední věta, ty šprímaři! Moc se mi to líbilo, jen tak dál :)


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip

Ireno, díky :)


Gora
30. 05. 2021
Dát tip

Jarmilo, máš osobitý přístup, vidění světa a postaviček, s nimiž se setkáváš, to se mi líbí... tvé autorství je po větě, dvou odhadnutelné... dobře!


Jamardi
30. 05. 2021
Dát tip

To je prostě náhoda a někdy se to tak sejde. To mně vyskočilo, jak jsem včera četla ty Ireniny básně.

Děkuju :)


bixley
30. 05. 2021
Dát tip

Zajímavý pohled na lidi, se kterými ses setkala, prostřednictvím jejich oblečení. Je pravda, že oblečení člověka částečně determinuje. Já mám naopak svého dědečka spojeného s holými opálenými zády. A s montérkami. :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru