Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

STUHA ( Ze šuplíku V.) . . .

01. 06. 2021
23
32
489
Autor
blacksabbath

Loďky čekají
kam poplujeme dál
na ostrůvku
svou stopu
jsi zanechal

mezi řidítky
stuha Vendée Vélo
dubovými háji
přes Život
k sladkému ve stínu . . .

 

     X X X

 

Hřebeny, kaňony, krátery
v Zkrouceném údolí
zpívají s  květy
divoké kaštany

tajemno v jeskyních
ticho a šelesty
veselé domy
z  lávových kamenů  . . .


32 názorů

Děkuji za kukýnko....užij si víkend!...:-)))))


Lucinko....děkuji....přeji krásný večer!!!


Sice jsem tu malinko opožděně, ale jsem ráda, že jsem se k tomu dostala. Je to moc pěkné :) Ze šuplíku jsou věci nejlepší!


Přemku, Peter....děkuji za vaši stopu zde.....příjemný večer!!!


Alegna
02. 06. 2021
Dát tip

taky krásný slunný den :-)


Děkuji pěkně za přízeň....užij si dnešní...konečně slunečný....den!!!!!


Evženie....ještě ho pootevřu...slubuju...a děkuju....:-))))....krásný den...u náš už je nádherně....

Tej...děkuji za tvou stopu zde


Ještě pootevři šuplíček, je to tak milé.


Děkuji.....přeji romantický večer...:-)))))


atkij
01. 06. 2021
Dát tip

První mi připomněla nedělní lodičkování...  Romantika!


Jjjjj....bejvávalo...:-))))) díky Aru


Nikolasi....děkiji.....měj slnečný den!!!!


Aru
01. 06. 2021
Dát tip

rovnou zavítat do Francie a na kole, to jsem nečekal :)

moc hezký ivi, takový prázdninově letní ;)


Jjj...Jani.....mám to uložené v záložkách....


vesuvanka
01. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

ivi, děkuji za odkaz na fotku, která je nádherná, kaštan na ní kvete :-))). Našla jsi skvělý server www.etnanatura.it, je tam mimo jiné  pěkně a podrobně uspořádaná květena z oblasti Etny.


Yoshiro.......já co vysadím.... tak to nevyklíčí:-)))))....a že prej ženská tvorba....hahahaha....ještě tak štrikovat....to jóó.....děkuji :-)))))

netWoore....díky za nakouknutí...:-)))

užijte si sluníčko....:-)))))))))))


Kamamura
01. 06. 2021
Dát tip

Máte to pěkné, madam! Takové... dovolenkově odpočinkové. 

Takhle bych chtěl umět psát. Mě z pera odkapávají samá dramata a tragédie. Jakmile nejde o život, bezděky usínám, a po probuzení z dřímoty si nepamatuji kontext a dílo zůstává nedopsáno! ;-)

Proto se mi líbí ženská tvorba - pěkně úhledné verše, jeden vedle druhého, jako řádky ředkviček, sazenice gladiól, nebo dobře uštrikovaná šála - hladce x obratce, a do večera je zachumlán celý všehomír!


Pánové....díky za kukýnko:-))))


Renato, dievča, Irčo, cassy Jamardi....děkuji, že se mnou a se stuhou vlajete vzpomínkou....

Luboši.....jsi uličník...já ti dám Kozinu....vyhrůžný smajlík s úsměvem

Přeji všem prosluněný den!

 


Jamardi
01. 06. 2021
Dát tip

zpívají divoké kaštany


cassy
01. 06. 2021
Dát tip

Nevím proč, ale nejdřív mě napadlo v krvi utopené povstání ve Vendée v 18. století. Ale z postupného čtení dýchá pokoj, tajemné kouzlo... Krajina zapomněla, snad...


krásne si stuha poletuje krajinou


Gora
01. 06. 2021
Dát tip

Mně se, Ivi, tvé vzpomínání líbí, protože umíš verši připomenout/navodit víc než vzpomínku...


Kočkodan
01. 06. 2021
Dát tip

 

Ivi, oprav si to malé „s“ v „k sladkému ve stínu . . .“ – jde přeci o návštěvu odpočívajícího Koziny, že?

A ani nemusím mít nick vesuvan, aby se mi to líbilo. ;-)


bixley
01. 06. 2021
Dát tip

Nádhera!


Jani.....našla jsem ...úchvatné!!!!!

Jani .... krásně jsi odbočila.....zajímavě.....ten kaštan si hnedka vygůglím.....děkuji!!!!!!!!!


vesuvanka
01. 06. 2021
Dát tip annnie, Gora

Ivi, obě jsou krásné :-))), díy a TIP.  Moc se mně líbí dubové háje přes Život k sladkému ve stínu.... a obzvláště mě zaujala druhá báseň, která mě dostala až na Etnu - výstižné: Hřebeny, kaňony, krátery v Zkroucené údolí zpívají s květy divoké kaštany... tajemné jeskyně (lávové tunely) tam také jsou, stejně tak černé veselé lávové domy u rozsáhlých vinic na terasách ze stejného kamene (čediče) na jejích svazích... I ve městech ve stínu Etny, například v Catanii, najdeme domy z lávového kamene. Na úpatí Etny roste mohutný kaštan (kaštan jedlý - Castanea sativa), údajně 2000 let starý, který má tři kmeny, a k němuž se váže pověst, že se pod jeho větvemi kdysi schovalo při bouřce sto jezdců na koni, proto kaštan má název Castagno dei Ceno Cavalli - Kaštan sta koní. Omlouvám se, že jsem tak odbočila, ale mně se to při čtení básně vybavilo.


Děkuji ann...... i za korekci....em zůstalo někde v šuplíku...:-)))

Díky všem, kteří přečetli a zanechali zde svoji stopu...

Přeji všem - slunečný den!


annnie
01. 06. 2021
Dát tip

Moc líbí. Jela bych taky. Tip a.

Myslím, že ti vypadlo m ze Zkroucenýho údolí


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru