Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozumbradla

01. 06. 2021
7
16
709
Autor
Kamamura

Došel jsem k závěru, že už mám věk na to, abych trousil moudra. Z dálky vypadal docela rozumně, asi jako uzávěr od zavařovací sklenice, ale když jsem došel až úplně k němu a zvedl ho ze země, rozplakal se, a fistulí mě obviňoval, že už ho nemiluji a že mám srdce z kamene. Na závěr mi ten závěr vypadl z ruky, a cestou z něj padalo to, co naleznete níže. Z toho plyne poučení, že pokud máte dostatek odvahy, můžete se klidně pustit třeba do karamelizování koní. Ono to už nějak dopadne. 

Na rozumbradlech ale cvičte s rozmyslem, opatrně, a zátěž přidávejte postupně, až si budete jistí, že to vaše mozkovna bez úhony zvládne. I zde platí, že méně je někdy sice méně, a že mražená kopřiva doskáče nakonec dál, než sebevzdělanější ševcova žena. 

Kdo má rozumu na rozdávání, většinou mlčí, protože má ústa plná vtipné kaše.

Vida - jinému jámu kope, a sám přitom chodí bos!

Jak zahalekáte v lese, vyplašíte bažanty i holuby, takže máte zas k večeři jen vrabce. 

Komu se zelená a nelení, ten často mluví do ostatních zemdlení. 

Díru v hrubém pytli nejlépe ucpete nebroušenými diamanty. 

Lišky nejraději dávají dobrou noc tam, kde si zajíci přejí hodně štěstí.

Co nechceš, aby druzí udělali tobě, to jim udělej sám, co nejrychleji a zezadu.

Neštěstí nechodí v pohorách, ale snáší se shůry na kometách a bolidech. 

Havranovi na zdarma broušený zobák rumělku štětcem z umělých vousů nenatírej, sic se dočkáš nemilých překvapení. 

Co vám nejde do hlavy, to vás aspoň pobaví. 

Recept na životní štěstí je zrádně prostý - ančovičky, bytelné bedny plné zlata a drahého kamení, a možnost slyšet nářek vašich nepřátel drcených sandály vašich přátel. 

Veselá mysl je lepší než smutné nesmysly.

Želva nevyniká rychlostí, zato si však může častěji zdřímnout.

Studna v poušti je jako oko v hlavě, které se zas podobá holubům na cimbuří, jemuž neradno koukat na zuby, pokud se jedná o hrad darovaný, případně snadno vyženěný. 

Polévka je základ státu, i když má často hluboko do hlavy.

Pokoj v duši je třiapůlkrát lepší než arabský plnokrevník v sousedově stáji.

Když potkáš křesťana, smekni. Buddhistovi servíruj rýži, dokud nepřestane mluvit, a šintoisty hoň po lese, dokud nepadnou. Jen taoistu měj v úctě, protože se nerad zbytečně namáhá. 

Vlci a slepice jsou zimomřiví soudruzi. 

Chceš-li být chytrý jako hlemýžď, nesmíš šetřit na ulitě!

V míru se usmívej a měj spoustu kamarádů. Když ale táhneš do boje, buď kluzký jako pařez, špičatý jako úhoř, neoblomný jako řetěz a hluboký jako stojan na klobouky. 

Co se v mládí naučíš, na to ve stáří zajdeš!

Tvůj osud je jedině a pouze v rukou manželky bližního tvého, kterou jsi nestihl požádat o odpuštění.

Měj vždy oči na malinách, pokud nejsi myslivec. 


16 názorů

Kočkodan
02. 06. 2021
Dát tip

 

Yo, jo, chca nechca přiznávám, že jsem oba inkriminované komentáře nevytvořil a následně pod tvoje mateřské dílo neprsknul s naprostým odporem a s nezřízenou nechutí.


Johanakrupa
02. 06. 2021
Dát tip

Dobré, pobavilo :-)

 

 

 


Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip

Kočkodan? Že tě to baví? Mě to taky baví. Je to překvapivě osvěžující. 

Asi jako když sníte sám úplně celý narozeninový dort i s cukrovými květy a svíčkami, a je vám přece jen trochu těžko, a pak vám naservírují mísu větrových bonbónů, a vy je co jednohubky spořádáte, a s úžasem zjistíte, že vůbec vlastně nejste přejedení, takže můžete sníst ještě půl kachny, čínu od včerejška, tabulku čokolády Studentská pečeť a ještě si dát kapučíno s pěti cukry a pořádnou kopulí čerstvé šlehačky! ;-)

Ježišmarjá, já mám pořád hlad!

Ale rozumbradla jsou osvěžující, jak říkám...


Kočkodan
02. 06. 2021
Dát tip Kamamura

 

Tak jsem prichystal jeste jednu várku:

 

Kdo lze, slysí trávu rust.

Kdo chce mlátit prázdnou slámu, ten si hul vzdy najde.

Komu se nelení, ten má pro strach udeláno.

Házel na ne bobek, ale peníze nesmrdí.

Cin certu dobre, utrhne ti ruku.

Ronil krokodýlí slzy – plakal nad rozlitým mlékem.

Stokrát opakovaná lez se stává pravdou – lez má krátké nohy.

Kdyz je stestí unavené, sedí na dvou zidlích.

Kdo má pro strach udeláno, sedne si i na vola.

Házel perly sviním, chudoba cti netratí.

Nenadávej na zrcadlo, kdyz si nevidís na spicku nosu.

Proc chodit ke kováríckovi, kdyz más krivou hubu.

Mlcel az za hrob. (líná huba)

Lil vodu do vína, holé nestestí.


blacksabbath
02. 06. 2021
Dát tip Kamamura

To nebylo o samolibosti.....prostě je to vtipný....a mně se vybavila pohádka "Byl jednou jeden král" a "Syp se! Syp se! Ó, jak jsi vtipný králi můj! Už se sypu."....

 

Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Kamkoliv řekneš, Kočkodane, jsem tvým ochotným a doživotním služebníkem. Jenom prosím tě nezapomeň z ušetřených financí řádně zaplatit tu Kočkodaň! ;-)


Kočkodan
02. 06. 2021
Dát tip

 

Kamamuro, díky za tu… pemr… peprmintku, ale neslo by to radeji (nezlob se a nepovazuj mne za nevdecníka) na rozumbradla nez na rozmubradla? ;-)


Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip

blacksabbath - na tohle mě nenachytáš, vím, že jsem samolibý, protože každý je trochu samolibý. Kdo nemiluje sám sebe aspoň trošku, nemůže přežít v evoluční strkanici. Každý má v sobě nějakého toho svého Narcise - teď jde jen o to s ním nějak vydržet do smrtě!  ;-)

Ani na "dědičný hřích" mě nikdo nenachytá, neboť jak správně kontroval Praotec Krhút z Krhútské kroniky:

Cyril s Metodějem: "Neboť Bůh pravil - jsemť ten, který jsem!"

Praotec Krhút: "Pche, to jsem já taky!"

;-)


...:-)))))....Ó...jak jsi vtipný, králi...(použito z pohádky)....*/*********


Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip

Kočkodan - skvělé, koncept násobně kompozitního aforismu jsi pochopil dokonale. Odměnou ti budiž doživotní permanentka na Rozmubradla docela zdarma!


Kočkodan
01. 06. 2021
Dát tip Kamamura, blacksabbath, Benetka

 

I já jsem si u tebe rád poskočil a zaveletočil. (nečti zavile točil nebo zvlčil)

 

A přidávám svou mlýnskou špetku:

 

 

 

Zakopaného psa novým kouskům nenaučíš.

 

Tak dlouho chodil se džbánem pro vodu, až mu otec alkoholik málem utrhl ucho.

 

Kdo se směje naposledy, ten je jednou nohou v hrobě.

 

Pes který štěká, nevezme si od tebe ani suchou kůrku.

 

Komu se nelení, ten chodí kanálama.

 

Kdo chce psa bít, ten se neutopí.

 

Lepší je třikrát vyhořet, než jednou skočit pro pírko i přes plot a zůstat napíchnutý v rozkroku na špičaté plaňce.

 

Co tě nezabije, to neodkládej na zítřek.


Není umění zasmečovat, když je dobrá přihrávka...


Kamamura
01. 06. 2021
Dát tip Aru

Aleš Novák - musím přiznat, že jsi to podstatně vylepšil, ale gumovat to už nebudu, musel bych tě uvádět jako spoluautora a pak se s tebou dělit o zisky. ;-)


aleš-novák
01. 06. 2021
Dát tip Kamamura

dobrá sestava :o)

lišky nejraději dávají dobrou noc tam, kde se chodí spát se slepicemi...

 


annnie
01. 06. 2021
Dát tip Aru

Přenádherné nářadí! Skvěle jsem si zacvičila, díky! Tip a.


Aru
01. 06. 2021
Dát tip Kamamura

:D

hodně vtipné, povedlo se ti to ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru