Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Léto 2021

01. 06. 2021
19
21
643
Autor
Lami

 

 

 

Letos se vážně nechce létu;

nehřeje ani nezáří,

jen se nám směje do tváří

a kouří dlouhou cigaretu.

 

V zapadlém sklípku pije vínko

výběr má vskutku veliký,

koštuje napříč ročníky,

nespěchá ani malilinko.

 

Do dlaní tiskne deštníky, ta slota,

nechce nás svléknout z kabátů;

hraje si na zlého pantátu

a pije noc a pije den.

A přece věřím, že se nezamotá,

až zase za čas vyjde ven.

 

 

 


21 názorů

Lami
20. 06. 2021
Dát tip

Musaši - Celý jsem z jiného světa.Takový malý, asociální skoroautista.Za tip děkuji.K čemu ale jsou?Upřímnost chybí.Hnusný svět.Žádná škoda odejít.


Musaši
17. 06. 2021
Dát tip Lami

Už teď se mi chce protestovat: dost bylo léta, ačkoli kalendářově léto ani nezačalo.  Horší je, že přestalo existovat jaro. Časem možná už budeme jaro znát jen z hodně starých básniček.

Dnes už tvé dílko zní jako z jiného světa.  Tip.


vesuvanka
14. 06. 2021
Dát tip

Pěkná báseň :-))), TIP


MilanH
03. 06. 2021
Dát tip

Rozhodně ne :-) !!!


Lami
02. 06. 2021
Dát tip

netWoor - byla i verze - na vínko

                                       malinko

ale nakonec jsem zůstal u toho jak to je teď.Děkuji za zájem.


Lami
02. 06. 2021
Dát tip

blacksabbath - ráno po čtvrté na cestě do práce v bundě a odpoledne vedro na kraťasy.Tady v Polabí je to výheň.Díky za tip a návštěvu.


Lami
02. 06. 2021
Dát tip

Evženie - dám na tebe a v podvečer si naliju skleničku muškátu.Nebo dvě.Díky za tip.


Lami
02. 06. 2021
Dát tip

Kamamura - já jdu v extrémech až na 29,5°C v bytě.Inu, dvě okna a obě na jih.V létě se téměř nedá usnout a to celou noc větrám.Každý chladný den je pro mne požehnáním.Jednu výhodu mám.Šedesát metrů od domu už jsou pole.


Lami
02. 06. 2021
Dát tip

bixley - beru to tak, že letní měsíce jsou červen, červenec, srpen.A ten červen možná taky bude stát za prd.Děkuji za zastavení.


bixley
02. 06. 2021
Dát tip Lami

Moc hezky vyjádřené, úplně jsem je viděla v tom sklípku s cigaretou...

Jen malá poznámka: zatím je pořád astronomické jaro. :-)


blacksabbath
02. 06. 2021
Dát tip Lami

uf.....dneska od rána hřeje a svítí.....


Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip Lami

Pořád lepší květnové sychravo, než ty příšerné čtyřistupňové pařáky, kdy se celé město rozehřeje jako teflonová pánev a počne smažit své obyvatele jako sardinky, a v noci neklesá teplota pod dvacet. Každý den, kdy je zima, vítám. 

Doufám, že Medard taky pořádně zakape, a budeme pokračovat stejně i v červnu - červenec a srpen se už dají přežít s velkým větrákem solidní německé výroby (nevím, jestli to je Messerschmidt nebo Junkers) a s protisluneční fólií, kterou jsem si nalepil na skla oken, takže zvenku vypadají jako zrcadlovky agenta FBI.

A pak následuje blažený podzim, mé nejoblíbenější roční období...


Už by z toho sklípku

rychle vylézt mohlo

a my bychom si dali sklínku

snad by to pomohlo.


netWoor
01. 06. 2021
Dát tip Lami

aniz bych chtel nejak oponovat redaktorovi poezie, termin vinko mi tam naprosto sedi, nastoluje takovou pohodu... pojd dame vinko... vino by mi prislo moc tvrde a neosobni a zdrobnelina vinecko zase az moc prihrate. k tomu rym malilinko mi vubec nevadi, naopak, udrzel supr rytmus a hodi se to tam. vadilo by mi, kdyby rymoval na zdrbneliny stejneho slovniho druhu, ale takhle za me super... ale fakty to nemyslim spatne... 


atkij
01. 06. 2021
Dát tip Gora

Nekomplikovaná báseň, vcelku příjemná aktualita. A je fakt, že už taky ráda zaklidím zimní bundu. 

---

vínko/malilinko - zde by možná neuškodilo pokusit se zbavit zdrobnělin, ale to jen poznámka pod čarou


Lami
01. 06. 2021
Dát tip

ukrytá v máku - To vám závidím.Proč se tedy nejmenujete - ukrytá ve sklípku - ? To byl jen žert, díky za zastavení.

 


Lami
01. 06. 2021
Dát tip

Diana - Už je to hezké.Ta úmorná vedra přijdou později.Děkuji za hodnocení.


Lami
01. 06. 2021
Dát tip

Aru - Omyl.Jsme na tom stejně.Ve vedrech hynu, nemohu dýchat.Ještě ta úplná vedra nebudou, doufám.Každý chladnější den je dobrý.Snad si ve sklípku nějaký čásek pobude.


Aru
01. 06. 2021
Dát tip Lami

dneska už bylo vedro k zalknutí, tak už je asi tady, mě spíš vyhovovalo to dosud střídmější počasí,

ale chápu, že se lidem víc líbí, když je 35°C :D


Diana
01. 06. 2021
Dát tip Lami

Taky doufám, že už konečně začne. Pěkné, vtipné.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru