Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ten, jehož jméno nesmí být vysloveno

01. 06. 2021
20
32
787

Také znáte ten pocit, že když něco, co si přejete, vyslovíte nahlas, tak se to nesplní?

Tak přesně to se stalo u nás na chalupě.

,,Hele, Jirko, nemohli bychom tu mít internet?" Zkusila jsem bratra zapojit do zvelebování rodinného sídla.

,,To bych mohl zařídit," uvolil se a jeho snaha byla korunována úspěchem. Sehnal paní Katku, která se o tento, jinak zcela běžný požadavek, začala starat.

,,Zavolá ti a domluvíte se," oznámil mi bratr a tím bylo podle něj hotovo.

Paní Katka na setkání se mnou a s Olinou i po několika měsících vzpomínala jako na vydařené dopoledne.

Vše bylo připraveno a za týden se dostavil technik. Připojil modem a mezi vyprávěním několika trapných historek o zakázce u Karla Gotta a promáčením koberce zasněžených baťohem, hulákal do telefonu:

,, Otevři mi portál! Tak s tím něco dělej!!! Že tam nic nemáš? A co já s tím?!" A tak podobně. A nanic.

,,Musíte si počkat, až dodělají ústřednu u Myší díry, pak dojde i na vás, tak někdy kolem 25. května." Sebral si saky paky a zanechal jen tu louži na koberci.

Byl únor a my jsme se obrnili trpělivostí.

,,Nevíš, kde by mohli mít toto?"

,,Nemůžeš mi zjistit, kde to je?"

,,Todle by mne zajímalo, nemůžu to na telefonu najít."

A odpověď stále zněla: 

,,Ne, není tu ,Ten, jehož jméno nesmí být vysloveno'. Když to slovo neřekneš nahlas, dočkáme se."

A čekali jsme. Skoro čtyři měsíce.

Pak jsem zavola Katce. Její údiv nad tím, že ,Ten, jenž nesmí být jmenován' stále není mezi námi, byl nelíčený. Do druhého dne zjistila, že firma, která nebyla schopna to zapojit, naši smlouvu jednoduše zrušila. Bez vědoní telefonní společnosti.

To bychom se na ,Něj, jehož jmého nesmí být vysloveno," načekali.

,,Zapni aspoň data?" Škemrala Olina.

,,Ne, jsou drahá." Odvětila jsem, jak ta Lakomá Barka. Jen ty šlupky od buřtů jsem neměla, abych šila záclony.

Ještě včera večer jsme se vyhřívali s přáteli na lavičce a na pískovcových schodech v paprscích zapadajícího slunce a pozorovali telefonní přípojku vedoucí ze sloupu k domu.

Tam, v tom kabelu  se zítra odehraje ten zázrak.

,,Je stejně úžasné, že tudy přijde ,ON, jehož jméno zatím nesmí být vysloveno'. Je to jako čekání na vánoce."

Dopoledne jsme posedávaly s Olinou v kuchyni a čekaly na signál, že se blíží statečný terénní pracovník.

,,Už je tady!" Snad ani premiér by nebyl tak uvítán.

Za půl hodiny bylo vše hotovo a za dohledu toho milého hocha jsme si naťukaly do telefonů kód pro připojení a zázrak byl dokončen.

V dnešní přetechnizované době bychom spíše měli děkovat za každé místo bez signálu, ale mnohdy je to už nutnost.

Určitě nebudeme s internetem trávit čas, který můžeme využít k relaxaci na zahradě, ale je tu.

Už to není ,Ten, jemuž jsme nemohli přijít na jmého', abychom to nazakřikli, ale docela obyčejný 

                                                             Internet.

 

 


32 názorů

To bych si mohla říci i já, když čtu věci jiných. Nejvíc se bavím u Květoně nebo Proseckého.


Vlastně jsem zrovna dopsala jedno povídání a po přečtení několika Tvých povídek z poslední doby značně váhám, jestli to má vůbec smysl publikovat. Této úrovně asi nikdy nedosáhnu. No nevadí, alespoň to vím.

Ústředna u Myší díry je bezvadná :-))


atkij
05. 06. 2021
Dát tip

Ano, to je on, mého srdce šampión:))

Ráda začítám do Nové doby Brambůrkové:)


Dobrý nápad, třeba se vám tak odvděčí a pojede rychleji!


My ho, Lucie, budeme hýčkat. Možná by modem měl mít svou postýlku.


Internet má svůj smysl, konečně je tam, kde má být :) I když i záhradka se nedá odmítnout! Tak se mu tam s vámi dobře bydlí ;)


Jasně, že On je na místě.  Ale ty určitě také na nějakém příjemném místě prodléváš. Hezký večer.


Jamardi
02. 06. 2021
Dát tip

Proč já? Myslela jsem internet. :)


Je to maličkost, ale potěší to. Hurá, Jamardi, je na místě.


Jamardi
02. 06. 2021
Dát tip

Hurá!


Evženie Brambůrková
02. 06. 2021
Dát tip dievča z lesa

Trpělivá jsem, dievča, když něco nepotřebuji. A internet mi nechyběl :-)))


Však to je jako pohádka, Lído. Příště bude: A spali, a spali....


pekné čarovanie s trpezlivosťou


Alegna
02. 06. 2021
Dát tip

:-) úsředna u Myší díry  zní  jako z pohádky, tak ať z něho máte radost


Díky, Květoni, my se budeme radovat každý den a ten kabel zřejmě ozdobíme barevnými vlaječkami. Navrhnu to na zasedání rady starších.


Pokrok! Konečně je tady! Volejte sláva a tři dny se radujte!

Jsem pobaven a rozveselen.


Evženie Brambůrková
02. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Pro člověka, který by uvěřil, že v rádiu fidlají skřítci, je představa signálu, poskakujícího v kabelu, velmi reálná.

Hezký den, Ivi.


Hlavní je, Jardo, že jsme se dočkali. Všichni, celá rodina, to bude oslavovat víc, než včerejší Den dětí.


Když jsme na věci hodní, vrátí nám to. Dětem to říkám u hraček, sama chválím i auto.

Celý život se řídím heslem: I ten největší blbec se musí občas pochválit.

A co myslíš, Kamamuro? Funguje to.


Jjj...:-)))))....ty mě bavíš.....Tam, v tom kabelu se zítra odehraje ten zázrak.,,Je stejně úžasné, že tudy přijde ,ON, jehož jméno zatím nesmí být vysloveno'. Je to jako čekání na vánoce.".....:-)))))))))))))))))).........*/********************


revírník
02. 06. 2021
Dát tip

Evženie, já jsem se při tomto čtení pobavil o hodně víc než ty při čekání na Něho.


Kamamura
02. 06. 2021
Dát tip

Je vidět, že i v dnešní přetechnizované době se magickému myšlení stále daří. Moje žena je také "věřící" - všechno má v jednom "noutbůčku", a když jí jednoho dne vypověděl poslušnost, tak ho začala místo standardního diagnostického procesu hladit po plastovém obalu a šeptat: "Noutbučínku, broučku můj, tak už konečně funguj, musím něco poslat do práce, já vím, že jsem na tebe byla zlá..." Někdy to funguje. A někdy ne. S magií je to tak vždycky - je jako stará rezavá Dáčie, někdy jede, ale někdy také vůbec ne. 

Já věřím spíš na ten standardní diagnostický proces - když vyhoří zdroj a pošle do motherboardu 220V, tak už nepomůže ani svěcená voda, ani ukolébavka, ani Otčenáš! ;-)


Díky, Renato, moc elektroniky je na mě někdy moc.


bixley
01. 06. 2021
Dát tip

Jednou budeme říkat: Jó, to byly doby, když byl JEN internet!

Evži, pobavila jsem se.


děkuji, Aru.


Děkuji, Andělko.


Jasně, Lubošku, už tě nebudu zanedbávat dva večery v týdnu.


Andělka1
01. 06. 2021
Dát tip

Moc pěkné.


Kočkodan
01. 06. 2021
Dát tip Gora

 

Maruško (tobě zatím na jméno přijít můžu), to si asi na chalupě spojení se mnou vyzkoušíš, že? ;-)


Jasně technika je moje! Už umím i se sekačkou!


Čudla
01. 06. 2021
Dát tip

No tak hurá. Hned máte svět blíž. /*


Gora
01. 06. 2021
Dát tip

Vtipně napsané, Evži! Ať vstoupí...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru