Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

H

02. 06. 2021
22
24
1114

Dočetla jsem skvělou knihu...
Dubnování od Teodory Žurkové.

Stejný ročník, skoro stejné jméno. Když mi bylo 18, koupila jsem si na radnici ve Fulneku "h". 

H
(věnováno Teodoře bez “h”)

 

Je toho hodně,
co bych chtěla. 
Tak například:
dveře, lustry, 
závěsy do oken,
a vykrojenou Taylorku.
Ale úplně nejvíc
bych chtěla 
některé lidi.

Možná by mi stačilo vrátit čas.

Zachránila bych babičku 
před bouračkou v sanitce.
Jiřce bych řekla, 
ať neblbne s tou alternativní léčbou.
Dědovi bych hned po svém narození 
sebrala cigarety
a kdybych potkala tebe,
koupila bych ti za tisícovku “h”.
Třeba by ti to pomohlo stejně, 
jako mi.

Možná bys dneska měla taky
dva syny.

 

 


24 názorů

((...)).

Jo, jedno písmenko ve jméně navíc dokáže divy ( -a člověk, aby to poznal,  nemusí stdudovat Kabalu,..., stačí intuice :) )

 


Petr Livingston
23. 06. 2021
Dát tip Thea v tramvaji

Theo, ty teda umíš!

Nečetl jsem Dubnování, nejspíš vnímám jiný kontext než ty, ale narůstání emocí cítím naplno!

A taky tam vnímám, jak naše přání jsou plytká, pokud se netýkají ostatních, kteří nám patří do života a které máme rádi. Jako Theodora Teodoru...


Sidneckij
13. 06. 2021
Dát tip

Paráda. Táto báseň ma dostala. Vďaka za zažitok.


Santi€
05. 06. 2021
Dát tip

Prostořeká, h-luboká.


Tolik přání bychom měli, kdyby šel vrátit čas.


Thea v tramvaji
02. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Děkuju Goro! Jsem ráda, že to v textu detekuješ :)


Thea v tramvaji
02. 06. 2021
Dát tip annnie

Annnie mám o rozvržení štěstí a neštěsti v životě člověka podobnou představu. Ale ani tohle mi nezabrání občas zalitovat něčeho... Díky, že jsi četla :)


Gora
02. 06. 2021
Dát tip blacksabbath, Santi€

Mně se líbí, Theo, kontrast toho, co je zbytné a co není, za co bychom dali opravdu hodně... kdyby se to dalo vrátit či změnit.


annnie
02. 06. 2021
Dát tip

Moc pěkný!!!

Tu touhu velmi dobře chápu a znám, ale proti ní jde mý přesvědčení, že v každým životě je něco za něco: nádherný dětství a pak třeba smutný manželství, velká láska a nakonec válka, poklidnej život a najednou rakovina... atd. atd. Prostě na každýho na nás čekaj hodně těžký věci, dřív či později... A já věřím tomu, že maj smysl.

Báseň fakt výborná. Tip a.


Čudla
02. 06. 2021
Dát tip

Dobré /*


Danny a Dane - děkuji vám 

Cassy - máš pravdu. Za touhle básní se skrývá dlouhá linka. Moje (tedy Theodory) a možná i Teodory. Vůbec jsem si nebyla jista, zda je to pochopitelné pro širší publikum. Proto mne moc těší, že si tam dokážeš dosazovat. Potkáváme se v emocích i když máme tisíce různých příběhů :)


cassy
02. 06. 2021
Dát tip

nejspíš nevím úplně celé pozadí, ale to prosté vyjádření bere dech...stačí jen dosadit jiné osoby, upravit některé děje, abychom v sobě nalezli blízký příběh...který občas vystrkuje růžky...


Dan TM
02. 06. 2021
Dát tip

Kdo ví, rozumí. Srdce se mi na chvíli zastavilo... Děkuju!


Danny
02. 06. 2021
Dát tip

dobrý nápad s tím písmenem "H" :)


MilanH - díkyyyy :)

Zajíc - taky možnost :) Postě nění H jako H!


SEDMNÁCTILETÝ DAVID LISTER:  Bytelný tetování, vole. Co znamená to "H"? Heavy metal?

ARNOLD JIDÁŠ RIMMER: Ano, ovšem.


MilanH
02. 06. 2021
Dát tip

Krásnééé


Vesuvanko děkuji. Tu knihu vydaly po smrti autorky její dvě sestry. Já ji mám doma asi měsíc.


vesuvanka
02. 06. 2021
Dát tip

Moc pěkná báseň :-))), TIP.  Knihu bohužel neznám.


Aru
02. 06. 2021
Dát tip

a to jsou lidi co si třeba pamatují minulé životy a já zase nic, to je prostě smůla no :D


Díky Aru. Já vím, já vím... 


Aru
02. 06. 2021
Dát tip

no jo, no jo, ale to už by nebylo vono, kdyby se mohl vracet čas... jo, taky bych něco asi vrátil, někde bych to ale přetočil rychle dopředu.

to že se neví, co bude v příštím mžiku je pěkně na houby :D


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru