Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

jak se zavděčit

03. 06. 2021
14
19
596
Autor
Marcela.K.

 

 

za brankou urnového háje

upadlo nebe do trávy

 

ze žebříku

podřezáváš krky přerostlým tújím

 

jste na to dva

ty a farář

 

a vprostřed vás je On

a s vámi bude…

 

jedné paní vadí nad hrobem stín

druhé slunce

jak se zavděčit?

zeptáš se mě doma mezi dveřmi

 

a podáváš mi kytičku pomněnek

 

- měl jsi ji tam nechat babičce

 

vždyť jsem ji tam také nechal

v té malé hnědé vázičce

 

dotknu se zlehka svými rty tvých

zamrkám rychle

...hledám vázičku

 

chceš kafe ?

 

na terasu přisedne si ke stolu můj smích

 

přinést mi kytičku ze hřbitova

je lepší

než ji nést na hřbitov

viď


19 názorů

Marcela.K.
24. 06. 2021
Dát tip

Jardo i tohle je život...dnes je dnes a co bude zítra neví nikdo z nás. Tak víš co, čti jen to, co stojí za ten čas.


Lakrov
24. 06. 2021
Dát tip

Tohle teď (v těchto dnech) není dobré čtení pro mne, ale...


To je smutně milé. 


Marcela.K.
04. 06. 2021
Dát tip

Markéta ukrytá v máku :-) dobře ty si hraješ. 


Markel
03. 06. 2021
Dát tip

líbilo moc *


Marcela.K.
03. 06. 2021
Dát tip

Jani, vždyť o tom to přece je.

Kytička pomněnek stejná pro mě i pro moji maminku... no, nedala bys mu taky pusu?

I když já si teda vlastně myslím, že maminka radost má, že nakukuje tam zezhora, že jí to až tak "šumafuk" není ;-)


Janina6
03. 06. 2021
Dát tip

Já vím :-) Jen mi to tak blesklo hlavou, když jsem tu sloku četla, a sama sebe jsem tím rozesmála. Myšlenkám neporučíš...


Marcela.K.
03. 06. 2021
Dát tip

cassy děkuji ti moc za tak krásný komentář. Moc mě těší, když někdo za těmi mými "obyčejnými" slovy vidí dál, zastaví se a dokáže to i vyjádřit. 

Slibuji, že se k tobě vypravím na návštěvu. 


Marcela.K.
03. 06. 2021
Dát tip

Annnie, děkuji za milý komentář.

Janino, to jistě, ale ty dvě byly živé ;-) Jedné vadilo, že ji ve stínu nekvetou macešky a druhé, že na slunku hned uschnou :-))

ukrytá v máku  - děkuji za milý komentář. Už delší čas se morduju s jedním textem o tom, jak se Bůh řízl do prstu  a na kraji pole rozkvetly vlčí máky... ty jsi ukrytá v kterých? Těch lila, nebo vlčích? :-) moc hezký nick sis vymyslela.


cassy
03. 06. 2021
Dát tip

ty verše jsou jako sklenice pramenité vody...je skrze ně vidět dál než jenom za nejbližší plot...


Janina6
03. 06. 2021
Dát tip

Hezká myšlenka s tou kytičkou.

Říkám si, až tam budu ležet, jestli by mi vadil nad hrobem stín nebo slunce... asi by mi to bylo šumafuk :-)


annnie
03. 06. 2021
Dát tip

Marcelko! Taková jemnost, taková něha... Krásný!!! Tip a.


Marcela.K.
03. 06. 2021
Dát tip

Diano, mě taky ;-) Dík.


Diana
03. 06. 2021
Dát tip

Dojalo mne to....


Marcela.K.
03. 06. 2021
Dát tip

Evži, děkuji za komentář.

V urnovém háji přerůstají túje, už dávno utekl čas, kdy lidé byli zvyklí o hrobové místo pečovat "svépomocí"... vždyť si přece platí nájem!. Tak nezbývá než jít na brigádu na hřbitov. Z celé církve se dostaví jen předseda rady starších a farář ... 

Kytička pomněnek, natrhaná u plotu hřbitova, je tou z nejmilejších, kterou mi kdy manžel přinesl ;-)


,,Není na světě člověk ten, aby se zavděčil lidem všem."

Ale kytičkou ještě nikdo nic nepokazil :-)))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru