Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nazeleno

04. 06. 2021
27
39
1685
Autor
Gora

 

Vedlejší cesta –

chlapec přenáší žáby

tak jako loni

 

 

 

Zelená ořech

kytici starých listů

skládá si vnučka


39 názorů

kvaj
12. 06. 2021
Dát tip

Jen tak mě to napadlo.


Gora
12. 06. 2021
Dát tip

Díky za názor, ještě popřemýšlím:-))


kvaj
12. 06. 2021
Dát tip

* */ Jen k tomu ořechu. Podle mého by nebyl problém napsat "zelený ořech", protože "zelená ořech" je takové divné. Buďto zelená se ořech, ale to by bylo moc slabik, nebo to působí, jako užizí špatného rodu. :-)


Gora
07. 06. 2021
Dát tip

Karle, děkuju... je to tak.


K3
07. 06. 2021
Dát tip

V prvním se vidím, vždycky jsem měl žáby rád. A čest tomu, kdo jim takhle pomáhá, je to záslužné. Druhé je spíš poetické. Ano, pokud nám na jaře nezmrznou, pozvolna se zelenají a staré listí jde - do kompostu:).


Gora
06. 06. 2021
Dát tip

Díky...


Gora
05. 06. 2021
Dát tip

Děkuju, Renato:-)


bixley
05. 06. 2021
Dát tip

Ireno, jako vždy hezké. Ráda Tvoje hauku čtu, jsou milé a poetické.


Gora
05. 06. 2021
Dát tip

Táňo, díky...


Gora
05. 06. 2021
Dát tip

Santie, děkuju, v létě nejchladnější místo...


Santi€
05. 06. 2021
Dát tip

Ač miniaturistka, na haiku nemám tvůrčí trpělivost. Tobě ji závidím! Akorát si dovolím poznamenat, že mi trošičku drhne poslední verš "skládá si vnučka", i když vize je to roztomilá. A vzpomínám na posezení pod tím ořechem. 


annnie
04. 06. 2021
Dát tip Gora

Promiň, jasně že v komentech - to ten prediktivní režim... Je tam HOCH v pršiplášti, a já četla hroch :)


To víš, nějak málo času :)


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Díky - a v Momentech nebo Komentech?:-)... musím se kouknout, kde je hRoch:-))


annnie
04. 06. 2021
Dát tip

Hezký obě. A v momentech pak čtu "hroch v pláštěnci", tak to mě ohromilo :) :) :) - na chvíli, než jsem si to přečetla poŕádně :)

Tip a.


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Díky, Lucie:-)), kam ten spěch?


Jen jsem je tak prolítla, nestačila jsem se na ně pořádně mrknout, ale už jen z toho jsem posoudila, že jsou moc vydařené! Obě jsou super, ale první možná o trošku víc ;)

Pěkný večer a žabičkám zdar!


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Radovane, děkuju:-). mohlo být i zelený ořech, ale on teprve zelená!


úplně mi nešlo dohromady - zelená s kyticí starých listů -které jsou u ořechu hnědé, ale posléze mi došlo, že ořech, který se zelená je dozelena až dost

zelení skokani mi vytanuli hned 


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Evži, díky, tady u té zámecké to řidiči snad už vědí, ale ten mladík tam přesto hlídkuje:-))


V Liběchově je značka Pozor žáby. Migrují z luk do rybníka přes hlavní silnici. Všichni jedeme opatrně.


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

teisane, to už by byl extrém a ty to víš...

 


teisan
04. 06. 2021
Dát tip

Aha..., ale co má dělat jakási "vedlejší životní cesta" (takhle podané, napsané) v tvém dílku, žeby jakési "haiku moudro" a nebo po vzoru tady jednoho komentáře...

"...má to hluboký smysl, na rozdíl od některých, nic neříkajících haiku, které zde dostávají až 40 tipů."

 

Tím, že někdo dělá to co dělá (a jak to dělá) je snad - a zvláště v haiku - řečeno vše, pokud je to dobře napsané. Nedovedu si představit, že by se haiku mělo psát např. na 10/15/10..., ale alespoň by to bylo ještě více srozumitelné - pro všechny :).

 

 


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Ahoj, teisane. 

Díky za tvou variantu, stručnější, hutnější - vedlejší cestou nemíním jen  skutečnou vedlejší cestu, ale i cestu životní... ten hoch si vybral /ekologické chování opakuje rok co rok/ jinou cestu - náročnější, zodpovědnou atd...

Pokud to jde, dodržuji 5/7/5. Díky za názor!  

 


teisan
04. 06. 2021
Dát tip

Dobré je "loni" vs. "letos"...takhle to funguje (oboje jako nutnost). Už ale nefunguje tvoje "dopovězenost", kterou ostatně tu a tam vyčteš i jiným (netvrdím, že  neprávem), tedy (a tady) tvoje "vedlejší cesta". Koho to zajímá, je to opravdu nutnost vědět kam ty žáby přenáší, určitě je potom - ty zachráněné - nehází autům pod kola, takže jako haiku/možnost to vidím asi takhle... (a máš tam i to nedořečené, asociace, nutnost "zapátrání", trochu té námahy pro čtenáře atd.). Místo tak může být i např. zrovna).

 

a chlapec...

tak jako loni

přenáší žáby


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Díky, supíku, obyčejný život, odtud i inspirace.


supizmus
04. 06. 2021
Dát tip

Na Tvých haiku se mi líbí ta obyčejnost! Máš talent pro zvýraznění obyčejnosti!


Gora
04. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Jarmilo díky, jsou to cykly... i my jsme jejich součástí.


Gora
04. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Jani, děkuju, hezký komentář!

Vnučku ty listy úplně přitahují:-)


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Ivi, děkuju - také za moc pěkný obrázek...


Jamardi
04. 06. 2021
Dát tip

Vedlejší cesta je někdy lepší. Druhá haiku mně připomíná malé dítě, které žasne na nohou starého člověka.


vesuvanka
04. 06. 2021
Dát tip

Pěkné :-))), TIP.  Také jsme jednou přenášeli žáby a označili cestu cedulkou "Pozor žáby!", protože tam občas projížděli cykklisté. I staré ořechové listy pěkně voní.


blacksabbath
04. 06. 2021
Dát tip vesuvanka

Irčo....když se nelení....tak se zelení.....*/*************************

https://scontent-prg1-1.xx.fbcdn.net/…0EC


Gora
04. 06. 2021
Dát tip vesuvanka, Karpatský knihomoľ, Santi€

Janino, děkuju za tvé dojmy... je to každý rok stejné, žáby se najednou vydají z jezírka v zámecké zahradě/Č.Krumlov/ na pouť do luk  - podlezou kovovou bránu a jdou přes cestu... každé jaro pozoruju hocha v pršiplášti, má skládací sesli na kraji vedlejší silničky a žáby přenáší, i letos. Dohlíží na ně, hoch v zeleném... kdyby tam jednou nebyl, hodně žab by skončilo zle:-((


Janina6
04. 06. 2021
Dát tip vesuvanka

Já jsem omylem přečetla název jako "Nalezeno" a říkala jsem si, aha, tak chlapec našel asi ty žáby, ale dala bych tomu jiný název :-) a teď koukám, aha, tak nazeleno to je! Mám ráda vedlejší cesty :-) a žáby taky, kluk je hodný, že je přenáší.

V Ostravě na Landeku máme cestu, přes kterou pravidelně "putují" žáby, jsou tam dokonce cedule, aby cyklisti dávali pozor.


Gora
04. 06. 2021
Dát tip

Luboši, na vojně jsem nebyla - naštěstí:-)), dík!


Kočkodan
04. 06. 2021
Dát tip

 

Irčo, já jsem čekal haiku z vojenského prostředí. (mrk)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru