Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Moment blaženosti

08. 06. 2021
3
1
254
Autor
back up

Přišla jsem domů brzy. Benjamin sedí u stolu zachumlaný v dece a hraje si. Na černě očazené lžíci drží rozteklý vosk a nahřívá ho v plamenech svíčky. Přelévá špinavý vosk z jedné lžičky na druhou. Tmavá tekutina kape po stole a na ubruse tvoří našedlé plivance.

Co to slavíte? Dušičky?“ ptám se.

Fascinace ohněm,“ pokrčí rameny Gregor a žvýká sirku.

Holoubku řekni, nenudíš ty se někdy se mnou?“

Nudím.“

Cože? Jako fáákt?“

Štěstí je vždycky trochu nudné,“ zamrká na mne.

Neštěstí taky, holomku.“

Tady se musíme zastavit u duševních pochodů hlavní hrdinky příběhu. Létání a vznášení u ní totiž vždycky hrálo značnou roli ve chvíli velkých emocí. V takovém okamžiku se hrdinka odvážně odráží od země, vylétává kolmo vzhůru, ve vteřině jí narostou dlouhé zlaté vlasy a neonová křídla, elegantně mává rukama, obratně plachtí a vybírá zatáčky. Ještě nezná gravitaci, je nehmotná a průsvitná, zkrátka a dobře se cítí tak trochu jako raketa a víla s andělem dohromady. Ale to by nesměla být ona, aby si moment blaženosti nepokazila, protože bim! Ramenem narazí do okenního futra a sesouvá se zpátky ke stolu.

A ten tvůj víš-kdo, co na tom, že něco píše. Literárně-pivní hochštapler je to. A moje práce je stokrát tvořivější. Co na něm pořád ještě máš? Já nechápu, čím tě kdy přitahovali takoví týpci.“

Na to, jak holoubek-holomek málo rozumí, umí trefit do černého.

Nepomlouvej, ten můj víš-kdo nám spravil dřez.“

A slíbil vyměnit i baterii. Volalas mu?“

Vymlouval se, že je na Slovensku.“

Co dělá na Slovensku?“

Nevím. Říkal, že ho tam někdo odvezl. A nechtěl říct, kdo a proč.“

Je nemocný. Měl by sedět doma a léčit se.“

Já vím.“

On je psycho.“

Není.“

Je.“

 


1 názor

Zvláštní vztahy vytvářejí i zvláštní příběhy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru