Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

srnče

05. 06. 2021
16
29
911
Autor
atkij

 

 

 

 

myslivec

další srnče poponáší 

dál z jeteliny 

 

 

a další srnče 

odnáší z jeteliny 

na trsech trávy 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


29 názorů


atkij
13. 06. 2021
Dát tip

PavleK, souhlasně si pobrubukuji nad Tvým odžitým komentářem. Sama myslivkyně nejsem, ale mám ji odpozorovanou a odvnímanou z první ruky;) Také jsem proto upřednostnila právě první text. Zdálo se mi, že přináší ve svém sdělení víc...Děkuji Ti. 

Radovánku, no, to už by byl velký frčák...a dořečenost. Děkuji i Tobě a přeji krásný nedělní večer. 


myslivec nese

další srnče z jetele -

jede sekačka 

 


PavelK
12. 06. 2021
Dát tip blacksabbath, atkij

Myslím, že nedořečenost se ukrývá ve slovu myslivec. Lidé vnímají myslivce jako lovce zvěře a slovo samotné je chápáno jako synonymum lovce. Je ale odvozeno od slova myslet. Slovo myslivec vzniklo jako vyjádření uznání, kolik toho musí  znát ten, kdo pracuje se zvěří. Musí znát životní cyklus zvěře, při průběrném odstřelu srnčí zvěře musí správně vybrat kus, který by se neměl dostat do říje, musí být znalý v balistice a kynologii a mnoho dalších a dalších věcí...

Takhle Tvému haiku rozumím, neboť jsem bývalý myslivec, obávám se ale, že ho tak většina čtenářů nebude chápat.


atkij
08. 06. 2021
Dát tip

Theo, díky moc. Dneska sama  nevím, čí(m) jsem...takže tvé přiznané "nevědění" je milá banalitka. Měj krásný večer. 


Tak já to zase pochopila úplně jinak :) Jako že je mrtvé. Nevím proč, ale hned jsem v tom měla "jasno". Asi proto že nevím, že se srnčata přenáší na trsech trávy. Nejen jejich mrtvolky.

tip! Zase jsem chytejší!


atkij
07. 06. 2021
Dát tip

Pořád ještě nemůžeš přečíst, Dane? Měla jsem nad komentáři dost dlouhé prázdné pole, tak se k textu muselo asi moc rolovat.  Už jsem upravila...


atkij
07. 06. 2021
Dát tip

Díky i za další podnětné komentáře...zvolila jsem zřejmě dost kontroverzní  téma, které se do haiku příliš nehodí. Co už. Nechám. Uklidím;)


Dan TM
07. 06. 2021
Dát tip

Já jsem na sebe naštvanej. Nemůžu to nějak "otevřít", jako u jinech tvejch věcí... Pořád mi tu něco uniká...


verulinda
07. 06. 2021
Dát tip

čtu komentáře o poponášení srnčete, ale myslím, že to není vůbec jednoduché mít v rukou dostatek trávy, aby nebyl cítit lidský pach a přitom vzít srnče  nějakým způsobem do rukou a přenést, já  bych si na to netroufla, a ani bych to neudělala, co si pamatuji, tak myslivci spolupracovali se zemědělci, kontrolovali místa před sečením  a plašili zvěř, ale nikdy na ni nesahali, názorů je jistě více, pro i proti a je to těžké, když hraje roli lidský faktor, možnosti, větrnost  a  sama zvěř, každý má na to svůj názor...


Je dobře, že zbytečně nezahynou.


atkij
06. 06. 2021
Dát tip

Děkuji ještě jednou a ...

... děkuji za shovívavost, teisane. Ty víš, že na Tebe já trpím. Takže jupí:)


Gora
06. 06. 2021
Dát tip

Před pár dny bylo ve zprávách, že se hledají brigádníci na přenášení srnčat, námět je to určitě dobrý...


teisan
06. 06. 2021
Dát tip atkij

Tak mi to nedalo a zapátral jsem... 

"Bez gumových rukavic nesahat.

Po nalezení srnčete se natrhá čerstvá tráva a mládě se opatrně přenese například do lesního porostu, kde je po dobu seče v bezpečí. Starší srnče o sobě při kontaktu s člověkem ihned dává vědět silným pískáním a srna je během chvíle v blízkosti a čeká, až člověk srnče opustí."

------------

"Srnčata, která by nestihla uniknout před žacím strojem, vyhledávají a v gumových rukavicích přenášejí na bezpečné místo, kde si je srna "vyzvedne".

------------

 A jelikož - jak jsem se dočetl - ne jenom myslivci odnášejí, poponášejí atd. v době seče, ale i např. brigádníci (studenti), tak včerejší (dřívější) varianta se mi zdá mnohem kvalitnější, výstižnější.

TP


ať je to jak je to......chránil.......*/******


atkij
06. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Slunečný nedělní podvečer všem. Děkuji za podnětné komentáře. 

Dovolím si malinko dovysvětlit. 

Myslivec věděl, co dělá tak, aby to bylo pro mládě co nejbezpečnější. Jen to z textu nevyplývá. Tudíž chápu reakce zasvěcených. Na druhou stranu text zafungoval, uzavřeli jste si jej po svém. To není zas tak málo. 

 

Včerejší (dřívější) varianta textu byla:

další srnče 

odnáší z jeteliny 

na trsech trávy 

 

Zvolila jsem druhou variantu. Spíše z důvodu malinko jiných střetů (vztahů)idejí. Annnie jej pojala přesně dle mého pojímání.

Švindluješ? Jak to myslíš, teisane? 

 

 


teisan
06. 06. 2021
Dát tip

Švindluješ...:) (viz.verulinda)


Líbí :)


verulinda
06. 06. 2021
Dát tip

jestli jsi tohle viděla, pak myslivec nezná zákony přírody, protože pokud člověk sáhne na srnče, pak jej srna už nepřijme, cítí lidský pach, srna si své mladě ohlídá...tak to vím  já, proto, když už se stalo a domů nám někdo srnče přinesl, tak jsme použili libeček lékařský, ale ani to nebylo zárukou, že ho srna přijme, táta byl taky hajnej, ale tohle by neudělal, i když bylo srnče v jetelině ke kosení, to je můj názor, Jitko


annnie
06. 06. 2021
Dát tip

Myslivec mě velmi dojal. A to i s vědomím, že jednou ho zastřelí. Tip a.


Diana
06. 06. 2021
Dát tip

Hezké, laskavé...


atkij
05. 06. 2021
Dát tip

Můžu posloužit jen hlavou dubovou...


Norsko 1
05. 06. 2021
Dát tip

Myslivec? Jedině z dubových sudů


atkij
05. 06. 2021
Dát tip

Provedena změna. Průlomové podruhé:))


atkij
05. 06. 2021
Dát tip

Spíš nepovedené...:)


Norsko 1
05. 06. 2021
Dát tip

Průlomové


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru