Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

My

06. 06. 2021
19
27
922
Autor
Debbi
Já nemám ráda temné kouty

a chvíli kdy se láme den

Stejně tak jako spousta lidí

nechci… a přesto kolem vidím

náhrobky plné cizích jmen



Je ještě život po životě?

Když usnem… spíme navěky?

Nebo jsme tu už jednou byli

a jen jsme cestou vyměnili

ta jména…

              tváře…

                    převleky..?

27 názorů

Mamarína
10. 08. 2021
Dát tip

Veľmi dobrá filozofická otázka. Pre mňa sú básne a umenie práve o tom, že hľadáme odpovede na tajomstvá života. Po prečítaní básne ostáva veľký priestor na premýšľanie. Super.


Pěkná pocitovka..


Martyska
07. 06. 2021
Dát tip

Moc pěkné


kafe u okna
07. 06. 2021
Dát tip

veľmi dobre sa mi to číta, páči sa mi to

 


no jo, počítání slabik, to znám, ... to "já" je stejně pidi problém, pokud je to vůbec problém


Debbi
07. 06. 2021
Dát tip

Díky za slovíčka, Radovane. A co se týká mého "já"... když mě by tam, po jeho vynechání, zbyla mezera. Tak nějak, možná jenom pro mne, by tam chyběla jedna slabika. No jo, taková jsem já  :) 


co má tedy konkrétně udělat, aby ukázala ten objektivnější pohled

jak se dělá ta "určitá objektivita myšlenkového, citového a pocitového sdělení, na rozdíl od pouze informativních projevů v novinách a televizi. --- právě v oblasti věčného života? 

Jak vypadá to "usilování umění o objektitu" v této oblasti? 

Tady jsi právě nenaznačil nic.

 


Janina6
07. 06. 2021
Dát tip

(A jestliže jsme tu už byli,

zda jsme se něco naučili...?)


Janina6
07. 06. 2021
Dát tip

Překrásná.


Litarts
07. 06. 2021
Dát tip

Vždyť jsem to již naznačil.


Litarts - přemýšlím, jak se může docílit objektivnějšího pohledu (který ti zde chybí) v otázce života po životě. Poradíš?


Líbí se mi, jak je to poskládané rytmicky, možná v prvním verši zrušit "já" a ještě se to trošku v tomto ohledu zlepší (navíc to zájmeno mi přijde zbytečné, protože se i bez něj pozná o koho jde)

I třeba ten občasný jamb (druhý a šestý verš) mi přijde jako svěží proložení.

Konec konců, ani ono filozofické zamyšlení není špatné. Takže za mě tip.


Abakus
07. 06. 2021
Dát tip

Tento problém nemám - časť hrobov je masových -  o to sa postaral štát, niečo má rozkradnuté náhrobné kamene -  o to súdruhovia ...a najlepšie svetlo na fotenie, je keď sa slnko pomaly blíži k obzoru.


Debbi
07. 06. 2021
Dát tip

Nebudu se přít, třeba máš pravdu. Ale já píšu jak umim, jak to cítím...  a chápu, že to není pro všechny oči a uši to pavé ořechové :) I za tvou kritiku ale dík. Protože každá, i ta s kterou třeba nesouhlasíme, nás může posunout kousek dál. 


Litarts
07. 06. 2021
Dát tip

Umění ale naopak usiluje o určitou objektivitu myšlenkového, citového a pocitového sdělení, na rozdíl od pouze informativních projevů v novinách a televizi.


Debbi
07. 06. 2021
Dát tip Gora

Ne, báseň nemusí být objektivní. Na to jsou tu sloupky v novinách a projevy v telce. I když... :)


Debbi
07. 06. 2021
Dát tip

Díky všem za zastavení a slovíčka :) 


Litarts
07. 06. 2021
Dát tip

"Je ještě život po životě"? Jakpak by nebyl! Proč tak temný pesimismus? Vždyť jsou tu i ty zářivé dny a kolem lidé, ne jejich náhrobky.

Básničce chybí objektivnější pohled.


8hanka
07. 06. 2021
Dát tip

ktovie, kde je pravda...zvláštne, že život prináša veľa smutného, boľavého a aj tak sa ho držíme, bojíme sa, aké bude umieranie a dúfame, že predsa len je niečo po...

verše sú krásne, ľahko plynúce aj keď smutné...zároveň blízke, asi každému 


Kočkodan
06. 06. 2021
Dát tip

 

My tři určitě nezůstaneme jedinými chválícími čtenáři.


Kamamura
06. 06. 2021
Dát tip

Asi jen aplaus a poklona. Moc mluvím, tak nebudu nic rozebírat. 


Gora
06. 06. 2021
Dát tip

Dobře se čte...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru