Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kříž

06. 06. 2021
6
13
723
Autor
Jamardi

„Ty taky?“zeptala se mě Miluška, bývalá spolužačka ze střední, která právě procházela kolem mě a ukázala na kožený kříž, který jsem měla na krku.

„Myslíš ten kříž? Ten mám jenom náhodou. Dostala jsem ho.“ odpověděla jsem jí.
Byla to pravda. Kříž jsem dostala a jeho vzhled nebyl špatný, tak jsem si ho vzala, aby byla nějaká změna. Měla jsem ho poprvé na sobě. Později jsem si ho vzala tak ještě asi dvakrát a pak jsem ho už nenosila.

S Miluškou jsme se občas potkaly, pozdravily a to bylo všechno. Byla to sice příjemná holka, ale nikdy jsme se spolu nezačaly víc bavit. V té době jsem o ní věděla, že si před dvěma lety prošla těžším obdobím, ale v této chvíli vypadala vyrovnaně a uvolněně.

„Já teď nosím jenom přírodní barvy a nikomu na mně není nic divné,“ řekla mi a přidala do kroku, že pospíchá.

Změnu jsem na ní neviděla ani já. Byla oblečena do kombinace hnědé a bílé. Hnědou vždycky nosila. Vlasy měla kratší, ale slušelo jí to.

                                                                            xxx

U babičky na jedné zdi visel velký kříž s Ježíšem. Nerada jsem se na něj dívala. Na zručně provedené dřevořezbě bylo vidět Ježíšovo utrpení.

Když jsem byla malá, dvakrát se mi zdál o Ježíšovi sen. Poprvé použil záchod u nás ve školce. Neviděla jsem ho, jen jsem věděla, že tam je. Podruhé seděl ve vaně v naší koupelně. Zahlédla jsme ho jen na chvíli. Byl to velký chlap.

Mám ráda, když jsou lidi v pohodě. Proto se bez kříže obejdu.

                                                                             xxx

Brzy potom jsem se dozvěděla, že má Miluška přítele ve vzdálenějším městě. Protože v té době ještě studovala, pobývala střídavě v obou městech. Později se za něho provdala a usadila se tam. Jenom jsem ji už hodně dlouho neviděla, má to daleko.


13 názorů

Jamardi
11. 06. 2021
Dát tip

Movsare, děkuju :)


Jojo, úplně normálně :)


Jamardi
09. 06. 2021
Dát tip

Lucie, normálně seděl ve vaně a umýval se. Díky za tip :)


Druhý sen je vážně hustý! Snad se mi o něm nebude zdát...


Jamardi
07. 06. 2021
Dát tip

blacksabbath, díky :) Ano, sny.


K druhé příhodě..líbí se mi víc.....Jjj...děti někdi vidí to...co dospělí ne.....byl to sen???

K první příhodě......nikdy jsme se spolu nezačaly víc bavit...teď je daleko....takže závěrečná věta....obsahuje vše co jde.........*/***************

 

 


bixley
07. 06. 2021
Dát tip

Ono z toho implicitně vyplývá, že těžké období překonala tím, že se obrátila na víru. Takže tím vyústěním by třeba bylo, že si vzala věřícího. To bych čekala v tom posledním odstavečku. Ale zaujalo mě to.


Jamardi
07. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

bixley, děkuju :)

Já si říkám, že kdyby se aktérka v první příhodě lépe přeptala na život druhé aktérky, mohlo být na konci více informací jak to skutečně dopadlo.


Jamardi
07. 06. 2021
Dát tip

Evženie, děkuju :)


bixley
07. 06. 2021
Dát tip

Ta druhá příhoda o snu se mi líbí víc. U té první bych čekala nějaké větší vyústění.


K zamyšlení určitě.


Jamardi
07. 06. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky za nakouknutí :)


Kočkodan
06. 06. 2021
Dát tip

 

Jarmilo, jistě chceš být sama také v pohodě, proto se nemůžeš obejít bez mých komentářů. Nebo máš s nimi\se mnou spíš kříž? (mrkající smajlík)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru