Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pražský šmírák

08. 06. 2021
16
21
678
Autor
Marcela.K.

 

 

Většinou chodí pěšky, občas nastoupí do tramvaje. Někdy jezdí za hranice města vlakem.

Brýle, počínající pleš, celkem dost dobrá postava, vymodelovaná chůzí z kanceláře.

Pohybuje se svižně, ale nikam v podstatě nespěchá.

Mobil v tašce, kterou mívá zavěšenou popruhem přes hruď, má vždy v pohotovosti.

Jeho těkavé oči se občas zastaví a pak si rychle vyťuká poznámku do mobilu.

Téměř neviditelný, nezajímavý pro svět, který pozoruje.

Déšť, ani mráz, ani sníh mu nevadí...Přesto miluje jaro, kdy ženy postupně odkládají svrchní části svých outfitů a tím rozšiřují dálnici jeho představ. Malé, vysoké, štíhlé, prdelaté, prsaté, kulaté, hranaté...

Nahlíží do cizích životů, zapisuje si je do poznámek. Nakonec vyjede výtahem do svého panelákového bytu, čeká na večer, až rozsvítí okna sousedů...a pak, když okna v okolí ztmavnou, usedá k počítači do kterého ukládá obrázky, kterými se snaží vybarvit svůj prázdný život.

 

 


21 názorů

bixley
12. 10. 2022
Dát tip

Dovedu si představit, že někdo má takovou náplň života...


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

to je jenom špička ledovce! dneska jsem jel domů a nejenom, že na mě lidi koukali, ale ještě si vedle mě sedla nějaká ženská, nejenom že zabrala místo vedle mě, už to bylo silný kafe, ale ještě zabrala část mojí sedačky, to úplně nesnáším, normálně peklo být mezi lidma, fuj! úplně tě chápu, lidi jsou strašně nevychovaný, osobní prostor jim nic neříká, já se snažím na nikoho nekoukat, každýmu se vyhnout, ale lidi jsou úplně všude, je to hrůza Marcelo :D

tak mužům vyklovat oči a ženy můžou nosit ty arabský hábity a nikdo nebude nikoho vábit, ani přitahovat :D


Marcel, nemáš i jeho zápisky? :-D


Markel
10. 06. 2021
Dát tip

jo, existujou :-)) *


annnie
09. 06. 2021
Dát tip

No - nejen sebe... 


Marcela.K.
09. 06. 2021
Dát tip

annnie, asi ne...ty to máš jiné - to tvé psaní. Ty odhaluješ sebe ;-)


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Jani, je to jen moje představa kohosi... faktem ale je, že inspirací mi byl konkrétní člověk ;-) Dík za návštěvu.


annnie
08. 06. 2021
Dát tip

Dělám to v podstatě taky tak. Koukám všude kolem sebe a zapisuju :) Tak to asi bude kolega...


vesuvanka
08. 06. 2021
Dát tip

Marcelko, při čtení jsem si živě dotyčného představila. Moc pěkně napsané, TIP


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Myslíš? Že by až tak? 

Kdysi jsme měli několikadenní školení o komunikaci s pacienty. Jsem ze čtyř skupin -dle lektorky - jednoznačně "vyhrála" v logice, empatii, pozorování...asi tak nějak.


Movsar
08. 06. 2021
Dát tip

To jsi nějak jasnozřivá, pokud si to jen předstsvuješ.


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Evženie...třeba ;-)


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Janino, nesoudím, to mi nepřísluší. Jen si ho takhle nějak představuji a jak už jsem psala  Dianě - každý si žije svůj život podle své vůle.


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Movsare, ty víš proč.


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip 8hanka

Aleši, já nevím. Máme doma knížku fotgrafií Pražský chodec od Jiřího Všetečky s poezií V. Nezvala, je kouzelná ;-)


Marcela.K.
08. 06. 2021
Dát tip

Diano :-) Ty jsi mě svým komentářem rozesmála. Proč fuj? 

A proč ho lituješ? To je přece jeho volba...


Evženie Brambůrková
08. 06. 2021
Dát tip lawenderr

Pozorovatel, neškodný. třeba sbírá materiál a napíše knihu .-)


Janina6
08. 06. 2021
Dát tip

Jak víš, že nežije ničím dalším? Jsi ho šmírovala...? :-)

Je to pěkně napsané. Ale neodsuzuju ho, říkám si, že čas se dá trávit i mnohem horším způsobem...


Movsar
08. 06. 2021
Dát tip

Dobřes ho vymyslela. 

Komentář Diany je úžasný. 


aleš-novák
08. 06. 2021
Dát tip lawenderr

kde je hranice mezi pozorovatelem života a šmírákem? :o)


Diana
08. 06. 2021
Dát tip

Fuj! ;-)  Výstižné. Ale vlastně ho lituji...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru