Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada mizejících *******

10. 06. 2021
18
38
1002
Autor
blacksabbath

Tady mizí takové úplně obyčejné věci. Každý z nás to jistě zná. Třeba vám objasnění záhady napoví, kde je příště hledat.....

"Tak teď už toho mám dost!"
Přehazuji vyprané prádlo v koši.
"A nejsou tady a nejsou. Kam se mohly podít? Vždyt jsem je sem dávala!"
Dívám se do všech koutů. Koštětem šťourám pod postelí. Nic!
"Jasně, skřítci! Já vám dám mlíčko a koláčky. Však si na vás někdo posvítí!"

Beru z věšáku kabát a kabelku s doklady. Krokem rychlejším než rychlost světla přebíhám sídlištěm.
Tady někde musí bydlet, v nějaké vilce.
Tady! Jiří Vrtiška, záhadolog. Zvoním. Otevírá mi starší pán a než mohu cokoliv říct, zve mě dál.
V pokoji je cítit tabák. Vedle ušáku na stolečku čadí dýmka, pod ušákem spí jezevčík.
"Dobrý den! Tak jakou máte záhadu?"
Asi zírám dost udiveně, protože hned dodává:
"Nedivte se mladá paní, ke mně lidi chodí jen se záhadami."
"Posaďte se prosím a vypravujte."

Spustím jako samopal:
"Vážený pane, to musíte vidět! Vyperu je, dám je sušit, seberu je, dám je do koše s vypraným prádlem a když je jdu spárovat k sobě, dvě chybí. Vždycky dvě ze dvou párů!"
Už se nadechuji na druhou salvu, ale v tom mě zastaví...
"Klid, mladá paní." Pan Vrtiška se zavrtěl na křesle. "Jen mi sdělte vaše jméno a adresu. Zítra se k vám přijdu podívat. Tam mi to dopovíte a určitě záhadu rozluštíme."

Druhý den čekám jako na trní. Konečně zvoní. Otevírám dveře. Do ruky mi strká buřinku a hůlku.
Kufřík, co má s sebou, z ruky nepouští. Co v něm má? Jsem celá nedočkavá. A zřejmě i pan záhadolog.
"Nebudeme ztrácet čas. Tak o co jde, mladá paní?"
Znovu mu vypovím, jak se to stává a dodám co vlastně mizí. A že za den-dva se objeví a zmizí zase jiné.
"Musím se tady porozhlédnou, Dovolíte?"
Samozřejmě odpovídám, že ano.
Pan Vrtiška prochází bytem. Pomalu, soustředěně. Vrací se a zase postupuje vpřed. Kouká do koutů, svítí si za nábytek. Zase se vrací na začátek. Zastavuje se před dveřmi dětského pokoje. Kroutí hlavou a mne si bradu.
"Ch, ch, ch....mohu se tam podívat?"
Otevírám mu dveře.
Za nimi si hraje moje čtyřletá vnučka s velkým medvědem.
"Ha! Záhada je vyřešena", říká záhadolog a ukazuje na nohy medvěda.

Propánajána! Jsou tam!  Medvěd si je obul!

Zespoda na nás koukají dvě modré oči.
"Dobrý den, pane. Nezlobte se. Méďa chtěl mít dědolesky."
Pan Vrtiška se usmál. Pobaveně i spokojeně. Záhadu vyřešil.

Doma  podrbal jezevčíka Ferdu za ušima.
"Tak to bychom měli, Ferdo."
Posadil se do ušáku, zapálil si dýmku.  Nalistoval další stránku v deníku a napsal nadpis:
"Záhada zmizelých ponožek" a zapsal další objasněnou záhadu.


38 názorů

Okamžiku ....to je věc pohledu....mně to přijde jako správná recese:-)))))


Hamare...ty čteš pozpátku:-)))))???....dík


Evženko...zatoulalo se avízo....ani nevím žes tady byla....takže odpovídám oněskoreně.......moje ponožky velikost 38/39 obuje prý každý plyš medvěd:-)))))))

Okamžiku....nakup dědolesky a máš po problému:-)))))))


Jak velký byl ten medvěd? A čí ponožky to byly, aby mu byly? 

Je to veselé a hezké. 


haha...nové botky to chce...:-))))))) děkují.....


(( ...)).


Je to hezké (a dosti mně to připomnělo ..mého detektiva Šmerdu, a jeho "Záhadu pravé ponožky" v malém, tzv. čtyřokénkovém komiksu  :) 

(viz  www.totem.cz/enda.php?a=353222)


Vše je na pravdě a skutečnosti založené, ale naprosto Ti rozumím, že ses pobavila :) Já také :)


vesuvanka
11. 06. 2021
Dát tip

Lucko, díky za odkaz. Prostudovala jsem a pobavila se :-)))


Děkuji za návštěvu


Al....je to stvořeno na skutečném základu.... vnučka a medvěd....:-))))))....pan záhadolog Jiří Vrtiška ale vydatně pomohl:-))))))))))))).....děkujíííí


Alegna
11. 06. 2021
Dát tip

povedené a uvěřitelné, vtipně napsané :)


dievča.....tak to mě těší....smíchu není nikdy dost

Luboši....ten medvěd má nožky malééééé

ann.....vyřídila jsem, ale ona už se ptá ba dokonce ukazuje pár..ze kterého odebírá:-)))

Janina6 děkuji.....:-))

díky také všem, kteří šli kolem...:-)))))) a užijte si pímovní víkend!!!!


Janina6
11. 06. 2021
Dát tip

Hezké a milé :-)


Aru
11. 06. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Lucie, koukám že znás tu správnou a jedinou wikipedii, kde se něco dozvíš :D

kdysi jsem tam napsal pár článků :D


annnie
11. 06. 2021
Dát tip Kočkodan

Black, prosím, mohla bys vyřídit svý milý vnučce, aby se ke mně nevkrádala po nocích? Ovšem ve dne je kdykoli srdečně zvána. I s medvědem. (Ale dám si na ně bacha!)

Dík za ranní úsměv. Měj se vesele. Tip, pá a.


Kočkodan
10. 06. 2021
Dát tip

 

Ivi, mně je docela záhadou, že tomu brtníkovi tvoje ponožky byly... ty asi nebudeš mít zrovna popelkovskou útlou nožičku...


Jamardi
10. 06. 2021
Dát tip

To je tak, když někdo nevěnuje pozornost medvědům!


blacky ... mám svalovicu od chichotu ... a ty si na vine ... vtipné a hlavne skutočné


Jojo, je to vážně zajímavé a je dost kruté, že se tím vážně někdo takto zabývá a hluboko promýšlí teorie...


Lucí....díky....to si prostuduju....:-)))))


Něco málo, co jsem našla na ty naše zatoulané ponožky :)

Zákon ponožek, Teorie lichých ponožek


Nikolasi...děkuji za návštěvu


JJJJjj...Lucinko.....chvátala jsem...chvátala schválně....aby mi tuhle záhadu nikdo nevyfouk.....:-))))))....děkuji za odpustkovou kritiku...:-)))))

Nami...:-))))))


Nami 99
10. 06. 2021
Dát tip

Hezky záhadná.


Blackie, tak to bylo přesné! Přiznám se, že přesně takovu záhadu jsem měla na mysli i já, ale předběhla si mě :) Ale budiž Ti odpuštěno! Pobavila si mě a je to naprosto jasné... Buď jsou to lichožrouti, nebo je schlamstne pračka, a proto zde máme Dedoles, které nám všechno ulehčí a můžeme je párovat, jak se nám zlíbí :)

Pěkný večer všem!


JJ..."zákon lichých ponožek"to je přesné....možná právě proto někdo chytrý vymyslel dědolesky.....děkuji.....:-)))))))))))))))))))))


vesuvanka
10. 06. 2021
Dát tip

ivi, moc pěkně napsané, dědolesky mě dostaly :-))), TIP. Pan Vrtiška s Ferdou záhadu vyřešili. Kdysi někdo záhadné mizení ponožek nazval "zákon lichých ponožek". 


blacksabbath
10. 06. 2021
Dát tip Gora

vono se to dobře píše...když si na to můžeš "sáhnout"


bixley
10. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Nebo lichožrouti.


blacksabbath
10. 06. 2021
Dát tip Gora

já jsem ráda, že pan Vrtiška to vyřešil u nás.....ale když nemáš ani vnučku ani medvěda......tak to budou... asi ...určitě ...skřítci...:-))))))))))))))))))))

 


Aru
10. 06. 2021
Dát tip Gora

v kufříku nosí pastelky, rád si maluje :D

teda, jestli z toho má vyžít to nevím, ale záhada je obajsněna, ani pečenou kachnu nedost za vyřešení záhady, no jo, lidi jsou skrblíci a pro pár ponožek by si nechali vrtat koleno :D


Gora
10. 06. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Obdiv tvému bleskurychlému psaní, Ivi!


moje oblíbené:-)))))).......jjjj v naší rodině je mají všechny ♀....a někdy i ten medvěd:-))))))


bixley
10. 06. 2021
Dát tip Gora

blacki, super! Ař na to, že já nemám ani vnučku, ani medvěda a ponožky mi mizí stejně... :-)))


Gora
10. 06. 2021
Dát tip

Perfektní, Ivi... a dědolesky se chytly i v Záhadách.-))


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru