Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada rytířská

12. 06. 2021
15
39
1029
Autor
Aru

Bylo čerstvě zrána, Jiří Vrtiška se probudil s kňučením v břiše, ihned vytáhl notýsek z pod polštáře.

"To je tedy záhada, to musím vyřešit," vstal a oblékl se do svého baloňáku značky Holmes a došel k ledničce, která byla prázdná, "tak to bychom měli, záhada je objasněna, opět jsem vyřešil případ!" A zapsal si to do deníku. Záhada kručení v břiše. To už ale přiběhl i jezevčík Ferda a držel v tlamičce prázdnou misku, i jemu kňučelo v bříšku, tedy kručelo, safraporte.

 

"Tak to musíme něco vyzáhadologovat, jinak se nenajíme Ferdo..., no nekoukej na mě tak, já mám taky hlad a raději mi přines buřinku, vycházkovou hůl a tlačítkový mobil, značky Nokia, série 3310, už dlouho jsem na tom nesjížděl hada. To sem vlastně nepatří, jdeme vyzáhadologovat něco co stojí za kus žvance, Ferdo."

Ferda došel až k Jiřímu a hodil mu misku před nohy a s uraženým postojem odešel do pelíšku, kde se stočil a rozhodně nehodlal nic vyzáhadologovat, dřív než bude miska opět plná.

"Tak já asi půjdu na procházku sám..." lákal Jiří Ferdu vodítkem, které si roztočil nad hlavou, "tak jdu," ale Ferda se jenom otočil zády, prázdná miska je prázdná miska!

 

"Hm, tak to vypadá, že jdu opravdu sám," říkal si Jiří pro sebe už vybaven na ven, věšeje vodítko na věšák.

Ale najednou se ozval domovní zvonek: "ci, cili, cilink, cililink."

"Uf, to jsem se lekl, měl bych už zvonek vyměnit třeba za bzzůkání a navštívit svého kardiologa."

Jiří otevřel dveře a za nimi stál rytíř bez hlavy!

"To je tedy záhada," žmoulal se Jiří rukou na bradě.

"To ještě není ta záhada. Záhada je kam zmizela moje hlava. Jsem rytíř Kroch z Rychleburgru. Musím za trest strašit, protože jsem žil jako prase. A nepomáhal tonoucím se v nouzi. A malým roztomilým koťátkům." Stálo na kartičkách, které postupně rytíř Kroch vypisoval brkem, který nikdy nevysychal a tak odpadlo namáčení do inkoustu.

"Těší mě, Jiří Vrtiška, toho času osamělý záhadolog, bez pomocníka Ferdy, rytíři Krochu z Rychleburgru. Tedy mám najít tvoji hlavu a kdes ji ztratil? Abychom takříkajíc došli k pudlímu jadýrku."

Rytíř ukázal rukou v železné rukavici s lístečkem "tudy >."

 

Vyrazili na ukázané místo za železného mlčení rytíře Krocha, až došli ke zpustlému hradu, odkud rytíř vyrážel, držeje si hlavu jako lucerničku strašit okolní lid. Došli až do rytířovy ložnice, kde se postavili před jednu poličku.

"Tady jsem ji vždycky dával a teď tu není. Prošmátral jsem celý pokoj, bez hlavy nemůžu strašit. A nabíhají mi penále za každou noc co nestraším." Ukazoval rytíř opět na kartičkách.

"Tak si tady lehni rytíři, když už jsme v tvoji ložnici, ale levné to nebude, to je už velká záhada, minimálně jako tvůj hrad."

"Bohatě se ti odměním." Ukázal rytíř kartičku a s řinčením ze zřítil na postel, kde bezhlavě čekal na vyřešení případu, aby se mohl vrátit do zaměstnání. 

 

"Musím to vyřešit, jinak snad umřu hlady," říkal si Jiří, když hůlkou sundaval okolní pavučiny v chodbách, kterými procházel.

"Ještě aby tu byl duch, nebo upír, to by mi tak scházelo, aspoň že jsem ozbrojen Nokií, ta vydrží všechno."

Poté se Jiří vrátil z bloumání po hradu před rytířovu ložnici a z kapsy v baloňáku značky Holmes ('Nejkvalitnější baloňáky pro záhadology') vytáhl lupu, na kterou dýchl' mocným dechem a otřel o rukáv.

"Hm, od rytířovi ložnice vedou jakési ťápoty, půjdu za nimi," ťápoty ťápaly stále níž až do hradních sklepů.

"To asi bude vodník, kdo ukradl hlavu, je tu dost vlhko," vyhodnocoval svá záhadologická zjištění Jiří, toho času stále bez Ferdy, který oddychoval v pelíšku a zdálo se mu, že se ocitl v ráji, kde mu psí slečny nabízejí psí pamlsky všech druhů, váhy i velikostí a pomláskával si nad tak krásným snem.

 

Jiří došel až do jedné místnosti, kde se skladovalo víno, dávno vypité Krochem za jeho života. Jiří spatřil na menší stoličce Krochovu hlavu, na které byla zapálená svíčka a okolo tančily myši.

"Kde ses coural ty cucáku, to je dost že deš," křičela Krochova hlava, jakmile ho spatřila, ale to neměla dělat. Myši měly Krochovu hlavu za oltářík pro svého Myšoboha a byly hodně naštvané z Jiřího nezvané návštěvy. Se zlým pištěním se začaly k Jiřímu stahovat. Jiří ale duchaplně vytáhl mobil Nokia a spustil vyzvánění, Myši se rozutekly, Jiří i s Krochovou hlavou byli volní.

"Tak hni zadkem, za chvíli bude večer, musím strašit!" Komandovala hlava Jiřího a takto došli až do jeho ložnice, kde zbytek rytíře vstával.

"Děkuji, jsem ti nesmírně zavázán, zde je odměna" napsal rytíř na kartičku a podával Jiřímu měšec.

"Holomku!" Dodala hlava.

 

Jiří vyšel z hradu a až venku se podíval co je v měšci. Samé staré mince.

"To budu muset směnit v nějakém numismatickém krámku, ale záhada je vyřešena." Záhada bezhlavého rytíře, zapsal si do deníku. V krámku Jiří mince směnil, koupil na rohu ve stánku burger. Ve zverimexu koupil granule a psí pamlsky a uháněl s burgrem v ruce, který ukusoval za Ferdou.


39 názorů

Aru
27. 06. 2021
Dát tip

díky moc Okamžiku ;)


Aru
15. 06. 2021
Dát tip

díky, další rytířská, ne záhada se klube do světa :)


To se ti povedlo. Vtipné :-)))


Aru
14. 06. 2021
Dát tip

příště přijde bludný rytíř :)

díky ;)


Sidneckij
13. 06. 2021
Dát tip

Milé. Nabuduce niečo Záhade Myšoboha?


ale ty na to máš...:-)))))))))))))


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

Goro, je to nejzpracovanější, co dokážu :D

taky je to pěkně dlouhý, ještě víc bych se v tom nimral, tak by to byl román :D

u ostatních se přece nepsalo, že si málo pohráli se zpracováním ;)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

děkuju vesuvanko, jsem rád ;)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

to víš Alegno, nápady za mnou přícházejí samy :)

děkuju


Gora
12. 06. 2021
Dát tip

Námět ti sednul, Aru... měl sis trochu víc pohrát se zpracováním, ale celkově pobavilo...


vesuvanka
12. 06. 2021
Dát tip

Pěkné, vtipně napsané :-))), TIP


Alegna
12. 06. 2021
Dát tip

pobavena odcházím za panem Vrtiškou, zda by nevypátral kam pro tu fantazii chodíš :)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

děkuju dievča, sám jsem nevěděl skoro do konce jak to skončí, proto to bloudění v chodbách, děkuju ;)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

Abakus, tak to můžeš napsat ;)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

Lucie, Vrtiška neměl čas jít do drahý restaurace, musel pádit za jezevčíkem a autor už nechtěl dělat dalších deset odstavců :D

děkuju ;)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

ivííí, nedávno se jeden meloun sněd, tos mi měla říct dřív, abych se proháněl s melounem v podpaží po bytě :D

píšu si iví, kdybych chtěl se prohánět na bezhlavejch rytířích, kde teda jako jsou :D


dievča z lesa
12. 06. 2021
Dát tip Aru

Jiří sa ráno prebudí a hneď odhalí záhadu ... je to ozajstný záhadologický profík ... okrem tých domácich, a o tie sa priam podkýňa, k nemu prichádzajú záhady zo všetkých svetových strán  a tentokrát ide naozaj o hlavu ... potvorky myši ... a nakoniec zaslúžený burger a granulky pre psíka ... napínavé, vtipné a takmer historicky podložené


Abakus
12. 06. 2021
Dát tip

no ak aj Vrtiška nevyrieši kruhy v obilí, aspoň by  to mohol konečne pokosiť, nech je kľud.


Aru, pěkná to záhadička :) Napínavé až do konce! Pořád jsem čekala, kde pak asi bude ta hlava schovaná a ano, myšky ji odnesly :) Příjemně se četlo a jsem pobavena. Protože zmíňky o Nokii, snakeovi a hamburgrech jsou dokonalé! Nevěděla jsem, že pan Vrtiška má rád fastfoody :)


přímo pod okny ne....to bych musela do středu města.......Kanovnická ulice ústí do náměstí Přemysla Otakara II......jjj....tam se kolem dějou věci......hlavně v noci....:-))))))

jestli se chceš cítit jako bezhlavý rytíř s hlavou pod paží.....zkus si tam dát meloun a uvidíš zda je to možné...:-))))))


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

ivíí, tobě se pod okny prohánějí rytířiiiii, takovejch nápadníků a neviděla jsi tam i bílou paní? možná bych pak začal uvažovat o změně bydliště :D 

přemýšlel jsem nad tím výrazem "s hlavou v podpaží," taky jsem to chtěl použít, ale bylo mi divný, jak si rytíř bude hlavu rvát do podpaží a tam ji nosit, ale jako představa je to nesmírně zábávný :D


blacksabbath
11. 06. 2021
Dát tip Aru

jjjj...bezhlavě bezhlavý...v Budějcích furt se prohání......"Truňk si spolu zavdáme, ale včas je nutno z šenku odejít. Bezhlavý rytíř, nesa hlavu pod paží, ožralé v Kanovnické rozhání obvykle po jedenácté večerní. Jen těžko uhneme kopytům jeho koně v uzoučké ulici." úryvek z Ulička (6) pověsti


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

jo, prý se dřív proháněli bezhlaví rytíři městy, ale doba pokročila, už se nenosí brnění :D

děkuju


lastgasp
11. 06. 2021
Dát tip

I historie má své příběhy, nejen Klíma. Bezva.


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

možná další psavec na to vlítne Kočkodane :)


Kočkodan
11. 06. 2021
Dát tip Aru

 

Jsem nadšením opilý,

 

neznám pocit libější,

 

Jiří jistě vyřeší

 

i znamení v obilí!


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

to ano, ale ten rytíř ma trhliny, když by se vzalo do důsledků, jak slyší Vrtiška, nebo jak k němu došel, další záhady :D

děkuju


Jamardi
11. 06. 2021
Dát tip

Hlava se bez hlavy špatně hledá. :)


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

děkuju moc bixley, že se ti to líbilo ;)


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

ano, myší kultistky jsou pohadový prvek, podobně jako bezhlavý rytíř ;)

ostatně žánr v jakém druhu případy mají být určen nebyl. povolání záhadologa si přímo koleduje o vyšetrování postav z pohádek, legend, pověstí, nebo mýtů :D


bixley
11. 06. 2021
Dát tip Aru

Moc pěkná záhadička! A moc pěkně pojednaná. Opravdu jsem si smlsla. I bez hlavy. :-))


Janina6
11. 06. 2021
Dát tip

Tak to teda byly myši kulturistky :-) Ale proč ne, bude to tak trochu záhadopohádkové.


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

ano myši, ťapoty byly jejich, potřebovaly oltář, jiná stvoření Vrtiška nepotkal :)


Janina6
11. 06. 2021
Dát tip Aru

No napínavé to bylo, ještě že měl záhadolog tu nezničitelnou Nokii :-) Akorát je mi stále záhadou, jak že se ta hlava dostala až do sklepení? Že by ji byly schopné odnést myši?


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

kdepak, to je z mý hlavy, původně Rychtenburgr a Rychleburgr z toho vyšel, až když jsem na to koukal, že to má v sobě zábavnější variantu,

ale třeba ta thajská restaurace z Berlina v posledním Ťapšlapově dobrodružství ta je reálná, jak s ulicí, městem, tak jménem :D


no...já si gůglila jestli snad nejde o historicky doloženou postavu....a vybafnul na mě ten hroch......a je to ....nějaké rychloobžerstvení ...:-)))))


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

děkuju iví, škoda, Hroch mě nenapadnul, je to Kroch. co se stalo z rytířovou hlavou, nad tím jsem tápal, bylo i v plánu, že najde hlavu ohlodanou, nebo snědenou něčím a že ji zamění za květák :D


blacksabbath
11. 06. 2021
Dát tip Aru

Tak to je záhada přímo bezhlavá...:-))))))........má to vtip i znalosti mobilů a hist=o=o=rie.... obětavý pan záhadolog to "vyzáhadologoval"...:-)))) s kručícím břichem!!! ...to já bez plného břuchu nehnu ani prstem...rytíř Hroch z RychleBurgeru...hahahaha....může dále střašit a páč zaplatil a jsa spokojen .....pan Vrtiška si může spokojeně ukusovat burger a Ferda dostal konečně do misky..........a ještě jsou tam naše oblíbené myšičky...:-))))) tuze pěkné....:-))))) dávám hvězdičky...*/************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru