Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Toužení

11. 06. 2021
7
16
549

11. června 2021

Svatý Pavel psal o lásce, naději a víře, ale největší z té trojice je pro mě osobně touha.

Rád píšu milostnou poezii, ač o lásce nevím nic. Všem holkám, které jsem kdy měl, jsem musel zaplatit předem.

Psaní básniček je lhaní, oblékání pravdy fíkovými listy literární formy. To je pochoutka pro čtenáře a kritiky, ale jen básníka zajímá pravda.

Pravda je země pod nohama, která tě nenechá spadnout do křídel.

 

Rád bych viděl u silnice kříž, vysoký černý kříž, tam bych své toužení ukřižoval velikými hřeby. Ukřižované toužení by ronilo krvavé slzy a každý, kdo by chtěl, ten by věřil. Jeho víra by pak mohla hory přenášet.

Je to však jen krásná představa.

 

Co s námi bude? Až se roztrhne pytel, až počítače povstanou a budou samy od sebe přepisovat Hamleta? Co se mnou bude, jestliže se někdy moje touhy naplní?

 

Naplnění tužeb je jen krásná představa, které se lekám ve stejné míře, v jaké po ní toužím.


16 názorů

Zeledo, děkuji moc za Tvůj hezký komentář, milá slova. Děkuji i za přání, jež takto vyjádřené je samo o sobě dost poetické.


zeleda
16. 07. 2021
Dát tip

Filipe, není to příliš optimistické, co píšeš. Ale je to jen tvá interní záležitost. Rád si tvá vyznání přečtu. Forma i obsah by měly být ale v jednotě. Když čtu tvé komentáře, napadá mě jakýsi symbol romantiků - Modrý květ. Je to vlastně touha po touze. Nesplnitelná touha po pozemském štěstí. Nechť ti můza sedí furt za krkem. 


Majaksi a Okamžiku, děkuji za vaše zastavení zde.


Díky za návštěvu, Zeanddrichu. 


Pokud myslíš tu touhu, která nám ukazuje správnou cestu, tak jo (jinak jeden druh intuice snad :) )

(( ...)).

ten Tvůj úlek úplně na konci může být tzv. hlas rozumu, který naše touhy koriguje:)


Děkuji všem za čtení a za reakce.


To jsou pozoruhodné představy. Moc pěkné.


pod poslední větu se podepisuju....*/*********


Alegna
11. 06. 2021
Dát tip

moc hezké zamyšlení, poslední věta je platná asi pro všechny, jen ti nevěřím tu neznalost lásky......


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

tak nepiš o lásce, jsou i jiné pocity, plus celá obrovská říše fantazie, které se asi část psavců bojí a přitom je to giganticky svět, jednak fantazie daná konkretnímu člověku a pak jsou tu světy mýtů, pověstí, pohádek, legend, které mají svoji moudrost, často nepoznanou, nebo zapomenutou modernímu čtenáři a obrovský zdroj inspirace i pro dnešní autory, navíc jsou tam moc zajimavé příběhy


Aru, jo, máš pravdu, ale já píšu úplně o něčem jiném. Píšu o pravdě svých bolestných pocitů, které mě trhají na kusy. Zatímco psaní literárních textů je dnes hlavně o formě, autenticita nikoho nezajímá. Mně už ale nebaví psát vymyšlené verše o lásce, kterou jsem nikdy nezažil. 


Aru
11. 06. 2021
Dát tip

pravda? fantazie! to mě zajímá jako autora i čtenáře.

přesný přepis určité události mě nezajímá, to zvladnou roboti už dneska.

co jiného je pravda, než otrocky doslovně přepsaná událost, cokoli si přidáš, nebo ubereš se odchyluje od takové "pravdy" 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru