Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada zmizelé Julinky

12. 06. 2021
11
36
877
Autor
Jamardi

Jednoho teplého letního večera se pan Vrtiška a jeho jezevčík Ferda vydali na svou obvyklou procházku. Jenže tentokrát tak úplně obvyklá nebyla. Pana Vrtišku zlákala hudba linoucí se z areálu, kam přijely kolotoče. Vzpomněl si, že už dlouho nejedl cukrovou vatu. A že by si ještě vyzkoušel, jakou má mušku?

Avšak ouha! Do oploceného areálu vede jen jeden vchod a na bráně je velká cedule „Psům vstup zakázán“ Než se rozhodl, co udělá, všiml si, že před branou stojí jiný pán, také se psem na vodítku. Začali se s Ferdou hned očuchávat, ale než je stačil pan Vrtiška okřiknout, vyběhla z areálu vyděšená paní.

„Julinka se ztratila! Oběhla jsem úplně všechno a nikde není.“
„To není možné,“ řekl pán. „Stojím tu celou dobu a dívám se na bránu. A kdybych náhodou v té chvíli když vyšla nedával pozor, je tu Minka, která by na Julinku rozhodně upozornila,“ a ukázal na pudlici Minku u své nohy. Minka zavrtěla ocáskem a zaštěkala. Ferda také zaštěkal, aby Minku podpořil, protože se mezitím skamarádili.
„Oba jste nedávali pozor a někdo Julinku odvedl. A já jsem taky nedávala pozor,“ dala se paní do pláče. „Musíme zavolat policii.“

Pan Vrtiška se podíval na točící se kolotoče a všiml si, že některé se už netočí. Je večer, budou končit. Bílé labutě seděly v kroužku na zdvednutých ramenech a čekaly na příští den.

„Jsem Jiří Vrtiška a zabývám se pátráním,“ představil se „a dovolte mi otázku: Nechtěla se Julinka svézt na labutích?“
„To ano,“ přikývla paní. „Ale já mám závrať a tak jsem s ní jet nemohla a ona sama taky ne, protože je ještě malá.“
„Mám podezření, že by mohla být tam,“ řekl pan Vrtiška a požádal pana kolotočáře, aby je spustil.

A opravdu. V jedné labuti seděla na podlaze Julinka.

„Tys nám dala!“ volala radostně paní. „Jak ses tam dostala a co tě to napadlo?“
„Chtěla jsem se svézt a tak, když se pan kolotočář nedíval, skočila jsem do labutě. Zrovna jsi něco kupovala. A pak mě vyvezli nahoru a já jsem čekala.“ řekla Julinka

„Jak je možné, Lojzo, že jsi nezkontroloval, jestli v labutích někdo není“ řekl hlavní kolotočář panu Lojzovi.
„Já jsem to kontroloval. Vlastně nekontroloval, protože v poslední jízdě žádné děti nejely a dospělého bych viděl,“ přiznal se pan Lojza.

Všichni byli rádi, že se Julinka tak rychle našla. Vděčná Julinčina babička pozvala pana Vrtišku na nedělní oběd. Ferdu samozřejmě taky. Pan kolotočář byl rád, že nemusela přijet policie, protože policie je pro každý podnik špatná reklama. Dal panu Vrtiškovi finanční odměnu a taky permanentku na střelnici zdarma, od paní kolotočářky dostal papírovou růži a Ferda dostal kus salámu, protože i on se na vypátrání Julinky svým štěkotem trochu podílel.

Pan Vrtiška přišel domů a do notýsku si zapsal: „Záhada zmizelé Julinky vyřešena.“


36 názorů

Jamardi
15. 06. 2021
Dát tip

Ano, jak už jsem psala, já sama jsem měla takový nápad. Můj doprovod mně tenkrát řekl, že by mě to neprošlo. A skutečně jsem pak viděla, že ten pán šel zkontrolovat neobsazenou labuť, jestli v ní někdo není, přičemž mě nemohl slyšet, když jsem o tom mluvila, takže jsem nebyla jediná, koho to napadlo. Neobsazená labuť byla výjimka, většinou byly všechny obsazené.

Že by dítě nevolalo o pomoc kdyby se mu stalo, že ho vyzdvihnou nahoru, to neumím zdůvodnit, ale vím třeba, že se některé děti dokáží schovávat i kvůli maličkosti a nejdou domů, tak z toho jsem vycházela.

Děkuju :)


To by se mohlo opravdu stát, děti mají různé nápady :-)))


Jamardi
14. 06. 2021
Dát tip

dievča z lesa, díky :)


pekná záhadka ... Julinka v labuti


Jamardi
13. 06. 2021
Dát tip annnie

annnie, děkuju :)


Jamardi
13. 06. 2021
Dát tip

Zeanddrichu E., děkuju :)

Dívala jsme se na toho Šmerdu. Máš pravdu, snaží se a je všímavý jako Vrtiška. 


Je to hezké (já zase ve svém jednom komiksu mám detektiva Šmerdu :),..., a myslím, že s panem Vrtiškou mají mnohé společné :) )


Jamardi
13. 06. 2021
Dát tip

Kočkodane, opravila jsem větu o příchodu paní, snad to pomůže proti představě, že Julinka je pes :)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

dobře, chápu, hádat se nebudu :D


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Aru, napsal někdo výslovně, že to bylo bez odměny? To ty jsi mu přisoudil prázdnou ledničku a on to musel s tebou vydržet. :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Janino6, proč superman? Dostal nápad a ověřil si ho. 


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

to ne, ale určitě může jednak za vyřesení záhady něco dostat a občas něco pojíst také může, většinu záhad vyřešil bez odměny, podle mě už trpí silnou podvýživou a nedostatkem financí :D


Janina6
12. 06. 2021
Dát tip

To byla úžasná intuice, s těmi labutěmi! Pan Vrtiška je fakt superman :-)

Aru, ani já jsem pana záhadologa netrápila hladem, u mě v povídce dostal kafe a dortík :-)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Aru, ale já jsem psala jenom, že má v neděli slíbený oběd a že pes dostal salám :) Já si myslím, že nikdo a tedy ani čtenář nemusí vědět všechno. Jako třeba co má kdo k snídani nebo kdy chodí na záchod. :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Kočkodane, i v životě se vysvětlují skutečnosti postupně :)

Díky za přečtení :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Ireno, myslím, že patří oboje dohromady. Děkuju :)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

protože ve většině případů zatím držel hladovku, jedl jen u tebe a mě :D


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

vesuvanko, dík :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Aru, já nevím, proč by pan Vrtiška nemohl normálně jíst. :) 

Děkuju :)


Kočkodan
12. 06. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

 

„Než se rozhodl, co udělá, všiml si, že před branou

 

stojí jiný pán, také se psem na vodítku. Začali se s Ferdou hned očuchávat, ale než je stačil pan Vrtiška okřiknout, objevila se vyděšená paní.“ – já jsem poněkud vyděšený, jestli Ferdu očichával ten pán... ;-)

 

Ale jinak jsem rád, že jsi nebyla (jako například já) labuť a přidala svou trošku do mlýnice vyřešených záhad. (jo a Já také nejdříve považoval Julinku za psíka)


Gora
12. 06. 2021
Dát tip

Jarmilo, dobré propojení zvířecího a rodinného motivz, strachovala jsem se s tebou...


vesuvanka
12. 06. 2021
Dát tip

Moc hezký příběh :-))), TIP


Alegna
12. 06. 2021
Dát tip

pokračování hodné kvalit pana Vrtišky :)


Aru
12. 06. 2021
Dát tip

labutě jsou nebezbečný, rozhodně nekrmit, ani na nich nejezdit :D

tak se chudák Vrtiška při všech těch případech zase jednou najedl, chválím :D


Já Lucie píšu...
12. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Posílám kapesníček na usmířenou :)


To já jí miluju a vždycky jsem celá ulepená.....:-)))))))))))))))))


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

blacksabbath, děkuju :)

Měla jsem kdysi stejný nápad, proto vím, že se to kontroluje. Cukrovou vatu nemám ráda, ale vždycky se tam prodává. :)


JJJJJ....tak dobře.......zamáčknu slzu.....:-))))))))))))))))))))))))))))))))


Black, já už si z Tebe jen utahuji :) Už je Ti přeci dávno odpuštěno :)


To je dneska záhad....pan Vrtiška se má co ohánět...:-)))))...a dneska se zapojil i Ferda.....já nejdřív myslela, že Julinka je také pejsek....a ejhle.....holčička to byla...neposeda jedna.....ještěže pan  záhadolog dostal chuť na tu cukrovou vatu...mňam...super!!!!

Lucinko.....:-(((((....tak už mi to odpust......:-)))).

 


To je správné, Jamardi! Abys neskončila jako já a ponožky :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

Lucie, děkuju :) To víš, já jsem pospíchala, aby někdo neměl stejný nápad jako já :)


Pan Vrtiška se dnes jen tetelí, kolik vyřešil záhad :) Super, že si zapojila i záhadu, kterou si s sebou nese každý rodič a prarodič, je dost častá! Mile napsáno :)


Jamardi
12. 06. 2021
Dát tip

bixley, díky :)


bixley
12. 06. 2021
Dát tip

Jamardi, fajn. Příhoda hodná pana Vrtišky, nejen že má rád záhady, ale hlavně rád lidem pomáhá. A má rád zvířata. To je hlavní.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru