Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Psychické vězení

13. 06. 2021
1
2
184

Dokážeš číst mezi řádky?

Přečti následující verše.

Radost je krátkodobé prožití,

ve stylu cukajících koutků.

Mozek ji vnímá a cítí,

obmotává ji jako loutku.

Postupně ji zbrzdí obavami,

výčitkami, černým svědomím.

Radost se loučí s námi,

odchází s naším vědomím.

Pátráš po psychickém uzdravení,

čerpáš zdroje odkudkoli.

Když ti dojde, že jsi ve vězení,

vytahuješ z kapsy pistoli.

Trpíš tiše, nevědomě, sama, bez pomoci,

oni tě nevnímají, říkají, že to bude dobrý.

Nevědí o tvé psychické nemoci,

obkreslují tě siluety kobry.

Cítíš se bezmocně, zatracená,

bez možnosti znovu se nadechnout.

Ve své hlavě jsi ztracená,

přeješ si pouze zdechnout.

 

 


2 názory

Danny
15. 06. 2021
Dát tip

řekl bych, že řešením je soustředit se nikoliv na radosti smyslové, ale čistě duchovní (například potěšení z toho, jak něco krásně logicky zapadá dohromady, potěšení z pomoci někomu, potěšení z dobrého nápadu, ať již tvého, či cizího...)


Santi€
14. 06. 2021
Dát tip Gora

Nahlédla jsem ke všem tvým zdejším zveřejněným textům, pátrala jsem, proč u nich máš nuly. Zacházíš volně s kategoriemi, snažíš se rýmovat, tedy bys měla raději volit zařazení "Vázané verše", abys nemátla čtenáře. Ale také by ses měla buď trochu zajímat o zákonitosti vázaných veršů, anebo se do rýmů nenutit, zkusit písemný tok nekorigovat.

Konkrétně toto dílko je obtěžkáno závažným tématem.  Zpracování však nepůsobí příliš věrohodně, spíše vykonstruovaně. Ptáš se, zda čtenář dokáže číst mezi řádky, přitom se vyjadřuješ velmi přímočaře. Vyvodila jsem si, že koketuješ o pozornost. Pokud máš zájem psát a přijímat zpětnou vazbu, jsi na správném místě. Ale patří k tomu nejen zveřejňování vlastních výtvorů, ale také četba a třeba komentování ostatních.

Posílám ti motivační tip, uděluji ti jej za pasáž, která mě zaujala:

"Nevědí o tvé psychické nemoci,

obkreslují tě siluety kobry."A pokud bys chtěla zdůvodnění - nejedná se o běžné vyjádření, je to ozvláštnění, originální vystihnutí jevu, který jsi chtěla zobrazit, zveršovat.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru