Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pán Vrtiška: Záhada menčestrovej vesty a červeného obojku

14. 06. 2021
14
15
633

Milý Jiří Stop Prídem v stredu popoludňajším spojom Stop Spoznáš ma podľa menčestrovej vesty a červeného obojku môjho psa jazvečíka Pedra Stop Teším sa na stretnutie Juraj Stop 

Záhadológ Jiří Vrtiška má zvláštny pocit. Po tridsiatichtroch rokoch stretne svojho dobrého kamaráta Juraja Vrtielku. Počas štúdií spoločnými silami vyriešili zopár malých a trošku väčších záhad. 

Určite si zaspomínajú na záhadu veže. V nej sa napriek prebiehajúcej rekonštrukcii zvonu pravidelne ozývalo polnočné zvonenie. Alebo na záhadu starobylých pondusoviek. Majiteľ domu, zdedenom po prastrýkovi, ráno čo ráno  nachádzal hodiny na stene o poschodie nižšie. A tiež na záhadu notového záznamu. Nech ktokoľvek zaspieval podľa nôt jednu a tú istú pieseň, zakaždým mala inú melódiu. 

Tí dvaja, Juraj a Jiří, počas školy boli známi po celom okolí. ich neutíchajúci zápal skúmať záhadu v praxi nemálo ohrozoval štúdium teórie. Školu dokončili s odrenými ušami, ale s jasným predsavzatím zdokonaľovať sa v obľúbenej činnosti ako profesionáli.

Jiří stojí na peróne, brzdy škrípu a pištia. Z prvého vagónu prvej triedy vystupuje pán v menčestrovej veste a na zem kladie jazvečíka s červeným obojkom. Záhadológ, ktorý má na vodítku svojho Ferdu, a ako už vieme, tiež jazvečíka, pristúpi k nim. Psíky sa oňuchávajú a vrtia chvostíkmi. Pánovia si podávajú ruky a Jiří podotkne, že kamarát vyzerá na svoj vek mlado. Medzitým opustia nádražnú halu a Juraj v menčestrovej veste z mosta do prosta nastolí otázku: Václav, ideme taxíkom, alebo máš tu svoj mercedes? 

Jiří má pocit, že sa prebára priamo do akejsi záhady. Kým si vysvetlujú, že nie sú tí praví, Juraj Vrtielka, ktorý vystupuje z predposledného vagónu, bezradne krúži pohľadom vôkol seba. Hneď oproti nádražiu vidí lákavý nápis CUKRÁREŇ. 

No nič, dám si kávičku, kremrolu a zmrzlinový pohár. Potom sa zamyslím, čo s touto záhadou. 

Vlak už vypravili. Perón prázdny, nádražná hala tiež, keď v tom Jiřímu padne do oka červený obojok jazvečíka na verande neďalekej cukrárne. Vrtiška si zamumle: To je náhodička. Cukrárna u nádraží. A Juraj byl vždycky na sladký! 

Srdečne sa zvítajú: Nazdárek Juraj! Ahoj Jirka! 

A psíky po svojom: Haff Pedro! Haff Ferdo! 

To by ste neverili, s koľkými záhadami sa popasujú počas budúcich spoločných dní.

 

 


15 názorů

Alegna ... spoločný záujem dvoch záhadológov je podčiarknutý ich rovnakým menom ...

Jiří Vrtiška = Juraj Vrtielka ( a psíky podobné Ferdo Pedro ) ... si dobrý detektív


dievča....parádní!!!!!.....pěkně jsi to rozehrála....buď mohou ....jak píšeš v komentáři.....oba záhadologové spolu vzpomínat a my si budeme muset domyslet jejich další vyřešené záhady...nebo chytne někdo tuto příležitost za pačesy....a rozvine jí do krajiny .....anebo.....napíšeš další záhadný díl....protože....ti to jde skvěle!!!!!!!!!!!!


Alegna
15. 06. 2021
Dát tip

pěkně se četlo, vtipná jména kamarádů dvounohých i čtyřnohých, podobnost je jistě čistě náhodná :)


vďaka všetkým za milú odozvu ... v takomto štýle písania som ozajstný začiatočník, núti ma to, samozrejme dobrovoľne, premýšľať o možnostiach 

aj táto záhada skrýva možnosti a nič nie je presne dané ... záhadológ Juraj môže u svojho kamaráta záhadológa Jirku  stráviť niekoľko celkom oddychových dní ... vyrozprávajú si navzájom príbehy vyšetrovania záhad, pri ktorých im mozgové závity tancovali ako brušné svaly indickej tanečnice a sem-tam si odbehnú do cukrárne, každý deň do inej, to by sa Jurajovi rátalo ... ALEBO ... 


Kočkodan
15. 06. 2021
Dát tip

 

Pekné dílko i výdrz pana Vrtisky – vlak Ceských drah ze Slovenska mel urcite porádné zpozdení. Pátrání ve dvou je dobrý nápad, ale protoze není Juraj nemý, tak si autori budou muset dát prípadne pozor na správnou slovenstinu. (mierny smajlík)


Janina6
15. 06. 2021
Dát tip

To se moc pěkně četlo, nejen že to má nápad, ale umíš to i skvěle vyprávět!

Zaujala mě zmínka o "záhadě notového záznamu". Tam bych si tipla, že ti zpěváci asi moc neuměli číst noty :-) 


Dievča, já bych to nazvala poetická próza (povídka) :) To je pro Tebe ten správný název, měli by ho přidat mezi kategorie! 

Super záhada a zmíňky o cukrárně byly úžasné! Skvělé nápady i na pokračování...


Správný příběh má na konci místo pro pokračování. Pěkné :-))


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Naštěstí se pánové našli... i když je svět plný omylů, záhad a náhod!

Dievča, dalo by se číst dál a dál, próza ti dobře jde. Nápad se dvěma detektivy je opravdu originální!


annnie
15. 06. 2021
Dát tip Aru, Já Lucie píšu...

Velmi velmi velmi roztomilé! Řekla bych, že to průlomově posouvá žánr detektivky.  Rozpouští se to na jazyku jako sníh z kremrole. Tip! a.


lastgasp
15. 06. 2021
Dát tip

Mali šťastie, aj psíkovia sa spoznali. Smelo dávam tip.


bixley
15. 06. 2021
Dát tip

Záhada přímo mezinárodní! Je fajn, že pan Vrtiška už není na záhady sám... Bezvadně vymyšlené.


Jamardi
15. 06. 2021
Dát tip

Pan Vrtiška opět dokázal, že se umí dívat okolo sebe a dobře zná svého kamaráda, i když neví, jak vypadá. :)


Aru
15. 06. 2021
Dát tip

stačí aby přijel vlak a už je záhada na cestě :)


Zeanddrich E.
15. 06. 2021
Dát tip Aru

Musím říci, že více než záhada mne tu zaujal Tvůj poetický jazyk:)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru