Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čihadla

15. 06. 2021
26
51
1688
Autor
Gora

haibun /cestovní haiku/ z Českokrumlovska

Čihadla, součást zámeckého areálu Č.K.

Čižbou se rozumí lov drobných ptáků pomocí nejrůznějších loveckých technik (pasti, sítě, okalep…).

 

Kopec Čihadla –

nyní již trylkování

hnízdících ptáků

 

 

 

 

Kopec Čihadla –

naslouchám trylkování

hnízdících ptáků

(původní verze)


51 názorů

Gora
16. 07. 2021
Dát tip

Přesně--- blízko zámku u nás kopec Čihadla a na něm Ptačí hrádek...


i čižbář s dlouhým á


taky znám - čižbař, někdy čihař - ptáčník, to je co?


Gora
16. 07. 2021
Dát tip

Je vidět, Radovane, že znáš pojem čihadlo... to tě šlechtí, dík!


byla čihadlo

on byl fakt blbej pták

sedl jí na lep


Gora
01. 07. 2021
Dát tip

Hezky, Z.E.!!... dobrý nápad... musel by se dotáhnout, ale ...


(Kopec Čihadla

Jsou slyšet trylky

Ptáci jsou doma:) )


kvaj
20. 06. 2021
Dát tip

Jistě, je to na tobě.


Gora
20. 06. 2021
Dát tip

kvaji, díky, nechám obě.


kvaj
20. 06. 2021
Dát tip Gora

Mně se tedy víc líbí původní verze. Nyní již trylkování mi připadá divné. A jak to říkal Jiří Šlitr: Zbožňuji trylky, spodek, trylek, král a eso. :-)


Gora
17. 06. 2021
Dát tip

KK, děkuju, těší mne!


Ozaj vydarené, chválim.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Karle, děkuju za tvůj názor... s haiku nejsme nikdy stoprocentně jisti, i v zemi původu je tolik různých uznaných působů vyjádření... ale to je asi jeho kouzlo, že se stále hledá.


K3
15. 06. 2021
Dát tip

Máš pravdu, Irčo. I přímo čihadla název si pamatuju ze starých knih, Eduarda Štorcha myslím, jako běžné označení lovišť ptáků, jak uvádíš pomocí ok, pastí aj. Původní je o třídu lepší, když tam pointa není poodhalena.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

dievča, díky ti ...


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Ivi, děkuju.. 


spievajúci kopec a žiadna čižba ... to je dobre*


Kopec zůstal....čižba zakázána....klece prázdné....a to je dobře......ať si hnízdí a trylkují po libosti....trylkuji...tedy chtěla jsem napsat tipuji:-))))).....*/**********


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Díky moc... variant jako vždy víc, vybrala jsem nejklidnější:-)


teisan
15. 06. 2021
Dát tip

Jistě, teď to alespoň "zneklidní" a začnu pátrat proč "nyní". (jinak cit: Na první čtení takové celkem "obyčejné"). Dále z ich formy do obecna....trylkování pro všechny (nebuď sobec:).

TP


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Upravila jsem a dala původní verzi pod... díky moc i za ukázku, teisane.


bixley
15. 06. 2021
Dát tip

Irčo,to musí být krsásné. Hrozně ráda bych je taky slyšela. :-)


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

díky za upozornění, teisane...


teisan
15. 06. 2021
Dát tip

Marně hledám ten haibun.

Tohle je obecně rozplizlé, protože tam chybí konkrétní zdůraznění toho (fokus), že kdysi něco mohlo být i jinak - jedno jestli v negativním nebo pozitivním smyslu - co se dnes už nekoná. Včera/dnes...tehdy/teď. (Tady např. stačí nyní).

 

Teprve před dvěma dny

jsem přešel tu horu -

nyní je v plném květu


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Díky, Jarmilo...


Jamardi
15. 06. 2021
Dát tip

Ptáci žijí přítomností....


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

ukrytá v máku - díky za zamyšlení...


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Jani, děkuju... ptáček v kleci byla móda, i my kdysi mívali stehlíka!


vesuvanka
15. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Irenko, moc pěkné a milé haiku :-))), TIP. S názvem Čihadla se mně vybavila čižba. Je jen dobře, že byla zakázána a zůstal jen název kopce, kde ptáci zpívají :-))).


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Janino, jem málo lidí dnes ví, kdo byli ptáčníci a co byla čižba, a tak odkazy napovídám... děkuju. Názvy mne mnohdy fascinují a ráda je zakomponuji do dílka...


Janina6
15. 06. 2021
Dát tip

Ještě žes tam dala ten odkaz, taky mi to na první čtení přišlo takové celkem "obyčejné"... než mi došel skrytý význam. Bezva, zpěv ptáků právě na takovém místě potěší!


kvaj
15. 06. 2021
Dát tip Gora

To tedy jsou.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

kvaji, na rorýsy je hezký pohled... jsou to ranní ptáčata!


kvaj
15. 06. 2021
Dát tip

 Trylkování? Nad oknem mi hnízdí rorýsi, je kouzelné je pozorovat, když létají, jsou to akrobati. Když však brzy ráno při tom trylkování šíleně řvou, to bych je...


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Táňo, díky ti!


Gora
15. 06. 2021
Dát tip annnie

annnie, přesně jsi pochopila, děkuji!


Gora
15. 06. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Lucko, i tak díky za zájem... dřív tam chytali ptáky pro panstvo na zámku, teď jsou svobodní...


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Přemku, děkuju, jsem potěšena... ano, leze se tam špatně... opravený hrádek je obehnán dvoumetrovým plotem...


annnie
15. 06. 2021
Dát tip

Ach... je mi líto všech těch ptáčků, které tam odchytili... A jsem ráda, že dnes už trylkují svobodně... Tip a.


To bezpochyby ano, ale jako čtenář Tvých skvělých haiku, není tento ten, který by mě okouzlil :) 


lastgasp
15. 06. 2021
Dát tip

Jó, hezké. Dnes už bych na Vogeltempl nevylez. Trylkování bych si poslechl rád, umíš o tom hezky veršovat.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Lucie, díky... tady je pro pochopení důležité vědět, co byla čižba, k čemu sloužil kopec Čihadla dřív, proto je tam odkaz...


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Díky za tvou žertovnou variantu , Luboši, jsi rychlý improvizátor...


Milé... Ale dovolím si říci, že máš i lepší haiku, které má hezčí myšlenku, i když trylkování ptáků je rozkošné :)


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Matesi, díky, jsi zdatný!


Kočkodan
15. 06. 2021
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

 

žihadla

 

Hned tři žihadla

bolest mi jásat brání

vos jako mraků/máku


Mates Straba
15. 06. 2021
Dát tip Karpatský knihomoľ

Okno za klenbou -

Rehek nachází

cestu ven


Gora
15. 06. 2021
Dát tip

Díky, Evži... na tom kopci řvou už svobodně, kdysi je tam chytali ptáčníci pro zámecké paní... viz odkaz.


Někdy řvou jak pominutí. Možná, že se špatně slyší.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru