Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Bez

20. 06. 2021
24
13
807
Autor
Santi€

...upravená báseň ze soutěže Báseň roku 2020/II.

trháme květenství černého bezu
do červených plastových košů

do textilních tašek

 

otec podává větve hráběmi

schyluje se k dešti

 

matka plní sladký sirup

do vinných lahví s povoskovanými hrdly

dokud jsme děti

 

dnes prší

náhle cítím 

vůni sušených bylin

z neohoblovaných prken z půdy

 

otce sužuje diabetes

a bere warfarin

 


13 názorů

Santi€
25. 06. 2021
Dát tip

Děkuji všem!

Obzvlášť atkij a Philogyny. Pocit básně jsem rok přenášela v sobě. Souhlasím s tebou, Jitko, že ten závěr by potřeboval zaoblit, doříct ještě jinak. A Phil...nebyl to plán, oproti warfarinu ne odraz skutečnosti, ale zpětně jsem si také uvědomila, že máma se z básně vytratila... Budu o tom přemýšlet, a snad příští sezónu bezu na to kápnu.


Philogyny
22. 06. 2021
Dát tip Santi€

O mámě se nemluví. Bolí. 


atkij
22. 06. 2021
Dát tip Santi€

Hezká retrospekce, některé děje přejímáme do svých rodin, něco zůstane jen ve vzpomínkách. Přesto cítíme, vidíme tak živě. 

Nemůžu si jen pomoct (a už zas mizím) Ale poslední verš nedokážu usadit. Chápu - tvrdá realita.  Ještě bych cítila snad jeden jediný veršík, který cyklus uzavře...

 


kus i mého dětství (až na cukrovku otce a ten lék)


Helen Zaurak
20. 06. 2021
Dát tip Santi€

Báseň mi připomněla dětství, kdy jedenkrát v životě byť jen na okraj jazyka jsem ochutnala bezinkový likér, od sousedky, staré paní, černý bez tehdy kvetl snad na každém dvorku a dvoře...


Litarts
20. 06. 2021
Dát tip Santi€

Až příliš prostinké, popisné a neumělé. Ale vše má pro někoho nějakou svoji vůni.


PavelK
20. 06. 2021
Dát tip Santi€

Mezi řádky rodina. Napsáno prostě bez patosu, ale mezi řádky to je.

Bezva.


Evženie Brambůrková
15. 06. 2021
Dát tip Karpatský knihomoľ, blacksabbath

Ne, to je z plodů. Ty se pak povaří s trochiu cukru. Takže je ještě čas a já to najdu, ale na internetu je myslím také. Ve finále se tam dodá jemně mletá černá káva a rum. Je to prostě úžasné a také léčivé.


Santi€
15. 06. 2021
Dát tip

Z květů? Pošli recept.


To chce bezinkový likér. Ale až na podzim. 


Santi€
15. 06. 2021
Dát tip

Bezová vůně se letos line i po sídlišti/staveništi, ač jsem měla obavy, že město plevelným keřům nepřeje. Zbožňuji ji. Děkuji za ocenění básně.


Evženie Brambůrková
15. 06. 2021
Dát tip Santi€

Dojmy jsou až hmatatelné.


Gora
15. 06. 2021
Dát tip Santi€

Báseň se mi líbila již v soutěži,  poslední dvojverší mi utkvělo a občas se vynořilo v paměti. Už podle toho je životaschopná...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru