Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hvězdné nebe nade mnou...

19. 06. 2021
21
55
1673
Autor
annnie

 

Hvězdné nebe nade mnou...                                                                   Vysoká u Sedlčan, 11.8.2013 ráno

(souvenir avec une star et plein des étoiles)

 

Netopýři už dolétali

už tiše visí s půdních latí

a malá kočka, co se mihla v trávě

už asi taky spí.

 

Velký vůz couvá z oblohy nad naším dvorem.

Už dávno odlomil se

od starého nový den.

 

Tisíci dírek v temné modři

prosvítá zlaté světlo nebes.

Andílci skulinami pokukují:

 

Je noc. V krajině ticho.

Jen od starého statku ve Vysoké

stoupají hlasy k Výšinám.

Vždy chvíli mluví ústa, chvíli srdce...

 

A to se andělíčkům líbí,

že se chtějí přidat.

 

Je noc. Je stůl. Jsou tři barvy vína.

Je sedm žen, je sedm barev osudu.

 

U stěny v šeru němě sedí

veliký černý pes,

ani nezaštěkne.

Bodejť by jo, má milá,

vždyť je to

nakřivo odložené

pouzdro od kytary.

 

A kytara, ta jemně hraje

v ruce jedné z těch sedmi žen.

Píseň je un peu triste,

tak jako ona.

Tak jako každá z nás.

Tak jako každý, kdo má srdce...

 

Nocí však nese se veselý hovor

a víno šplouchá ve sklenicích

a andělíčci každou chvíli

naberou kousek nebeského jasu,

malýma ručičkama uplácají kouli

a rozpustile: Buch! ji po nás hodí...

 

Nezbývá, než citovati Kanta.


55 názorů

8hanka
16. 07. 2021
Dát tip annnie

ach, mať záhon levandule vo svojej záhrade je krásne... nemám ani jedno ani druhé...mám však spomienky na pobyt v Provance, dar od detí, boli tam so mnou, každý deň na inom mieste, na inom poli rozkvitnutej levandule...vznášala som sa ako vo sne, aj keď som na konci v Marseille vlastnou vinou tvrdo dopadla a získala prvú zlomeninu, bolo to čarovné...keď občas pozerám fotky, nechce sa mi veriť, že  tam všade som bola, dýchala,  tešila sa...

pozdravujem záhradu a ďakujem za pozvanie...


annnie
16. 07. 2021
Dát tip 8hanka

Ty jsi též srdečně vítaná u mě, a to i v reálným světě.

A mně zrovna kvete levandule na zahradě...


8hanka
16. 07. 2021
Dát tip

Annnie a mám na balkóne rozkvitnutú levanduľu:)

Kedykoľvek si vítaná:)


annnie
16. 07. 2021
Dát tip

8hanko, tvůj komentář je vlastně skoro báseň. Díky! Líbilo se mi chvíli pobejt na tvým balkónu. Měj se krásně, pá a.


8hanka
16. 07. 2021
Dát tip

hm...mám na balkóne lehátko, večer v ňom sedávam s mačkou na kolenách, nad hlavou svieti Veľký voz...na stromoch kúsok odo mňa sa občas zo spánku ozve nejaké vtáča a mne je akosi ľahko...všetky starosti sú mimo, myšlienky zabiehajú k deťom, čas plynie inak, ticho,  pokoj, okná v domoch oproti stmavli, ľudia snívajú svoje sny väčšinou tak málo podobné realite...

k anjelom mám kladný vzťah, už aj preto, že mám po nich meno a moje deti tiež...

"Velký vůz couvá z oblohy nad naším dvorem.

Už dávno odlomil se

od starého nový den." 

čo k tomu, krásne...

 


annnie
12. 07. 2021
Dát tip

Per_zayi, díky. Měj se fajn a.


per_zay
07. 07. 2021
Dát tip

hmmm ... T


Aru
28. 06. 2021
Dát tip

sám rozhodně je, protože ho prakticky nenásledoval nikdo, ale on sám si vybral tuhle horší cestu. tak nějak si myslím, že pokud měl někdy nějakou rozhodovací úlohu, že o ni přišel. stejně se cykly pohybují bez něj


Aru
28. 06. 2021
Dát tip

dřív jsem se tak nějak zajímal o čísla v tomhle směru, ale moc toho v hlavě nezbylo :)

chápu, jen jsem chtěl ověřit zdroje a připadné odchylky/shody, ale není to kritická informace ;)


(Jen tedy  ještě -Aru, či případně i další zdejší respodenti- aby nedošlo k omylu;  -bratříček náš největší, Ježíš, je pro nás zde dole na Zemi opravdu (přinejmenším „zatím")  pouze sám a jedin.ý Vykupitelem, ..., Mesiášem, a vším tím, co

 

se o Něm píše v Bibli); - za obrovské své oběti (jen si sám projdi v meditaci třeba, ..., co to muselo znamenat znát své utrpen.í v těle  předem,..., a jít mu přesto cílevědomě a dlouhodobě naproti) rozetnul zde dole na Zemi zauzlované karmické řetězce vin, aby toto lidstvo vůbec mohlo ..pokračovat dál:)

((...)).

 

(( ...)).

 


(A co se týče těch osmi barev duhy -ty právě korespondují s božími syny :) )


Aru, co se týče sedmiletých cyklů,..., a sedmi dnů v týdnu, a mnohých  dalších cyklů na sedmičce a jejích násobcích ..stojících; - ty, samozřejmě, fungují (viz třeba dosti přelomový rok věku čtyřicátý deváty u člověka),..., ale to se týká jednotek času, ne jednotek bytostí:) 

((...)).

( O bozích  sem psát ovšem ..by nebylo posvěcené :) (a rozhodně si to neber ..nějak osobně :) )

((...)).


Aru
28. 06. 2021
Dát tip

ale 7 je také dost zásadní číslo, 7 denní týden zavedli už babyloňané a ti ještě něco věděli, takže to má nějakej význam, pak 7 letej cyklus člověka, na vlastní kůži mám ozkoušený že to funguje :D v těch co energie víc kolísá vidí větší změny a 7 andělů/bohů, co o nich víš?

 


To a, : -no já nevím,...,  o sedmi ženách osudu jsem zatím neslyšel:), ..., já jen vím že osmička je ..nejzákladnější číslo:)

(osm je třeba barev duhy:),..., osm je celkem Synů božích (je fakt ale, že pro nás zde dole, přinejmenším v židovsko -křesťanské obl.asti,..., je to Ježíš II. Nazaretský,..., a sedm tzv. archandělů :) )

(( ...)).

 


annnie
23. 06. 2021
Dát tip

Zeanddrichu, nerozumím: proč osm???

Odkaz pošli. 

Díky, měj se barevně a.


( ..a nemělo by těch barev být osm? :) )

Jednou jsem také použil tento citát z Kanta -a sice v popisku jednoho obrázku (takto kresleného vtipu:) )

Pokud ho najdu na Totemu.cz, dám Ti sem odkaz:) 

 


annnie
23. 06. 2021
Dát tip

Martysko, díky! Pěknej den a.


Martyska
22. 06. 2021
Dát tip

pěkné

 


annnie
22. 06. 2021
Dát tip

Daně, díky! Ať se tvý dny lámou podle tvÿch představ! Pá a.


annnie
22. 06. 2021
Dát tip

Cassy, díky! Zrovna podobně bych to řekla k tvým Radslavicům: jako život...

Měj se fajn, pá a.


annnie
22. 06. 2021
Dát tip

Marcelko, díky! Přeju spoustu takových krásných setkání. Pá a.


Dan TM
22. 06. 2021
Dát tip

už dávno odlomil se den... moc hezký!


cassy
22. 06. 2021
Dát tip

namíchané jako život, trochu smutné, trochu veselé...


Marcela.K.
22. 06. 2021
Dát tip

Jsou setkání, která s zapíšou do srdce...sedm je pro mě dost, ale pokud se nepřekřikují, proč ne ;-)

...jo a ty andělský koule jsou fakt roztomilý :-)


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Milá Lucie, čím víckrát moje texty çtenáři čtou, tím jsem šťastnější :) Takže díky moc! Měj se vesele letně, Pá a.


Zapomněla jsem dodat, že název je suprovej a zmíňka o Velkém vozu rovněž!!!


Annnie, nad touto budu ještě muset více popřemýšlet... Asi jsem došla do bodu, kde mi ještě něco nešramotuje, takže přečtu ještě víckrát :) Ale nějak se mi to líbí. Taková tajemná, noční atmosféra na mě dýchla, takže by z toho mohlo něco být :) 

Měj pěkný večer!


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Ukrytá v máku, moc díky! Ať ti hvězdy jasně září, Pá a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Evženie, děkuju! Měj se krásně a měj pořàd dobrou náladu, Pá a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Helen, nice to meet you! Koukla jsem na pár tvejch věcí a řekla bych, že máme podobný vidění světa. Díky, měj se krásně pod hvězdných nebem ve dne i v noci, pá a.


Aru
20. 06. 2021
Dát tip annnie

našel jsem i lepší citáty, ale tenhle mi přišel dostatečně nesrozumitelný na citování :D


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Jamardi, díky! Přeju krásnou atmosféru celý neděle, pá a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Kočkodane, díky! Zdravím tě srdečně a posílám letmém něžné políbení... a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip blacksabbath

Black, kdyby se mi aspoň na chvíli podařilo, aby ses při čtení mý básně cítila jako pod hvězdami, bylo by to víc, než co si můžu přát... Díky a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Nami, díky! Měj se pěkně a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Mortície, díky, toho si považuju. Přeju srdečný dny, Pá a.


annnie
20. 06. 2021
Dát tip

Aru, přesně to jsem měla na mysli :) Jsi velmi důvtipný čtenář! Měj se líběj i volně, Pá a.


Krásná náladovka.


Ach, koule nebeského jasu! Líbí se mi, báseň celá :-)


Jamardi
19. 06. 2021
Dát tip

Líbí se mně vykreslení noční atmosféry.


Kočkodan
19. 06. 2021
Dát tip Morticia Adams

 

Kejtrový pouzdro, na mou věru,

 

podobá se rotvajleru

 

 

 

A s tím Morticiiným výpichem se docela ztotožňuji.


otevřela jsi mi šuplík .....čas, kdy jsem spávala pod širákem...s mnoha hvězdičkama...:-))))........*/******************


Nami 99
19. 06. 2021
Dát tip

Moc hezké.


....chvíli mluví ústa, chvíli srdce...ach, to bych si nejrači vypůjčila. 


Aru
19. 06. 2021
Dát tip

jako tohle?

„(Právo je) souhrn podmínek, za nichž lze libovůli jednoho spojit s libovůlí druhého pod obecným zákonem svobody.

Metafysika mravů, AA VI.230.“ Kant

:D


annnie
19. 06. 2021
Dát tip

Supizme, díky! Tomu říkám kompliment... Měj se hravě, pá a.


annnie
19. 06. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo, pěkná historka! Díky. Měj se andělsky krásně a.


supizmus
19. 06. 2021
Dát tip

Mě dostaly ty hlasy stoupající z Vysoké k Výšinám. Milá hříčka. Celkově kompozičně vynikající!


Abakus
19. 06. 2021
Dát tip

Mám k niektorým anjelom kladnejší vzťah. Jeden môj známy ako mimino "stál" za   modela svojmu otcovi pri modelovaní anjelov na primaciálnom námestí. A ten úsmev mu zostal dodnes. Aj keď je už jeden aj druhý anjel letitý.


annnie
19. 06. 2021
Dát tip dievča z lesa

Dievča, díky :) Chichúňa!!! Ach, tá mäkučká slovenčina... Měj zcela odlehčenou sobotu i neděli, pá a.


annnie
19. 06. 2021
Dát tip Gora

Goro, díky. Já jsem taky vůči andělům v poezii ostražitá. A vůči motýlím křídlům. A plápolajícím svícím :) atd. Ale někdy si holt člověk nemůže pomoct :) :) :) Přeju bezstarostnej víkend, pá a.


no to je poľahčujúce ... sprítomňujem sa a užívam si to ... anjelik sa chichúňa


Gora
19. 06. 2021
Dát tip

annnie, nálada přesně odpovídá letnímu bezstarostnému večeru, dokonce máme pár tagů společných... netopýry, Velký vůz...

Z poezie mám tak trochu averzi vůči andělům, ti tví jsou však poněkud poťouchlí a zlomyslní, což je sympatické...

Být tohle moje báseň, vytřídila bych, ale je tvoje... a nese dobrou náladu.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru