Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

rozeseto

20. 06. 2021
16
21
1048
Autor
cvrcka

 

 

Děláme tolik věcí, jež někde ubližují 

a bojíme se hlavně reakce přísné mámy.

Kdy přijde trest, či hůře - kdy selžem sobě sami,

kdo toho si kdy všimne,  nechá nás v naší sluji.

 

Zraňujem nevědomky,  zraňujeme i s citem,

nikomu nevěříme, vždyť ani tomu tady,

no, tady, kam se díváš! Společné máte zrady

a oba zcela totéž na sebe dobře víte. 

 

Možná se jednou zjeví i moje rakovina

a přinese mi v zubech, co celý život tajím.

Položí se mi k nohám, baobab pod bonsají.

Možná, že jednou umřu,  samotná mezi svýma. 

 

 


21 názorů

cvrcka
29. 07. 2021
Dát tip

Diky za tipy - Tilio & Zimni krali.


Norsko 1
08. 07. 2021
Dát tip

Umřu, klidně i několikrát, ale musím mít naději


cvrcka
07. 07. 2021
Dát tip

Silene, děkuji za stálou a trvalou trpělivost. 

Norsko, škoda. Vždy ráda vyslechnu sdělnější pojetí. Jen briskně do mě třískni! (obrazem)

Perzayi, dík ;)


Norsko 1
23. 06. 2021
Dát tip

Zbytečně dlouhé. Stačilo napsat.., ale to ti neřeknu


Silene
23. 06. 2021
Dát tip lawenderr, cvrcka

cvrčku, to nemáš v ALX.

Tvůj verš má po 14 slabikách a coby sjednocující metrum básně ti vychází daktylotrochej typu dttdtt v ženském zakončení. Takže jako daktyl+trochej+trochej+daktyl+trochej+trochej o dvou slabikách (tj. ženský verš).

Tedy nejen tím, že jsi pevně určený předěl mezi slovy umístila po sedmé slabice (to je onen přechod z trocheje na daktyl, který bez mezislovního předělu ani nelze realizovat), ses odkázala do jiného metra.

Tvůj aktuální verš:

daktyl (3 slabiky) + trochej (2 slabiky) + trochej (2 slabiky) /zde vždy předěl/ + daktyl (3 slabiky) + trochej (2slabiky) + trochej (2 slabiky)

Pro kýžený ALX potřebuješ umístit pevný předěl mezi slovy vždy po šesté slabice. Docílit veršů o 12 nebo 13 slabikách.

Tj. 1. půlverš 6 + 2. půlverš 6 = 12 (kluk) nebo 1. půlverš 6 + 2. půlverš 7 = 13 (holka). Nikdy jinak.

To, cos uplatnila ve svém textu coby první z půlveršů, můžeš tedy v ALX použít pouze v druhém poločase ve 13slabičné variantě. První poločas musí být vždycky kluk. 


lawenderr
23. 06. 2021
Dát tip

myslím, že rakovina je, když málo mluvíš sama se sebou :) - a zase moc kecám a houby vím ... kdo by chtěl baobab? Znova


cvrcka
22. 06. 2021
Dát tip

Děkuji i tichým tipum  ;) 


cvrcka
22. 06. 2021
Dát tip lawenderr

Jj, Benetko, praveze film znam a basncka mi prijde podobne smirene ponura. Diky za pobyti.

 

Lawenderr, rakovina je slusnej baobab, kdyz se necha rozvinout... ad Le petit prince...


Benetka
21. 06. 2021
Dát tip

Sedmá pečeť...

To je_myslim_i docela (DOST DOBRÝ) kultovní film...

A!

Stále někomu ubližujeme. Sobě sami snad nejvíc...

Naštěstí...! Ta Dívka s kosou o všem ví a pak! Všechny naše TOUHY/NENÁVISTI/RADOSTI/LÁSKY/NELÁSKY ztiší. Ať už ty hlasité a veřejné a nebo ty tiché a ukryté...

NAVŽDY.


lawenderr
21. 06. 2021
Dát tip

tahle mi přijde tak dětsky milá ... že bych ji pohladila a uvázala bryndák :) ne vážně - jako by to napsal nějaký malý cvrk. Ale jsou tam dospěle záludná místa ... no ale, co já vím o dětech:D snad jen to, že bych zas chtěla tomuhle světu nerozumět -  a mít to na jak tupou tužku mezi hlemýžděma v kufříku s pastelkama :) tobě, mi přijde, tu bonsai rozumím, baobab už je horší ... :D


cvrcka
20. 06. 2021
Dát tip

Sbiram rosu, nechavam krystalizovat a vracim vyzvou zahrat si kulicky :) 

Happy End! 


Kočkodan
20. 06. 2021
Dát tip

 

Cvrku (mám pocit, že tohle vtipné oslovení používá law), i když jsem anglikanismus „wow“ do svého slovníku nezařadil, tak onen vypíchnutý verš vybudil pocity přesně tohoto typu. Můžeš tedy být naprosto klidná. (lehce orosený smajlík)


cvrcka
20. 06. 2021
Dát tip

Dekuju, ukrytá! 

I Čudlovi, black a Goře.


cvrcka
20. 06. 2021
Dát tip Sidneckij

Moc vam dekuju za odezvy.

Santi€, presne tak. Hodne jsem vahala nad jmenem. Jeste jsem uvazovala o Sedme peceti. Nebo samozrejme O smrti.

Kockodane, pokud jsi z nej na vetvi takovym tim wow zpusobem, pak prave naopak, pokud by Te udivil nejak jinak, budu rada, kdyz to upresnis. Je silne si uvedomit, ze baobaby vzchazeji ze seminek, jako vsechny ostatni rostliny.

Alegno, diky.

Luzz, chce se mi doufat, ze se mi tady podaril ten zpropadeny alexandrin, ale jsem v tom stale dost marťan., takze chapu, ze moje cesta muze byt rytmicky velmi zavadejici. Mimochodem dekuji lawenderr za pobidku k inverzi, ktera snad opravdu rytmicky prospela.

Obsahove, to je fajn, ze se od sebe obcas tak odpojim ;) myslim, ze vazani mi k tomu trochu pomaha.. a samozrejme, ze třetí strofa doufala byt dobrou pointou. Dekuju!

Sidneckij, dekuju, vazim si slova!


Sidneckij
20. 06. 2021
Dát tip

posledná sloha je fakt vydarená


Luzz
20. 06. 2021
Dát tip

mně to trochu přijde jako zápisky z terapie. možná to dělá ta první sloka, je na tebe nezvykle doslovná, takový to pojmenovávání si problémů... jakože skoro bez emocí, věcně, efektivně, jasně... druhá se v něčem podobá té první... no a ta třetí... sebe/reflexe, svým způsobem smíření se... ta je pro mě vlastně nejzajímavější.

jo a poznámka k rytmu - v první jsem měla problém s rytmem, ne a ne se do toho položit... v druhé a třetí jsem jej asi už přestala hledat... a najednou se četlo hladce.

 


Alegna
20. 06. 2021
Dát tip

moc povedené a výběr Kočkodana je i můj


Kočkodan
20. 06. 2021
Dát tip Karpatský knihomoľ

 

Já jsem lidově řečeno na větvi hlavně z tohoto verše:

 

„Položí se mi k nohám, baobab pod bonsají.“

 

(můj komentář tě předpokládám nezranil, smajlík)


Santi€
20. 06. 2021
Dát tip

Těžkotonážní salva *


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru