Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vylisovaná

20. 06. 2021
10
16
1174
Autor
Báseň_roku

Soutěž v poezii - BR II./2021

 

Změna hlasování: každý má možnost připsat PĚT hlasů  NA OZNÁMENÍ O HLASOVÁNÍ soutěže, ne pod báseň. Na tipy či hlasy přímo u díla nebude v součtu hlasů brán zřetel.

 

 

Skloněn večer nad herbářem

vymýšlel jsem pár her Báře,

jež má zápal botanický.

Na zahradě Petr s klíči

všiml se, že v petrklíčích

trůní stará bota nicky.

 

Rád si hraji s názvy květů,

do nichž fantazii vpletu:

Víte, kdy jsou hory v tenzi?

To, když kvetou hortenzie,

v nichž se slunce rádo skryje.

Anebo v nich tráví penzi?

 

Kdy má blízko k pampě liška?

Pampeliška zdobí bříška

letních luk, jež krásně voní.

Kdy je těžko koni v kleci?

S konikleci v tlamě přeci,

neboť nejsou stravou koní…

 

Poznal dceru Sasa – Anku,

Rumcajs, když šel pro sasanku.

S češtinou si dále hraji:

Který pán se ke všem tulí?

Tulipán – už od cibulí.

Oman hledám. Kde je? V háji.

 


16 názorů

Muamarek
01. 07. 2021
Dát tip

Moc děkuji, Štírko.

 Říkal jsem si, že už jsem možná pro všechny moc čitelný - a soutěž má být anonymní, tak jsem zabrnkal na trochu jinou strunu. Velmi mě těší, že u Tebe zarezonovala...

 Holt kdo si hraje, nezlobí :-))))

Janino - ono taky nemá. Jen má vyloudit úsměv - a povedlo-li se, jsem strašně rád.

 Pěkný den :-)))

 


Štírka
01. 07. 2021
Dát tip Muamarek

Vlastně jsem netušila komu dílo patří – jako autorovi. Asi bych to nikdy neuhodla. Ale vyloženě jsem si smlsla na dokonalé  hře s češtinou a se skládáním takového dovedného "pucle"... Umět si hrát – to je jedno z nej v  umění... 


Janina6
01. 07. 2021
Dát tip Muamarek, Štírka

Hehe... líbilo se mi, jak jsi skromně vlastní dílko okomentoval, že je hravé, ale nemá nic navíc... :-) 


Muamarek
01. 07. 2021
Dát tip

Děkuji zde všem, kdo tomuto dílku dali svůj hlas. Vážím si toho.

 Překlep mě mrzí, četl jsem to po sobě, ale holt neviděl... U mě na zdi už je opraven.

 Mějte se hezky :-)))

 


Muamarek
29. 06. 2021
Dát tip

Dostal jsem se k básním až nyní. Pečlivě jsem si je pročetl. Usoudil jsem, že hlas dám třem, které mně přijdou nejen nejlepší svou formou, ale i hloubkou, nečím navíc. Tato soutěž sice neříká, že báseň má mít hloubku, a tak jistě zde mají prostor i dílka hravá, která neaspirují na vyšší mety, ale já holt potřebují něco navíc. Proto pro toto dílko hlasovat nebudu, i když do pětice by se mi jistě vwšlo. Ale já si vybral trojici svých vítězů...


Santi€
28. 06. 2021
Dát tip

Hravá, květnatá. Jenže v herbáři se z každé rostliny stává trvalka a na mě působí, jako by této ještě jedna sloka scházela do perfektně vylisovaného stavu. Přesto zdařilý příspěvek do soutěže.


Delfín
28. 06. 2021
Dát tip

První sloka ve mně budí rozpaky těmi rýmy a výrazem všiml se, což je zjevný překlep. Srážì to dojem ze zbylých slok. 


Philogyny
22. 06. 2021
Dát tip

Když dočetla, tak měla pocit, že tady je ještě všechno v pořádku, sedíš na vršku stromu a hongáš vesele nohama tam, kde nikdy nedosáhnu, setrvalý stav...   :) 

 


Mám radost, že hned první báseň v řadě tak zaujala.

Nehodnotím, nedávám Hlas ani tip, tak jen, že zručně napsaná čtyři šestiverší mne těšilo číst a jistě nebylo snadné je takto vymyslet, vázat... a s jakou lehkostí!


cvrcka
22. 06. 2021
Dát tip lawenderr

Remeslne krasne, ale obsahove ploché. Zaujalo me par napadu, ale v te delce...malo! 

/ze Slunce travi nekde penzi je jedno poeticke misto, dcera Sasa je take napadita. Ostatni mi prijde prvoplánové a napady nedovyuzite.. 


Ptakopysk
22. 06. 2021
Dát tip

dobrá je

 


Štírka
21. 06. 2021
Dát tip

Prostě kouzelné !!!

(vtipné/ vynalézavé/ plné fantazie/ dokonale propojené... to se nevidí...)


LGarra
21. 06. 2021
Dát tip

Já vím... .. Ale mám už jen 3 tipy.. :)... 


Janina6
21. 06. 2021
Dát tip

Jo, zapomněla jsem dodat, že já taky dávám HLAS :-) (Ale u hlasování jsem to naštěstí už napsala.)


supizmus
21. 06. 2021
Dát tip

HLAS!!!


Janina6
21. 06. 2021
Dát tip

Tohle je prostě poezie, na jakou slyším :-) Výborně vázaná, plná fantazie a her s češtinou. Bezva!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru