Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stromy budou mít brzy svátek

21. 06. 2021
3
2
186
Autor
Alcedothis

(* volně navazuje na povídku Křídla černé labutě)

Náhle mi však někdo klepe na dveře kabátu. Není to krkavec Edgara Allana Poa ani Etgar Keret, ale čertovlasá dívka, které jsem při hodinách hermetismu koukal na její pravidelná záda. Sedíme v kavárně na Vinohradech a já jí právě čtu nedokončenou báseň v taktu poémy Dvanáct od Alexandra Bloka. „Zhasni, nebo vykroč / pod setmělou lampou radili se tři / bůhví proč sem přišli / hnáni černou žízní / pod boxerem touhy překonat svůj běh…“ Dívka mě však přeruší pohybem řas, protože mi přinesla dárek (sbírku neznámého začínajícího básníka) a na první nebo druhou stránku mi úhledně napíše: „Nezhasínej, vykroč!“ a při tom dodává: „Uvidíš, brzo budou mít stromy svátek.“ Vagón zaskřípá a odlepí se od kolejí. V kupé to voní a je podivuhodné teplo. Blíží se slavnost Tu bi-švat. Myslím, že jsem připraven na další vlakovou loupež své duše...


2 názory

Alcedothis
21. 06. 2021
Dát tip

Brzy bude svátek Tu bi-švat

„Zhasni, nebo vykroč / pod setmělou lampou radili se tři / bůhví proč sem přišli / hnáni černou žízní / pod boxerem touhy překonat svůj běh…“ Náhle mi však někdo klepe na dveře kabátu. Není to krkavec Edgara Allana Poa ani Etgar Keret, ale čertovlasá dívka, které jsem při hodinách hermetismu koukal na její pravidelná záda. Sedíme v literární kavárně na Vinohradech a já jí právě čtu nedokončenou báseň v taktu poémy Dvanáct od Alexandra Bloka. Dívka mě však přeruší pohybem řas, protože mi přinesla dárek (sbírku neznámého začínajícího básníka) a na první nebo druhou stránku mi úhledně napíše: „Nezhasínej, vykroč!“ a při tom mi zašeptá do ucha: „Uvidíš, brzy budou mít stromy svátek.“ Osobní vagon zaskřípá a odlepí se od kolejí. V kupé to voní a je podivuhodné teplo. Blíží se slavnost Tu bi-švat. Myslím, že jsem připraven na další vlakovou loupež své duše...


Gora
21. 06. 2021
Dát tip

Hezká atmosféra.

Kdybys dal přímou řeč na začátek řádku, byla by přehlednější a text by spíš připomínal povídku, i když kratičkou.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru