Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

cezeno přes čeřen fantazie

25. 06. 2021
18
22
3838
Autor
Philogyny

 

Slyším jak nasáváš vzduch 

pro tmu 

mezi kmeny

měníš se

lese můj

 

jsem příliš vysoko nad listím 

ale

o zem cinkají měďáky jejích dlouhých vlasů

kamenná sůl pro pláč srn

 

je jedna z těch nocí co navodí pocit nesmrtelnosti

možná klišé 

--- --- ---

napíšeš sms

opakuješ moje křestní jméno 

jako kdyby na tom ještě záleželo

 

jelen nepřišel

---

---

---

 

 


22 názorů

Philogyny
01. 07. 2021
Dát tip

pro Musaši

Mám to podobně, zkusím dohledat. Ozvu se.   :) 


Musaši
01. 07. 2021
Dát tip

Nesleduji Z00M nijak soustavně. Možná šlo o německý film o alpské přírodě, možná to byl jen díl nějakého cyklu. Rád bych ti pomohl, ale víc nevím.  Velmi zajímavé pořady se mohou vyskytnout i na ČT2 nebo dokonce CS Mystery. Tam jsem nedávno sledoval film o Stonehenge. Existuje mnoho nových poznatků o této mystické stavbě. Asi nejdůležitější je ten, že dříve než stavba existovala cesta k ní, respektive cesta v bodu, kde na obzoru vychází slunce v den zimního slunovratu. Onu cestu, jejíž pozůstatky se zachovaly dodnes, údajně vytvořila příroda(?), v pojetí dávných lidí bohové.


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro Viviana Mori: Já děkuji za čtení, moc. 


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro Musaši: Píšeš neuvěřitelně krásné komentáře. Tenhle je zajímavější, než celý můj text. Ten film bych chtěla vidět, moc, jde nějakým způsobem dohledat? Byla bych vděčná za radu, opravdu.  Já ty pařezy miluju, doslova,  strkám do nich nos foťáku i ten svůj, jsou to takové malé klenotnice lesa, spolu s vývraty. Tahám si je domů, někdy. Děkuji moc. 


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro ukrytá v máku: Je to tak nějak, fotila jsem teď jediný rozkvetlý květ máku v řepkovém poli, taková krása...   :)


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro Dagmaram: Ta je, když se přižene bouřka, ztichne les, jenom záblesky a nikde nikdo, někdy se cítím hodně sama. Naposledy jsem si přes pušku přetáhla čepici, ale jak bude chtít, tak stejně vyhmátne...    :)


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro Evženie Brambůrková: Tím kukátkem, co mi zničilo oči, se moc ráda dívám, les je bílý jako v zimě a zvěř černá. Nejlegračnější jsou myši, jako malé skákající kuličky.  :) 


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro cassy: ...je tam...    :)


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip Aru

pro Aru: Myslíme si, že víme a nakonec je všechno jinak a zas nevíme...tyhle zákony fungují celkem spolehlivě. A já děkuji.  :)


Philogyny
30. 06. 2021
Dát tip

pro lawender: Teď dojela z lesa, mám záběr toho svého dvoumetrákového Trombóna, co mlaská na celý les a než začne, tak chodí až k posedu a nasává vzduch, pro jistotu. Když se mu nezdá, dovede mizet rychlostí blesku. Ve tmě mi kolikrát přijde, že je tam upír. :) Jelínek teď nechodí ani laň s kolouchy. Naposled jednu honil, pak se zastavil přímo přede mnou, podíval se, zaváhal a byl pryč... Každý den je všechno jinak, tak jako u lidí.  A tak jenom to své děkuji, však Ty víš.


Připomnělo mi to jeden mysticko-thrillerový seriál.  

Jinak jako vždy krásně poskladané myšlenky,  pocity,  vjemy... Lze v ní hodně najít.  Mám moc ráda tvé básně 


Musaši
28. 06. 2021
Dát tip Aru

Na ZOOMu jsem viděl německý přírodopisný film o horském lese v Alpách, kde byl nalezen jakýsi "praotec" místních buků. Je to jen mechem porostlý pahýl, který nemá žádné větve ani listy, ale pořád žije, protože ho vyživují okolní stromy, které spojily své kořeny s kořeny "praotce" uprostřed rozsáhlého bukového porostu. Praotce dokonce vyživují i kořeny jiných druhů stromů.  Až dosud věda nevěděla, že něco takového může fungovat.

Les je cosi mystického, věčného, co zůstane na Zemi stále, až my lidé už tu nebudeme.  Tip.


Dagmaram
25. 06. 2021
Dát tip

vůbec nevím o čem to je, ale líbí se mi ta temnota. A to mám ráda světlo.


Tajemné, ale přece prosvětlené.


lawenderr
25. 06. 2021
Dát tip

Chmury mají krátké nohy ... :) musíš na ně zvysoka, překročit


Aru
25. 06. 2021
Dát tip

Phil ví, to je dobře a od Aru odešly chmury, to je taky dobře :D


lawenderr
25. 06. 2021
Dát tip

smysl tvaru? smysl zvuku? smysl vibrace? - že pro někoho není mrtvá? :D necítit je fajn, to dokázat ... Aru, ale já jsem asi z nějaké jiné vesnice, chjo ... a Phil ví


cassy
25. 06. 2021
Dát tip

mě se líbí jakési tetelení...mezi řádky...


Aru
25. 06. 2021
Dát tip

no jo, lawenderr, ale když v té chvíli to tak necítí. necítí ten smysl


lawenderr
25. 06. 2021
Dát tip gabi tá istá, blacksabbath

úplně na všem záleží :) na tobě, na jelenovi ... jméno je zvuk, tvar, vibrace, pocit - jak někde sedíš na posedu a poposedáváš pořád napůl posedlá - bo půl hlavy člověk, půl les:) že to ten jelen


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru