Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Próza měsíce 21-06 (červen 2021) - VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ

26. 06. 2021
1
21
1934

 

VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2021

Dle hodnocení čtenářů se prozaická díla zveřejněná v červnu 2021 umístila v následujícím pořadí:

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |Go|Ja|Ja|K3|Si|La|Lu|Bi|Já|La|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. |ra|ma|ni| .|dn|kr|zz|xl|Lu|st|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|rd|na| .|ec|ov| .|ey|ci|ga|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .|i |6 | .|ki| .| .| .|e |sp|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .|j | .| .| .|pí| .|
. . . . . . . . . . . . . . . . . .. | .| .| .| .| .| .| .| .|šu| .|
-------------------------------------+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+--+---
1. Stena zvukov / Matej Hrbolta . . .| 3| .| .| 3| 3| .| 3| 3| 3| 3| =21 bodů
2. Deň malín nezrelých / Sidneckij . | .| 1| 1| .| .| 3| 1| 2| 2| 2| =12 bodů
3. ON A ONA / Já Lucie píšu . . . . .| .| .| 2| 2| 1| 1| .| 1| .| 1| = 8 bodů
3. Zápisky o otci 1. / Majaks . . . .| .| .| 3| 1| 2| .| 2| .| .| .| = 8 bodů
4. Koho jej je ľúto? / gabi tá istá. | 2| 3| .| .| .| .| .| .| .| .| = 5 bodů
4. Čas malin . ./ blacksabbath . . . | .| 2| .| .| .| 2| .| .| 1| .| = 5 bodů
5. Olašský soud / Movsar . . . . . . | 1| .| .| .| .| .| .| .| .| .| = 1 bod


Gratulujeme vítězi a děkujeme všem aktivně a konstruktivně se zúčastnivším.

P.S. Chcete-li nominovat prózu za červenec 2021, už nyní můžete posílat avíza.

 


HLASOVÁNÍ

Do neděle 25. července můžete hlasovat pro prozaická díla zveřejněná v červnu 2021.
Jsou to tato díla:

Deň malín nezrelých
ON A ONA aneb MÍSTO ŠÍPKU
Koho jej je ľúto?
Zápisky o otci 1
Olašský soud
Stena zvukov
Čas malin

Hlasování označté jako vážnou kritiku.
Hlasujte formou
1. Název díla
2. Název díla
3. Název díla

Pod hlasováním uveďte zdůvodnění své volby nebo krátký komentář ke zvoleným dílům.
Hlasovat je možné NEJVÝŠE pro tři prózy z uvedeného seznamu.

 

NOMINACE ČERVNOVÝCH prozaických děl

Do neděle 11. července můžete nominovat prozaická díla zveřejněná v červnu 2021
Nominace zasílejte jako avízo od díla směřované na uživatele Próza_měsíce.

Dosud byla nominována tato díla:

 

Deň malin nezrelých

ON A ONA aneb MÍSTO ŠÍPKU

Koho jej je ľúto?

Zápisky o otci 1

Olašský soud

Stena zvukov

Čas malin


Číst můžete začít už teď.
Zatím nehlasujte, vyčkejte prosím na výzvu k hlasování.
Seznam bude průběžně aktualizován.


21 názorů

K3
31. 07. 2021
Dát tip

Blaho vítězům.


Matej Hrbolta
27. 07. 2021
Dát tip Gora, Sidneckij

Priatelia, veľmi pekne vám ďakujem za vaše pozitívne hodnotenia. Ani si neviete predstaviť, ako ma to hreje pri srdci a motivuje v ďalšej tvorbe a štúdiu.

Pozdravuje vás

Matej.


Janina6
27. 07. 2021
Dát tip

Velká gratulace vítězům!


Sidneckij
27. 07. 2021
Dát tip

Vďaka


Děkuji :) Jsem poctěna svým třetím místem! Blahopřeji všem!


Gratulace k umístnění na bedně..:-))))


Gora
26. 07. 2021
Dát tip

Mateji, Sidneckij, Lucie, Majaksi - gratuluji k dobrému umístění... dalším autorům pak za účast a hodnocení próz.


HLASOVÁNÍ BYLO UKONČENO

Následuje VYHLÁŠENÍ VÝSLEDKŮ soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2021


lastgasp
25. 07. 2021
Dát tip

1. Stena zvukov autor Matej Hrbolta                                                                   2. Deň malín nezrelých autor Sidneckij                                                             3. On a Ona aneb MÍSTO ŠÍPKU autor Já Lucie píšu . . .                   


Červen byl pozoruhodný všemi nominovanými prózami! 

1. Stena zvukov - povídka je pro mě naprostý top! Začátek mi nepřišel až tak zvláštní, ale z tak dobře propracovaného zbytku až mrazí. Napsaná je skvělě, ale celé to má pro mě jednu velkou přidanou hodnotu, která nad celým dílem visí a dává ten pravý pocit po přečtení, kdy není slov, protože na něj už slova ani nejsou. Mrzí mě, že se k dílu nedostalo tolik čtenářů, protože si zaslouží určitě více příznivců. Mateji, velmi velmi dobrá práce!

2. Deň malín nezrelých - Sidneckij dokázal čtenářům popsat detaily dost barvitě na to, aby tak docílil krásné atmosféry. Námět sice nebyl neobvyklý, ale zároveň neměl chybu :) Konec mě překvapil a po přečtení ve mně pořád zůstávají vůně, které byly v mé přítomnosti po dobu čtení.

3. Čas malin - podle mě, je právě toto ten pravý styl Black. Byla tam jak poezie tak i krátká, úderná miniatura, která vystihovala vzpomínky. Mám ráda její stručný styl, který je poeticky prolnutý všemi směry a navodí dostatečnou atmoséru k představě.   


bixley
20. 07. 2021
Dát tip

Tentokrát jsem vybrala povídky, které v sobě mají trochu tajemna:

1. Stena zvukov

2. Den malín nezrelých

ON a ONA aneb MÍSTO ŠÍPKU


Luzz
17. 07. 2021
Dát tip

1. Stena zvukov - dobrý postřehy o paměti, zajímavej nápad se stěnou, poetický jazyk, radost číst

2. Zápisky o otci 1 - sympaticky realistická miniatura

3. Deň malín nezrelých - hezkej příběh, živě napsáno, fajn se četlo.

ostatní texty mě moc neoslovily - Olašský soud - nenadchne, neurazí... Koho je jej lúto - vyprávěnka, která ve mně navzdory docela zajímavýmu tématu nic moc nevyvolala... Čas malin - taková klasická dojemná vzpomínka... On a Ona - místo šípku mě nebavilo a spíš od čtení odrazovalo obraty jako "lavička posetá lišejníkem" a podobně.


Lakrov
14. 07. 2021
Dát tip

VYBRANÉ:

1. Deň malín nezrelých aurora Sidneckij Od začátku se mi to (i přes ten "mírně cizí" jazyk) dobře čte a uvědomuju si, že ačkoli je to psáno v nezvyklé "2. osobě", autor čtenářovi nic nevnucuje, jen vzpomíná, mile vzpomíná... Tak mile, že na konci cítím i určitou vlnu dojetí, ale není to žádné laciné tahání slzí; je to milá vzpomínka, a hlavně je velmi dobře napsaná, takže otázky naznačené v závěru působí uvěřitelně.

2. Čas malin autora blacksabbath Čtu "anonymně" (bez znalosti jména autora), takže mě s první přímou řečí překvapuje, že text je psán ženou (nebo aspoň z pohledu ženy). Ty záměny samohlásek ("čekuláda" -- děda s babičkou to taky tak říkali) mě od mala rozčilovaly; Hezká, trochu smutná, vzpomínka.

3. ON A ONA aneb MÍSTO ŠÍPKU autora Já Lucie píšu Zpočátku se mi to zdá napsané trochu neobratně, ale asi si na to po chvíli zvykám, protože hlavní, co mám až skoro do konce na mysli, je, že nevím, proč je to napsáno. Poslední půlstránka (a hlavně poslední věta) tomu textu však dávají zcela jasný smysl, takže mé pochybnosti o smyslu téhle povídky jsou pryč

OSTATNÍ:

 Olašský soud autora Movsar První "kapitola" je dobrá reportáž, druhá kapitola mi sice k té první vůbec nesedí, ale šlehání kopřivami zahřeje na duši :-)

Zápisky o otci autora Majaks Drsný snímek. Nemám slov.

Stena zvukov autora Matej Hrbolta Námět, který si uvědomuji až když doočítám ke konci, shledávám za pozoruhodný. Ty poslední dvě "stránky" mi ujasňují, o čem tahle povídka vlastně je, a předchozí tři čtvrtiny textu, v nichž jsem spíš jen tápal, mi k těm posledním dvěma stranám moc nesedí. Možná je to ale způsobeno tím, že ty počáteční tři čtvrtiny textu jsou zřejmě psané dost poetickým jazykem plným zajímavých slovních obratů a souvislosti, a já jim (jakožto "cizinec") ne vždy zcela rozumím...

Koho jej je ľúto? autora gabi tá istá Od začátku se v tom nemohu zorientovat; zmínka o vozíku v prvním odstavci pro mě činí celý ten děj jaksi "neusazený" (teprve na konci povídky mi dochází, že se jedná o invalidní vozík) -- takže ač v tom textu shledávám (díky přítomnému času a překotnému sledu událostí) určitou akčnost, nedokážu si tu akčnost a náladu, která s ní pravděpodobně přichází, náležitě užít. Ale možná je to moje chyba, chyba nepozorného čtenáře.

 


Sidneckij
14. 07. 2021
Dát tip

1. Stena zvukov - výborný námet a skvelé spracovanie. Jedna z mojich top10 na pismaku, ktoré som mal možnosť si prečítať. 

2. Zápisky o otci 1 - tento krátky príbeh je vynikajúco podaný. 

3. On a Ona... - poviedka ľahkým sarkazmom načrtla tému, čo to vlastne ta láska je alebo vlastne nie je. Prijembe spracované. 


K3
13. 07. 2021
Dát tip

1. Stena zvukou

2. On a Ona aneb Místo šípku

3. Zápisky o otci 1

1. Zvláštní neopakovatelná atmosféra a poetický způsob vyjadřování. 2. určitě pro originální nápad, ale i ztvárnění. 3. Jednoduchá, ale o to výstižnější výpověď.


Janina6
13. 07. 2021
Dát tip

 

1. Zápisky o otci

2. On a ona aneb Místo šípku

3. Deň malín nezrelých

 Zápisky o otci 1 – oceňuji ze soutěžních textů nejvýš, i když musím uznat, že je to snad až příliš stručná miniatura. Autor se dokázal vyhnout lacinému „ždímání slz“, vypráví o velmi citlivých záležitostech věcně a přitom ne cynicky. Pokračování si nenechám ujít!

 On a ona aneb Místo šípku – Lucie krásně načrtla ten opravdu ještě nezralý, ale nadějně se rozvíjející vztah, který možná někdy dozraje v lásku. A uvěřitelně popsala dnešní „mláďata“, bez růžové romantiky, zato s šípkovými trny…

 Deň malín nezrelých – zachycuje krátký časový úsek, vlastně prchavý okamžik, ale zato psychologicky do hloubky. Líbí se mi to naznačení možného začátku příběhu, který se ale nakonec neuskutečnil (jak to v životě bývá).


Jamardi
13. 07. 2021
Dát tip

1. Koho jej je l'úto? -  otevřeně ukazuje jak různí lidé reagují  

2. Čas malin - na konci naznačuje bolest a otázku jak se k ní postavit

3. Deň malín nezrelých - o tom, že i obyčejná situace může přinést překvapení a je milé, že ne nepříjemné

 


Gora
13. 07. 2021
Dát tip

1. Stena zvukou - autor Matej Herbolta

2. Koho jej je lúto? - autorka gabi tá istá

3. Olašský soud - autor Movsar

Stena zvukou je výborně napsaná, Koho jej... zas celistvý, zajímavý příběh s náhledem několika osob na jedinou událost, Olašský soud obsahuje minipovídky s unikátním námětem a kultivovaným projevem...


NOMINACE BYLY UKONČENY

Následuje HLASOVÁNÍ pro díla soutěže PRÓZA MĚSÍCE za ČERVEN 2021


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru