Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Dieťa

27. 06. 2021
9
6
315

Vidím mladých, ako vezú bicykle do záhrady k altánku, Haňa nikde. Vytuším, že im ušla cez garáž, otvorím vchodové dvere a tá si už so širokým úsmevom vykračuje po schodoch. Sadá si na taburetku, vyzuje tenisky, prebehne do kúpeľne, vylezie na Petrinu stoličku a kričí –juky! Kým prídu hore rodičia, už sedí za stolom a čaká na obed. Je celá od slniečka, ako mliečna čokoláda, prstienky vlasov sa jej krútia okolo tváre. Najkrajšia.

***

Zoberie starý ovládač, ktorý jej bol pridelený miesto mobilu a telefonuje: „Ahoj, Daňula! Jako? Dobje? Mhm, mhm, mhm,“ prechádza sa po izbe. Podíde ku mne: „Móžeš pozdjaviť Daňulu!“

Siahnem po telefóne, zastaví ma. Sama mi ho drží na uchu: „Môj tejefón! Pomačkaja by ši mi! Pokažija.

***

Sedí na taburetke, dvere sú otvorené, ručičkou sa drží presne na najnebezpečnejšom mieste.

„Haňulka, sem ručičku nikdy nedávaj! Niekto by mohol omylom privrieť dvere a bolo by z toho veľké bobenko. Keď bola teta Iva maličká, tiež tu sedela ako ty. Už bola obutá, pripravená na odchod s tatinom. V poslednej chvíli sem dala ručičku, nezbadala som to, privrela dvere a bol z toho veľký plač. Aj ja som plakala, tak mi bolo ľúto, že si ublížila.“

Prichádza tato Mišo, Haňa oduševnene v skratke opakuje môj príbeh: „Iva dala jučičku, no no no, bolo by bobenko.“

„Vidíš, aká je babina nevšímavá,“ komentuje otec roka.

Pozriem sa na neho významne, nebudem to rozoberať pred dieťaťom.

„Čo je? Kedysi bola s tebou väčšia sranda,“ zľahčuje.

„O tom sa porozprávame medzi štyrmi očami.“

Čo si z toho odnesie dvojročné dieťa? Miesto toho, aby si ma podporil, zhodnotíš, že babina je nevšímavá. Ak bude pri dverách niekto iný, pokojne tam teda môže strčiť ručičku, nič sa nestane? K tvojmu „humoru“ som zhovievavá, pokiaľ nie je svedkom Haňa.

 


6 názorů

Jamardi
29. 06. 2021
Dát tip

Máš pravdu, děti berou všechno doslova. Snad bobenko nebude. :)


gabi tá istá
27. 06. 2021
Dát tip Gora

priznávam, že mne tiež je máločo sväté, mám humor na hrane, ale pokiaľ ide o dieťa, vážim slová...Kočkodan, som si takmer istá,že by si sa dopúšťal výchovných chýb, tiež patríš do kategórie - sranda musí byť, aj keď tatka vešajú :)


Andělka1
27. 06. 2021
Dát tip

Souhlasím...i v jiných věcech...něco dítěti se právě v tomto věku zabuduje do podvědomí, otec velká autorita řekl, že babina je nevšimavá - a v dítěti to zůstane až do dospělosti, atd..psychologie má pro tento jev název, ale je to fuk...A poté se dochází na různé psychoterapie....atd...babka i dívka...hi...hi..

Úžasný humor o "OTECKOVI ROKA"...štouchanec v duchu pro sebe, uleví - obdivují Vas, Gábi. To je pro mne návod, zkusím. 


Kočkodan
27. 06. 2021
Dát tip

 

Souhlasím s Hankou (tedy tou zralejší), která souhlasí s tebou. Ovšem za sebe asi nemůžu dát ruku do ohně, že bych se třeba nedopustil výchovně podobně ne zcela ideální poznámky jako otěcko.


8hanka
27. 06. 2021
Dát tip

otec roka...:))))

súhlasím s Tebou, malá je veľmi všímavá a dospelácky humor ešte nerozozná...


bolo by bobenko...:-))))).....auvajs.....:-))))*/******************


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru