Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada spadlé knihy

28. 06. 2021
15
50
1035
Autor
bixley

Pan Vrtiška seděl v křesle ve svých pohodlných papučích, bafal lulčičku a mluvil na svého jezevčíka: „Ferdo, Ferdo, záhady nějak nepřicházejí, musíme si nějakou vymyslet. Co ty na to? Najdi nějakou záhadu!“

Ferda nejprve ve velkém očekávání zavrtěl ocasem, ale když se ukázalo, že se po něm chce jakási práce, bez zájmu se uvelebil na svém polštářku.

„Tak vidím, že si budu muset pomoct sám,“ vzdychl slavný záhadolog nahlas. „Co kdybych probral svou knihovnu?“

Jak už bylo řečeno, jeho obývací pokoj byl od země do stropu zastavěn policemi s knihami. Na nejnižších policích měl knihy o různých záhadách, které ho zajímaly nejvíc: Záhada jezera Loch Ness, Záhada egyptských pyramid, Záhada horolezců na hoře smrti, Záhada zebřích pruhů… Nad nimi v několika regálech měl encyklopedie: Ottův slovník naučný, Encyclopedia britannica, francouzskou encyklopedii Larousse, Sovetskij encyklopedičeskij slovar…

Safra, co mám vlastně tam nahoře? Na to už jsem dávno zapomněl, přemítal pan Vrtiška a pohlédl k nejhořejšímu regálu. Opravdu si najednou nemohl vzpomenout.

Donesl si proto žebřík, přistavil ho ke knihovně a lezl nahoru.

Ahá, už vím, tady jsou svázané časopisy! Tady je 100 +1 zajímavostí, tady AZ magazín…

Hmm, ale tohle je nějaká knížka v obalu, co to je? Pan Vrtiška se chtěl po ní natáhnout, ale už byla  trochu mimo dosah jeho ruky, tak o ni jen zavadil a kniha spadla s žuchnutím na zem.

Ferda se hned probral, vyskočil ze svého polštářku a běžel se na knihu podívat. Taky pan Vrtiška urychleně slezl ze žebříku a zvedl knihu.

Černí kohouti, přečetl název. Ahá, tu jsem si půjčil, když jsem vyřešil ten případ se ztraceným kohoutem. Tam jsem si ověřil svou domněnku Kohout z četného hejna mizí třetí rok po sobě, a pokaždé jen černý

Ale proč jsem tu knihu nevrátil? Zřejmě to byla záhada jeho mozku.

Ferda byl ovšem taky zvědavý a začal čumákem v knize listovat. A najednou se objevil…

sešit s nápisem ZÁHADY ZÁHAD.

Vida, sem jsem si schoval tu svoji rozepsanou knihu! To jsem hlava děravá! A pan Vrtiška si začal pročítat svoje poznámky. No jo, to musím celé předělat a přepsat.

A záhadolog byl rád, že vyřešil další záhadu, kterou si sám vyrobil a taky byl rád, že může pokračovat ve své ztracené knize.


50 názorů

bixley
22. 07. 2021
Dát tip

díky, vesuvanko.


vesuvanka
22. 07. 2021
Dát tip

Také jsem měla o pana Vrtišku strach, když se na žebříku natahoval pro knihu. Sešit ZÁHADY ZÁHAD mě dostal :-))), TIP


dievča z lesa
21. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

toto znie optimisticky ... začiatok druhej epochy ... nové metódy a nečakané zvraty ty ty ty ... žmurk a kuk!!!


dievča...už mě ukecal.....:-)))))))......jdu si  dát obklad na bránici...aby ten nápor...hihihi-hahaha-hehehe... přežila..:-))))))))


uau ... tu sa niečo na obzore záhad R.Y.S.U.J.E


Aru
21. 07. 2021
Dát tip

šak jsme skvělej tým, iví ;)

dneska ale Smutnilka, už to snad dopisuju :D


no uvidíme...:-))))))


Aru
21. 07. 2021
Dát tip

půjdeme do toho iví? ten námět úplně vydím :))


blacksabbath
21. 07. 2021
Dát tip bixley, dievča z lesa

No námětů pro záhady je tady dost....posčítám to....

1 kufr..2. příjezdový formulář.....3. možnost unesení letadla aaa .....4. možné použití Nokie 3310 k volání S.O.S?...Páč už by to chtělo, aby zahájil další pátrání.....příliš odpočinku škodí....:-))))))))....jo a ještě očkování na Havaji...to by mohl být skorohorror...:-))))))

 


bixley
21. 07. 2021
Dát tip

jamardi, stačí, že ztratil ten kufr. :-)


Aru
21. 07. 2021
Dát tip

no jasně, pak by se musel prosekat mobilem a odřídit si letadlo sám, šikovný je na to dost a hned by měl záhadu uneseného letadla :D


Jamardi
21. 07. 2021
Dát tip

Já jsem neřekla, že se ztratí, ale myslím si, že by se mohl zdržet na nějakém "tvrdohlavém" letišti :) Ale co by se konkrétně na letišti mohlo dít, to nevím, protože nikam nelétám. :)


Aru
21. 07. 2021
Dát tip dievča z lesa

Jamardi, má Nokii 3310 a s tou se prostě nedá ztratit, pokud nefunguje jako telefon, dá se použít jako útočná zbraň, vydrží všechno :D


bixley
21. 07. 2021
Dát tip dievča z lesa

Mno, taky doufám, že je aspoň naočkován. Aby nám někde neuvíz v karanténě...


příjezdový formulář má určitě na starosti Ferda....taktéž finance páně Vrtišky...myslím, že tam něco koumá....ale co zprávy BBVrt neuvádí...:-)))


Jamardi
21. 07. 2021
Dát tip

Pan Vrtiška nemá chytrý telefon, takže je zaručeně v průseru kvůli vyplnění příjezdového formuláře - jestli je tedy v cizině. :)


Aru
21. 07. 2021
Dát tip

ale že se ten baloňák stal populárním :D


dievča z lesa
21. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., Aru

a možno je inkognito v neďalekej trampskej osade


blacksabbath
21. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu..., Aru

tak to ho určitě má.....podle zpráv z Havaje......baloňák prý nesundává...:-)))))


bixley
21. 07. 2021
Dát tip Aru

Pokud vím, deník míval v kapse toho baloňáku... :-)


jen aby ten deník nebyl v tom kufru ještě někde v Honolulu...:-)))))))


bixley
21. 07. 2021
Dát tip

Tak doufám, že má s sebou ten svůj deník... To by si jinak všecko nezapamatoval. Snad na něj Ferda dohlíží.


Já Lucie píšu...
21. 07. 2021
Dát tip Aru, dievča z lesa

Ooo, tak ten se teda nenudí! Přeji mu pěkné zážitky a očekáváme jeho příjezd :)


blacksabbath
21. 07. 2021
Dát tip dievča z lesa, Aru, bixley, Gora, lastgasp, vesuvanka

Pan Vrtiška byl viděn ... i s Ferdou.....na Havaji....pak na Oahu, Maui, Kauai, Molokai, Lanai, Nihau i nejmenším Kahoolawe. Jestli tam luští nějakou další záhadu nebo sčítá ostrovy...pramen neuvádí....ale...Ferda prý nalezl nějaké kosti.....další informátor uvádí, že panu Jiřímu nedorazil kufr a tak se producíruje s deštníkem pouze v buřince a plášti ala Colombo.....večer tento úbor doplňuje věncem z havajských květů.....zádrhel s kufrem reklamoval až v Honolul...zatím bez výsledku......držme mu pěsti a hlavně,,,,AŤ SE NÁM VRÁTÍ!!!!!!!!


bixley
21. 07. 2021
Dát tip

Tak to jsem zvědava, jaké záhady zase vyřeší... :-)


Je to tak!


Aru
21. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, Já Lucie píšu..., dievča z lesa

Vrtiška je Písmácký hrdina a vůbec člověk s filipem, ale všichni se radši tuleňují teďkons u chorvatských břehů, prý tam zase řádí covidí morové rány :D


Myslím, že na něj ještě stále myslíme :)


bixley
21. 07. 2021
Dát tip

No, bylo to tak trochu šťouchnutí, aby se na Pana Vrtišku nezapomnělo, ale asi už zapomnělo. :-(


Rozepsanou knihu, jo? Tak to je super! Snad ji dokončí a půjčenou knihu vrátí :) Pěkná to záhadička.


bixley
05. 07. 2021
Dát tip Gora

Irčo, pan Vrtiška je obyčejný smrtelník. :-)

Evži, přesně tak.


Když něco hledám, najdu spoustu jiných věcí. :-)))


Gora
01. 07. 2021
Dát tip

Tohle mne opravdu zaujalo. Ani jako detektiv není Vrtiška odolný proti skleroze... pěkná návaznost na můj díl!


bixley
29. 06. 2021
Dát tip

alegno, díky.


bixley
29. 06. 2021
Dát tip

blacki, samozřejmě, že ji vrátí! :-)

Přemku, právě že pan vrtiška pořád čeká!

jamardi, šlomi jen o to navázat na jeden z předchozích dílů. Místo řešil jsem tam tedy napsala vyřešil.


bixley
29. 06. 2021
Dát tip

Díky, už se těším.


lastgasp
29. 06. 2021
Dát tip

Vrtiška nemá co řešit? To je trochu stranou původního zadání o práci záhadologa. Stále čekám na opravdovou záhadu, která přinese napětí, vzrušení, nebezpečí a obrovské nadšení z vyřešeného případu.  


:)


blacksabbath
28. 06. 2021
Dát tip Gora

když není do čeho píchnout....vytvoří si vlastní záhadu...no přeci proto, aby nevyšel ze sviku........ale jako matka knihovnice prosím....řekni mu ať tu knihu vrátí...jo???...:-)))))))))...*/*************


Jamardi
28. 06. 2021
Dát tip Gora

Jasně, najít něco, co jsme dlouho neměli v ruce někdy důležité jako například ten sešit :)

Tu knihu o kohoutech si musel půjčit až potom, co to vyřešil, protože při pátrání ho navedli na lukostřelce a řekli, že je divný a pak už tam rovnou šel. V knize se píše o úplně stejném případu jako měl on sám, což je neobyčejná náhoda (černý kohout mizí třetí rok po sobě).


bixley
28. 06. 2021
Dát tip

Kočkodane, Ferda dělá jenom to, co chce... :-)


Kočkodan
28. 06. 2021
Dát tip

 

Ferda nejprve ve velkém očekávání zavrtěl ocasem, ale když se ukázalo, že se po něm chce jakási práce, bez zájmu se uvelebil na svém polštářku.

 

Ferdo, fuj! To se dělá, ty nemakačenko?!


bixley
28. 06. 2021
Dát tip

Díka za tip, movsare.


bixley
28. 06. 2021
Dát tip

Díky, janino.


bixley
28. 06. 2021
Dát tip

aru, jasně že nekrade, jenom má hlavu plnou záhad a občas něco zapomene...

dievča, Ferda by si určitě dobrůtku zasloužil, díky.


Janina6
28. 06. 2021
Dát tip IQ nick, Gora

Pěkná záhada :-) Trochu jsem se o pana Vrtišku bála, když tam tak balancoval na žebříku. Oddychla jsem si :-)


Aru
28. 06. 2021
Dát tip

Vrtiška nekrade, ale řeší záhady nevrácených knih :D jen si dělám srandu, Vrtiška je poslední, kdo by kradl, asi už potřebuje dovolenou - to by mohl být příští námět - Vrtiška na dovolené ;)

Jamardi, vždyť proto ji tam má, že případ řešil, vzal si to jako pomůcku k případu


vymyslieť si domácu záhadu a počas jej odhaľovania objaviť zošit s názvom ZÁHADY ZÁHAD ... to sa pánovi Vrtiškovi naozaj podarilo ... možno príbehy prepíše načisto a ponúkne ich miestnemu vydavateľstvu ... a Ferdo za svoje listovanie čumáčikom by si zaslúžil dobrotku


bixley
28. 06. 2021
Dát tip

No právě proto, že to řešil, si o tom půjčil knihu, aby se o těch kohoutech víc dověděl...


Jamardi
28. 06. 2021
Dát tip

bixley, ale záhadu ztraceného kohouta opravdu řešil. Je divné, že má v knihovně knihu přesně o tom samém, co řešil.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru