Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zahrada

03. 07. 2021
30
45
1480
Autor
Gora

 

Kolonie se ničím neodlišovala od jiných, podobných si jako vejce vejci. Jen jedna zahrada vprostřed ostatních se postupně proměňovala.

Majitele již dlouho nespatřil nikdo, kdo ji míjel, bez krumpáče, rýče nebo kolečka v ruce. V potu tváře navážel za každého počasí do kontejneru úrodnou hlínu, na svůj pozemek naopak oblázky, kameny, obrubníky, monolity.

Vykácel ovocné stromy. Bonsaji, vzácnými asijskými keříky a tújemi osázel betonové truhlíky. Zelenou plochu nahradila šedavá zámková dlažba. Cestičky zářily bělostnými oblázky.

V noci zahradu osvěcovaly solární lampičky. Na průčelí chaty se nově skvělo velké červené srdce. Proměna byla dokonána.

Kosi, vrabčáci a hrdličky už tady nebyli k vidění. Jen shrbený muž, jak vyhlíží přes železné ostny plotu - snad k řece Ohři.

Tím směrem kdysi odešla jeho manželka.

Ona se ale vrátí. Musí se vrátit. To pro ni vytvořil dokonalou zahradu.


45 názorů

Gora
13. 07. 2021
Dát tip annnie

Díky, an...


annnie
12. 07. 2021
Dát tip

Brrrrrrrrrrrrrrrr... Já teda bych jí asi spíš přála, aby se nevracela... Snadno by se zřejmě mohla stát objektem zdokonalování i ona...

Dobrá story. Čtivá. Tip a.


Gora
09. 07. 2021
Dát tip

Majaksi, děkuju, taky nevím, bez něj by to bylo jen vylíčení přeměny a lidi by nevěděli, proč to všechno...


Gora
05. 07. 2021
Dát tip

Renato, díky!


bixley
05. 07. 2021
Dát tip

Krása bez života není krása. Snad to jednou pochopí. A zasadí jabloň. Možná pak manželka přijde...


Gora
05. 07. 2021
Dát tip

Janino, děkuju za obsáhlejší komentář. Dávám zapravdu kvajovi s opakování slova kolonie v první větě i tobě s pojmem MRTVÁ zahrada, obé je pryč. Někdy zápasím s citově zabarvenými slovy, vtírají se, ale ono by to mělo jít vyjádřit i obyčejněji, bez velkých emocí. Nejsem na ně typ:-)... a hned působí rušivě. 

Děkuji, jsem samozřejmě ráda, že i takovou drobnost čtete. Měla to být povídka a ne mini, ale došla jsem k závěru, že méně je /někdy/ více.


Janina6
05. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Zajímavé, jak v několika větách dokážeš naznačit možná i dost složitý příběh. Baví mě si ho představovat v různých variantách (došla jsem až k představě, co kdyby žena odešla směrem k Ohři až POTÉ, co byla dokonalá zahrada dokončena...). Možná bych nepoužila "návodné" slovo mrtvá zahrada... přece jen, rostly tam keříky a túje... a čtenář takovou berličku nepotřebuje, ten cítí tu chladnou atmosféru i bez ní, z tvého skvělého popisu.


kvaj
05. 07. 2021
Dát tip

To jsem smazal já, protože se mi nezobrazovaly fotky, které jsem připojil. Ani teď ne.


kvaj
05. 07. 2021
Dát tip

V první věti je druhá kolonie podle mého zbytečná. JInak dobrý. Pokusím se k tomu připojit obrázek japonské zahrady v plzeňské Botanické zahradě, ale nevím, jestli se zobrazí.


Gora
05. 07. 2021
Dát tip

už jsem našla - mezi smazanými, ale já to nebyla!


Gora
05. 07. 2021
Dát tip

kvaji, kam mizí tvé komentáře?


Gora
05. 07. 2021
Dát tip

"zámecká" zahrada mezi obyčejnými v kolonii v Chebu:-)

dík!


Gora
04. 07. 2021
Dát tip

Aru, Z.E. - děkuju za čtení a názory... neodsuzuju, jen žasnu...


Kočkodan
04. 07. 2021
Dát tip Karpatský knihomoľ

 

Mám skoro pocit, že i činností zahradníka kozla by zahrada dopadla lépe.


Zeanddrich E.
03. 07. 2021
Dát tip 8hanka, Karpatský knihomoľ, Aru

Ještě jsem ale zapomněl poznamenat, že vykácet ovocné stromy opravdu považuji za dost těžko omluvitelné.. .


Zeanddrich E.
03. 07. 2021
Dát tip Aru, Benetka

Vadí mi, když někdo odváží úrodnou hlínu na skládku -ať je to z hektarového pozemku, ..., anebo z malé zahrádky (proč ji alespoň nenabídl sousedům?)

Jak ale říká Benetka -možná to prostě MUSEL udělat.. . Nesuďme žádného, v jehož botách nebylo nám dáno šlapat.. .

 


Aru
03. 07. 2021
Dát tip Gora

mistři zenových zahrad by určitě měli plno výhrad, rozhodně pár čajovych keříků a také strom samozřejmě, místy štěrk, je to celá filozofie a také tůňka

:D


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Díky, Přemku, za náhled... kdo ví... ale výsledek je tristní. Pro zahradu, ovšem.


lastgasp
03. 07. 2021
Dát tip

Příběh dvou rovin. Jedna snobská, pompézní, druhá dramatická, tragická. Finále beznaděje.


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Díky, Bene.


Benetka
03. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Smutné.

Nicméně TOHLE jsem schopen pochopit...


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Děkuju, Evži... je to tak.


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Jardo, děkuju, jsem ráda, že ti mini padla do oka, ale vidět to co já, trpěl bys...


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Karle, díky... tahle zahrada uvnitř kolonie je opravdu extrém a nevkus, to bys musel vidět. Děkuju... a u nás taky žijeme normálně:-), se zvířaty to ani nijak jinak nejde.


Příroda by se neměla násilně měnit. Ani jako pocta těm, co odešli.


revírník
03. 07. 2021
Dát tip

Možná, že právě tak si ona představovala dokonalou zahradu, když se pořád jen hrabal v hlíně, a on to pochopil, až odešla. Smutný omyl. Ale krásná miniaturka.


K3
03. 07. 2021
Dát tip Aru

Moje malé mauzoleum. Co jich všude roste. My jsme asi jediní co nemají zámkovou dlažbu a černý ozdobný plot s automatickou branou. Dost si pro to občas do mě někdo z rodiny rejpne a já říkám, vždyť to má každej trouba. U nás to ještě žije, Irčo. Mluvíš mi z duše. Sousedka mi říká že žijem po staru.


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Díky, Di!


Diana
03. 07. 2021
Dát tip

Už to řekli za mne...*


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Děkuju, Jani!


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Ivi, smutný pohled... díky!


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Theo, Sobeckého obra neznám, ač jsem kdysi autora četla... děkuju!


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Jarmilo, možná tomu tak bylo - děkuju.


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

dievča, děkuju, ano, pokud se myšlenka stane posedlostí, nemívá to dobrý konec...


vesuvanka
03. 07. 2021
Dát tip

Krásně napsané, působivé, zaujal mě i závěr. TIP


blacksabbath
03. 07. 2021
Dát tip Gora

Zničil krásu kvůlivá "kráse"..... Irčo....povedlo se ti perfektně zachytit mysl opuštěného...*/**********************


Thea v tramvaji
03. 07. 2021
Dát tip Benetka

Připomnělo mi to pohádku Oscara Wilde - Sobecký obr. 

Máš to pěkně napsané. Cítím tu mrtvolnou, chladnou, jakože krásu. Až na věky. 


Jamardi
03. 07. 2021
Dát tip

Chudák. Představuju si, že mu řekla, že se pořád hrabe v hlíně a nemá na ni čas, že by ocenila společná posezení a romantiku a že nesnáší špinavou hlínu.


sila vôle môže byť pre druhého ničivá


Gora
03. 07. 2021
Dát tip

Hanko, děkuju...


8hanka
03. 07. 2021
Dát tip Zeanddrich E.

Ktovie, či neodišla prave pre jeho divnu predstavu dokonalosti...

Ako vždy skvelé podané


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru