Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

je to jako pozorovat zvuky Braillovým písmem

06. 07. 2021
18
20
1014
Autor
Philogyny

Princ

 

po ránu po ránu  

ukrojíš křik 

havranů 

do červánků dotek hánků pro výšky

 

Bylo tam hodně růžové 

vpichoval mi ji do žil

krásnou lží o věčnosti       

až do bouřkových mraků bolel jednou stranou kozlí hlavy: 

točitým rohem pro ztrátu rovnováhy

               

hen nad lomem klid 

 

do dětství přisadíš obraz 

daří se mu

jemně zrní a netrpělivě podupává nohou

houpá se proti pantům větru 

neustále z něj mží  

že už nepřijdeš

ten obraz je trůn 

--- 

---

---

po ránu 

pro vránu pro ránu

ukrojíš křik havranů 

do červánků 

dotek hánků 

 

život

 

Hraju si s tebou živote na páté kvótě strachu

z prachu vytáčím hliněné díže pro kyslík v inverzních nížinách

 

Smím prosit? 

 

Voníš po mým ještě

voníš po tlení k zbláznění voníš

nahmatám 

pnutí jeleny v korunách ptáci vkleče třídí hrách na popel dech ocún a 

mateřídoušku

 

jednou zůstanu  

nahá až na srst

bezejmenné zvíře co srká z kopců 

horká zaklínadla 

hlavu oškubanou dravými káňaty

přes prsty

přes hnáty

a ty ?

 

máš krásné mandlové oči

nečesaný černý čaj 

odraz v něžných panenkách

srny s prokousnutým hrdlem

 

 

 

 


20 názorů

Philogyny
01. 08. 2021
Dát tip

pro Viviana Mori:

Poslechla jsem svým způsobem Norsko 1, vypadla z černého lesa a přestěhovala se nad lom. Jako tichý pozorovatel.

Přišel za mnou. Princ. Byla přesvědčená, že už není, bude mu tak kolem šestnácti let. Nevím, jak je to možné, ale došel k té lavici na okraji palouku a koukal ne mne a já na něj. Byl to přelomový den. Protože nic v životě, co cítíme doopravdy, není zbytečné. Už to vím.  Děkuju. 


Philogyny
01. 08. 2021
Dát tip

pro Musaši

Z okna koupelny vidím vysílač, Praděd...musel bys v tom lese být každý den, znát ho, nejsou to jen stromy, spát v něm, slyšet tmu a její zvuky...děkuju moc.


Oslovila mě nejvíc že všech básní z tvé poslední doby.  Přečtu si ji ještě několikrát.  Víc teď říct nedokážu 


Musaši
12. 07. 2021
Dát tip

Na včerejšek byly hlášeny bouře, ale nakonec přišel jen déšť. Ale ocenil jsem naprosté ticho během onoho deště, jaké nepamatuji. Bydlím ve čtvrti zbohatlíků, kde se permanentně něco přestavuje, hrčí sekačky nebo elektrické nůžky na živý plot, nebo se ozývá sbíječka. A včera - ticho jak v devatenáctém století.

Les máme za humny, ale kdybych chtěl mít takové lesní zážitky jako ty, musel bych sednout na vlak a jet do Beskyd.


Philogyny
09. 07. 2021
Dát tip

Pro Musaši

Byla jsem včera les.  Najednou se ozvala, ale byla daleko. Pak z druhé strany a už hnedle docela blízko. Od té doby, co mne honila po lese z ní mám respekt. Tenkrát najednou ztichli ptáci, keře kolem se nepatrně vlnily, jako by je pročesávala rukou.  Začal hrát mobil v kapse. Uhodila  do dubu přede mnou . Psi utekli. Odštípla mu větev a svlékla z kůry. Mám ji doma is tou spáleninou, jako strom... No, včera došla ze dvou stran, jak třískla do stromu před posedem, tak jsem byla ráda, že jedu domů.  Dneska tu taky od rána bouří, chtěla jsem jít se psy, ale počkám, raději.   :) 


Musaši
09. 07. 2021
Dát tip

Mně(bohužel) teď prakticky každý den plní hlavu bouřky. Dříve byly bouřky párkrát za léto, dnes jsou na denním pořádku. Minulý týden nám rozmlátily kroupy zahradu a na dnešek jsou hlášené zase.

A jinak - průtrž za průtrží - a pak zas pár dnů vedra. Ještěže ty průtrže svědčí alespoň lesům.


Philogyny
08. 07. 2021
Dát tip Gora

Pro Gora:  Já si tu teď šmudlím dětské říkačky k fotkám z lesa. Mám oblíbeného malíře, ilustruje dětské knihy, Filip Pošivač. Na jednu svou kresbu mi tužkou připsal nasratá holubinka, pro...křičí tak, až kolem ní lítají větvičky a to jsem celá já, když se rozčílím. Směju se tu, děkuji Ti...  :) 


Philogyny
08. 07. 2021
Dát tip

Pro Cassy: Já jen to svý děkuji.  :) 


Philogyny
08. 07. 2021
Dát tip

Pro Musaši:

Teď jsem prakticky pořád les. Probouzím se nad ránem, to odlétají od krmiště káňata, sovy, je tam zásoba myší, že. Před čtvrtou začnou ladit ptáci. A obloha převléká barvy, rychle. V jednu chvíli ukáže i tu sytě růžovou, pak vybledne, nedbalky jsou pryč...je modré, připravené na den.  Tyhle chvilky mám moc ráda. Děkuji za připis, moc, budu se těšit. 


Gora
08. 07. 2021
Dát tip

Phyl, jen nás "trap" dál, stojí to za to!!

Máš jedinečný styl a básně velmi životaschopné. Díky za ně. Piš.


Musaši
08. 07. 2021
Dát tip

Líbí se mi nejen to, s jakými obrazy tvá poezie pracuje, ale i to, jak tvá poezie zní. Nejen obrazy, ale i "hudba" čtenáře do sebe vtahují.

Z mého hlediska je zvláštní spojení havranů a červánků. O totéž se pokouším v básni Smrákání na východě, kterou jsem ještě nezveřejnil.


cassy
08. 07. 2021
Dát tip

chrlení obrazů, které se zvolna usazuje, aby povědělo...


Philogyny
08. 07. 2021
Dát tip Alegna, lawenderr

Pro Gora, Alegna, Evženie: Děkuji za zatavení, moc. 

Pro Norsko 1: Taky děkuju, už Tě nebudu trápit.  

Pro Abakus: Ta poslední je o Frýdě, lovecky vedená, drsnosrstý jezevčík, má krásné mandlové oči...zdravou srnu by nikdy nedohonila, pokud je něco nemocné, udělá, co udělá, je to šelma a já tomu nezabráním. Loni mi po porodu málem umřela, ochrnula na zadní nohy. Už je to lepší, zase chodíme, jen pomaleji. Ona je můj život, mám chovnou stanici ze Zátorské tvrze...asi tak nějak. Děkuji. 

Pro Benetka: 24. 6. mi umřela máma. Nevím, co se stalo Tobě?  Zvláštní. A děkuji. 

Pro lawenderr: Kdysi jsem pro něj napsala jeden ze svých prvních textů. Byla jsem tam, když přišel o ten roh, viděla, jak spolu bojovali. Když teď zavolám Princi, objeví se dvě hlavy s točitými rohy, syn a vnuk, jsou zvědaví...  :) Mám fotky, ale z mobu nic moc. Nechce se mi tahat foťák, stačí, když nosím Barunku.. Ona v těch vysokých travách neujde a mne po tom očkování bolí ruka, mám ji jako kdyby bez vlády...děkuju Ti. 

 


lawenderr
07. 07. 2021
Dát tip Benetka, Gora, Alegna

Prince teda vnímám hooodně rozostřeně - ale asi to tak mělo vyjít, jen pocit, že tam někde je (jako když se dívám na tvoje fotky - hledej Frýdu:) Co má přijít, přijde - na nás je jen být ostražití a rozhlíželi se ... bo něco přijde třeba jen jednou

A ten Život je hodně živočišnej ... no a není snad? :) Ale pak se rozloupne jako ořech a my vypadnem ... a právě to louskání je možná to, proč tu jsme - nebo ne? :) živočišnost je jen zelená supka, ořech je pod ní pěkně trpkej i šťavnatej  - a pak uschne :))) Konec rozboru básně, dávej na sebe pozor a nelez na posedy - konec hlášení v nesrozumitelném jazyce! - rozumíš, že?


Benetka
07. 07. 2021
Dát tip

Líbí obě. Možná Princ o malinko víc. Každopádně asi bych je uveřejnil zvlášť. Ale to je jen můj názor. Taky se mi zdá že jsi zvolila trochu jinou tvůrčí polohu než obvykle. Ale co já vím?! Od 24.6. si neustále připadám že jsem ve snu...


Abakus
07. 07. 2021
Dát tip

nemyslím si, že srny s prkusnutými hrdlami je to, čo by som rada videla, čítala, počula. 

Autor - poľovník?

 


Moc se mi líbí, neobvyklá spojení a obraty. Velmi originální.


Norsko 1
06. 07. 2021
Dát tip

Pompézní bolehlav. Takových vycpávek a klišé, nelíbí se mi nic


Alegna
06. 07. 2021
Dát tip Benetka

Silné a křehké, bolavé, přesto něžné... spojení slov nespojitelných vyjadřuje nevyjádřitelné vždycky žasnu

 


Gora
06. 07. 2021
Dát tip

Moc pěkné, pro mne víc Život... ale obě...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru