Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Borůvkovej den

13. 07. 2021
14
15
480
Autor
Marcela.K.

Na kraji lesa

někde v borůvčí

zahlédnu možná 

tvá ohnutá záda

Místo bílých vlasů

tmavé shrneš s čela

Maminko moje

jsi zase tak mladá...

 

 

Dnes je borůvkovej den!

Těsto vylezlo z mísy!

Směješ se a já rychle pomoučním podložku.

Lžící nabírám bílé mraky.

Roztáhnu si je v dlani a ty mi do nich sypeš fialové korálky.

 

Babičko já ti tak ráda pomáhám.

My byli dnes s tátou taky na borůvkách.

Tam na konci lesa.

Viděli jsme až na hory.

Kluky to sbírání moc nebavilo a mamka doma uklízela.

Prý tam chodívala trhat borůvky i moje maminka...

 

Babičko já se tak těším na knedlíky.

 

Sedíte kolem stolu . Lovím bílé koule z vařící vody a moje nějvětší pomocnice běhá z kuchyně na terasu.

Talíře!

Tvaroh! Máslo! Cukr! Zakysaná smetana!

 

Vše je jak má být?

 

Kde jsou naše borůvkové chvíle bez maminek?

 

 

 


15 názorů

revírník
09. 01. 2022
Dát tip

Šikulka.


Marcela.K.
09. 01. 2022
Dát tip

Verunka


Marcela.K.
08. 11. 2021
Dát tip Morticia Adams

Dík...tak zase až příští rok na začátku prázdnin.


Milé, jako vždy. 


diderotka
17. 10. 2021
Dát tip

Úsměvné, ach ty vzpomínky... krása hezký chvil


Marcela.K.
17. 07. 2021
Dát tip

Cassy, mlčení mám ráda


cassy
17. 07. 2021
Dát tip Marcela.K.

a tak si mlčím všechno ze života...


Marcela.K.
14. 07. 2021
Dát tip Janina6, Alegna, Štírka

Letos jich je u nás, v podhůří opravdu hodně. Borůvky obarví léto. Po jahodových a třešňových z tvarohového těsta, jsou tu kynuté knedlíky s borůvkami. Babičky a knedlíky patří k sobě :-)

Stejně jako maminky, které chodí s dětmi na borůvky do lesa.

Děkuji za vaše vzpomínky.

Ty "obyčejné" chvíle se časem orámují do nezapomenutelných obrázků...a tak to má být. 

Mimochodem, když jsem předevčírem ohýbala záda v borůvčí já, šly lesní cestou čtyři mladé matky s hordou dětí. Řvaly děti, řvaly i ty mámy na ně. Nechápala jsem to. Místo aby je učily, že v lese se nekřičí... "zahoď ten hnusnej klacek"...to byla jedna z vět z úst mámy. Nevím, jak tyto děti budou vzpomínat. Můj muž měl na kočárku našeho nejmladšího vnuka. Procházel se lesem, zatímco my s dcerou trhaly borůvky. Když jsme se po dvou hodinách sešli u auta, říkal, že chtěl těm dětem nabídnout hrst borůvek, za to, když nebudou křičet...ale bál se těch matek ;-)


atkij
14. 07. 2021
Dát tip

To je tak...až jsem taky celá Fialová:)

 

 


Janina6
14. 07. 2021
Dát tip Benetka

Krásné, citlivé.

V kraji mého dětství borůvky moc nerostly, poprvé jsem je sbírala až ve třiadvaceti v Beskydech s mým (budoucím) mužem... moc jsme jich nenasbírali, zato ta obarvená trička... :-)


Aru
13. 07. 2021
Dát tip Benetka

působivý prolog!

 


Alegna
13. 07. 2021
Dát tip Marcela.K.

Souzním, dneska jsem po letech byla na borůvkách, vzpomínala na dětství a vařila knedlíky :)

 


Byla jsem na výletě s vnoučaty a trhali jsme jen tak do pusy. Mamka také dělalal knedlíky. Moc dobré.


Benetka
13. 07. 2021
Dát tip vesuvanka, Alegna, Štírka, Marcela.K.

Jednou byl na Kralickém Sněžníku - to je tam kde pramení řeka Morava a_ Šel stezkou která byla úředně pro tůristy zakázána - prý ohledně polomů kůrovci a tak ale_! Slávek se tou cestou stejně dal a_! Všude kolem nádherné borůvkové koberce! Lehl si do nich a cpal se hrstmi. A pak posléze při sprchování na hotelu zjistil že má: Fialové rty. Fialový jazyk. Fialové prsty. Fialové trenýrky. A_! fialový zadek... :Prosto: Čučo riedký!


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru