Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otázky /text k písni/

18. 07. 2021
28
44
1640
Autor
Gora

Text /staršího data/ zhudebnil a nazpíval miromurka... děkuji!

Kliknutím na název Otázky /přímo nad básní/ se spustí odkaz na píseň...

 

Otázky

 

Za přivřenými dveřmi
dech svítání se točí.
Svá tajná přání svěř mi,
než otevřeme oči.

Než probuzení bílé
zamíchá vzpomínkami.
Než odplyne ta chvíle.
Co potom bude s námi?

Až další noc se zeptá,
kam odlétla má přání,
tak tajná a tak hebká
jak naše milování?

Za přivřenými dveřmi
dech svítání se točí.
Svá tajná přání svěř mi,
než otevřeme oči.

Až další noc se zeptá,
kam odlétla má přání,
tak tajná a tak hebká
jak naše milování?

Tvou tvář již neuvidím,
splyne mi s davem lidí,
splyne mi s davem lidí…


44 názorů

Gora
02. 09. 2021
Dát tip

děkuji, black...


black8
02. 09. 2021
Dát tip

veľmi milé, viem si predstaviť, ako sedím kdesi pri táboráku a počúvam...


kvaj
06. 08. 2021
Dát tip

Můj pohled na píseň je možná ovlivněn tím, že jsem v noci poslouchal asi tak dvě hodiny povídání a písně Karla Kryla. V zásadě proti tvé mísni ale nic nemám.


Gora
06. 08. 2021
Dát tip

kvaji, díky za vyslechnutí... ano, není to náročné, text byl spíš deníkovým čtením... tedy prožitý, ale ztvárněný tak, jak jsem to v počátcích svého psaní dovedla napsat:-)


kvaj
06. 08. 2021
Dát tip

Přečetl jsem si zdejší debatu o hudbě, ale já bych řekl, že hudba odpovídá textu. Ten příměr k Bobu Frídlovi sedí, avšak já jsem tohoto písničkáře nikdy moc nemusel. Písničku bych přirovnal ke komorní verzi třeba takové písně, kterou zpívali Simonová a Chladil - Když na večer jsme pod hvězdami stáli, řekla jsi mi , že mě ráda máš...

Nicméněje to líbivé a dá se to poslouchat i číst.


Gora
20. 07. 2021
Dát tip

díky, motýle... 


Gora
20. 07. 2021
Dát tip

Janino, díky:-)


Janina6
19. 07. 2021
Dát tip

Text se mi líbí.


miromurka
18. 07. 2021
Dát tip Gora

Díky díky; je to jedna z básní L. Freimuthe, po kterém jsem před nějakou dobou pátral.


Gora
18. 07. 2021
Dát tip

Davide, také jsem si vyposlechla odkaz, je to jemné - text i melodie - a moc povedené...


miromurka
18. 07. 2021
Dát tip

Diktafon zoom h1.


Ta se mi líbí mnohem víc! Když dozněla, byla jsem schopna zopakovat melodii. Prostě to bylo zapamatovatelné! A tím se stává píseň písní. Zbyla po ni čitelná melodie, emoce... Na co to nahráváš, smím-li se zeptat? 


miromurka
18. 07. 2021
Dát tip

Já to vůbe neberu zle; já jsem za kritiku rád, jinak by přece nemělo ani smysl něco zveřejňovat. Druhý nástroj, to byl jenom takový pokus; na první dobrou jsem tam něco zahrál a výsledek se mi líbil, tož jsem to tam nechal; na ukulele jinak nehraju.

Píšeš: "ať se to tak nerozbíhá, ať to drží pohromadě." A to je pro mě problém, zrovna dneska jsem si zas něco točil; nahrál jsem si kytaru/zpěv; písnička má odsekávané akordy a přijde mi docela rytmická; říkal jsem si, že by bylo hezké přitočit si k tomu djembe bubínek; a po hodině jsem to vzdal, protože jsem zjistil, že ta písnička se rozbíhá, nedrží rytmicky pohromadě a tím bubnováním se to jenom zvýrazní. Přitom samostatně mi kytara/zpěv zní dobře; jenom ten rytmus je nějaký... svérázný. Pak jsem zkusil natočit nejdřív bubínek a k němu hrát pravidelněji kytaru/zpěv. To se plus minus povedlo, ale výsledkem je jiná písnička než ta původní! Nevím. Přijde mi, že když hraju sám s kytarou, hraju rytmicky nějak divně :)) ... no... a závěr je prozatím takový, že budu prostě hrát jenom s kytarou a nebudu se snažit přidávat další nástroje :)

Co říkáš třeba na tuto písničku (tu hraju poslední dobou asi nejradši; je to slaďáček takovej):

https://mummur-k.bandcamp.com/track/v-no-n

 

 


Miromurko prosím neber to odemne zle. Nerada říkám, co se mi nelíbí, ale zas na druhou stranu, asi je i pro tebe dobré slyšet víc názorů. A jak s tím naložíš je tvoje věc ;) já bych minimálně hrála na to ukulele aspoň stejnou melodii, rytmus. Ať se to tak nerozbíhá, ať to drží pohromadě. Taky hraju na ukulele, takže vím, jak s ním můžeš pěkně doplňovat kytaru. Já ho právě na rytmus využívám hodně. Pěkně to seká. A kytara je ve strunách něžnější takže jestli vybrnkávačku, tak možná na kytaře. Ale je to tvá hudba, máš nějaký záměr, tak se ho klidně drž. Jsem zvědavá na tvé (vaše) další hudební výtvory :) Ať se ti daří!


Gora
18. 07. 2021
Dát tip

Myslíš pro název jejich slavné písně Otázky?? 

Díky za poslech, Luboši.


Kočkodan
18. 07. 2021
Dát tip

 

Tak si v duchu kladu otázku, jak moc by se asi zastyděl sám velký Petr Janda... (mrk)


miromurka
18. 07. 2021
Dát tip

Obhajovat asi není co, tím míň vysvětlovat :); hudebně i melodicky je to banální písnička, ta se buď líbí anebo nelíbí; baví/nebaví.


miromurka
18. 07. 2021
Dát tip

Díky za kritiku! Ano, melodie je nevýrazná; druhá kytara není kytara, ale půjčené dětské ukulele mojí dcery.


Gora
18. 07. 2021
Dát tip

Theo, určitě se na tebe "nevybodneme", pošlu avi Davidovi, zda by hudební stránku vysvětlil/obhájil.

Za mne - ano, v první spolupráci s Davidem /Jen ty ne/ použil výraznější melodii, dobrou i  k zapamatování... ale on reaguje na text, tak možná ten není nijak osobitý, nevím, v muzice se nevyznám... v každém případě jsem přímo šťastná, že po šesti letech, kdy jsem na Písmáku, se našel "kolega", ochotný hudebně pracovat s mými texty...


Thea v tramvaji
18. 07. 2021
Dát tip miromurka, atkij

Text moc pěkný Goro! Nic nevyčuhuje, vše se přesně rýmuje a sedí na slabiky. Hudebně je to ale takové rozteklé. To se mi moc nelíbí. Melodie bez nápadu. Nechápu tu druhou kytaru, co to tam vybrnkává za zmatek.  Ale je to jen můj amaterský názor, snad mi to tedy prominete, že jsem to už nevydržela a jsem tentokrát kritická. Ale koukám, že jsem jediná, takže se na mne můžete v klidu vybodnout ;)

tip za text


Gora
18. 07. 2021
Dát tip

díky


Martyska
18. 07. 2021
Dát tip

pěkné


Gora
18. 07. 2021
Dát tip

Alegno, děkuju...


Alegna
18. 07. 2021
Dát tip

pěkný, něžný text, závěr mi vyzněl trochu smutnosmířeně, hezky zhudebněné a nazpívané


Gora
15. 07. 2021
Dát tip

Děkuji, Jardo, jsem ráda...


revírník
15. 07. 2021
Dát tip

Krásné.


Gora
14. 07. 2021
Dát tip 8hanka

Hanko, ty mne vždy potěšíš. B.Frídl měl opravdu příjemný hlas, i dvě Řekyně... díky!


8hanka
14. 07. 2021
Dát tip Gora

takéto môžem kedykoľvek v akomkoľvek množstve, príjemná melódia,  dobrý hlas, text o niečom, vyvolávajúci  spomienky, stačí privrieť oči...

aj mne by sa to páčilo v Átriu v piatok večer, pomaly sa stmieva a do toho táto pieseň...

Boba Frídla pamätám i ja, aj živý koncert s Marthou a Tenou...krásne hlasy to boli...

 


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

Karle, máš kliku, že já ještě Boba Frídla pamatuji:-))), díky!


K3
14. 07. 2021
Dát tip Gora

Hotovou písničku jsem si vychutnal. Přímo jako od Boba Frídla.


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

Diano, Evži, děkuju, je to jen drobnost, ale já z ní mám radost:-)


Hezky se pohupuje, tak jemně.


Diana
14. 07. 2021
Dát tip

Moc hezké a nazpíváno velmi příjemným hlasem.


Gora
14. 07. 2021
Dát tip blacksabbath

Ivi, metal zas není pro mne:-)... děkuji!


metalová ani rocková píseň to sice není...ALE.....tak nějak něžně mě to pohladilo......*/********


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

Renato, Jani, děkuju... 


vesuvanka
14. 07. 2021
Dát tip

Pěkný text i melodie :-))), TIP


bixley
14. 07. 2021
Dát tip

Milé a něžné. Text i hudba. :-)


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

Dohodnuto, gabi! 


tieto pikniky organizuje mesto...až budete mať pesničiek tak na hodinku, zariadim, aby vás J.S. pozvala budúce leto :)


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

Klidně si tam píseňku pusťte, pokud tam je počítač!


Gora
14. 07. 2021
Dát tip

díky, gabi, ano, romantika:-)


milé...hodilo by sa na naše piatkové pikniky v atriu Pod vežou*


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru