Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Letná

19. 07. 2021
18
15
640
Autor
Movsar

Letná

V uličkách kolem Milady, letenské tepny, přibývá kaváren. Lidé posedávají venku, popíjejí kávu, dopřávají si sekaninové dorty a hodně toho napovídají. Kde není kavárna nebo vinárna, je prodejna zeleniny, meruňky svítí jako sluníčka, rozkrojené melouny se smějí a třešně by chtěly k tetovaným hipsterkám za trička.

Z přízemního okna se nesou hlasy Rusů krátících si sobotu karbanem. Zanedlouho u jednoho objeví skryté eso v rukávu a z okna ho vyhodí; adin dva, spočítá boule a uteče směrem ke Spartě. Dvě ženské nakládají kombík až po rysku, chystají se na hory, z apartních šortek jim kypí zadky, s trekingovou obuví jsou připraveny je zpevnit a vystavit instagramu.

A dvoumetrový vousáč v trenýrkách, padesátník se psem, kráčí zadumaně kolem. Berou ho pochybnosti, zda se s vraždou manželky přece jen neunáhlil. Vždyť na světě je krásně.

 

Krásná žízeň

Je půlnoc a někdo na ulici tluče na kravské zvonce. Patrně dorazil z hor a na město si nemůže zvyknout, tak si cestou domů, noční Letnou, dopřává zvuk, který mu tak chybí. Až přejdou mraky a měsíc rozleje mléko svého svitu, ustrne s hlavou obrácenou vzhůru, otevře ústa na šířku vemene a ustrne v úžasu: všude je krásná žízeň.

 

Hipsteři

Je to jako káva bez kofeinu. Hipsteři, revolucionáři bez revoluce. Vymezují se vším, ale jsou to jen prázdné znaky: všechna ta tetování, podivuhodná móda, názory, postoje, životní styl. Všechno je jen styl. Jejich předchůdci, hippies, ještě mysleli své deklarace vážně, naplňovali je: hlásali svobodnou lásku, tedy souložili s každým; hlásali svobodnou mysl, propadali drogám; hlásali nezávislost, tedy žili na okraji systému. Hipsteři už ani nic nehlásají, z deklarací převzali symboly vhodné k estetizaci a ty dávají na odiv. Pozoruji tu predčasně unavenou mládež na Letné, která se stala jejich útočištěm, a jen tak přemítám.


15 názorů

Jamardi
22. 07. 2021
Dát tip

Trvalo déle než jsem to v sobě zpracovala.  Ale je to fakt dobré.


Já Lucie píšu...
21. 07. 2021
Dát tip Movsar

Bixley, přesněěě! :) Ale myslím si, že ani milion chvilek by nestačilo, hehe :)


bixley
21. 07. 2021
Dát tip Movsar

Něco jako Milion chvilek pro Písmáka! :-)


Movsare, třeba třeba :) Nějaký sraz by mohl být super a inspirativní pro všechny!


Movsar
21. 07. 2021
Dát tip

Zdravím všechny své milé čtenáře a čtenářky. Děkuju za zastavení a slova, co povzbudí.

Marcelo, Lucie, sice to bude znít jako klišé, ale třeba jsme se už někde potkali a v některém z textů je váš otisk. 

Tak rád bych prošel ty trasy s vámi všemi. Snad se jednou podaří nějaký sraz, jaké se tu dřív dělávaly.


O tom nepochybuji, Marcelo :)

***

Máš pravdu..., taky by mě zajímalo, co by (o mně) napsal.


Marcela.K.
21. 07. 2021
Dát tip

Annie, nepíše líp...on je dobrej už spoustu let, ale někdy mě s... nevím proč ;-) Vlastně jeden z mála dobrých, který to tu vydržel.

Lucko, on  byl dobrej už v době, kdy ty jsi nosila plínky ;-)

 

***

Jednou bych chtěla projít kolem tebe a pak si o sobě přečíst na Písmáku - naštěstí už to nedám. Bych se pak asi musela zastřelit.


Jeee, líbí se mi, že píšeš každodenní poznatky :) Ještěže je umíš dát do takové super podoby! Souhlasím s annnie, čím dál lepší.


Ptakopysk
20. 07. 2021
Dát tip

to se četlo jedním dechem


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Tvý texty jsou fakt snad čím dál tím lepší. Velkej tip a.


bixley
19. 07. 2021
Dát tip

Můžu to potvrdit, podobné věci tady opravdu vídám...


Safián
19. 07. 2021
Dát tip Gora

Krásné jako vždy. Vyber ty nejlepší. To bude knížka! Ty nemáš problém být soudobý.


Gora
19. 07. 2021
Dát tip

První má překvapivý konec... druhá a třetí spíše k zamyšlení... pěkně napsané.


lastgasp
19. 07. 2021
Dát tip

Perfektní náhled na tetovanou galerii dermatologických skvrn. Dobrý, hlavně ta třetí.


Andělka1
19. 07. 2021
Dát tip

***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru