Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Střepy

19. 07. 2021
25
35
1370
Autor
annnie

 

Střepy                                                                                               Matylda, pondělí 19.7.2021 odpoledne

 

Anna by měla mít tolik štěstí!

Ona obzvlášť,

protože tak málo – málokdy něco rozbije...

A včera jedna vinná sklenka

a dnes druhá...

 

Anebo snad – kdyby byl někdo třeba poněkud vizionářsky nadán -

bylo by možno

vykládat si to jako určité znamení:

 

zatímco po té včerejší,

co Anně lupla v ruce

při mytí nádobí

zbyly v Adamově vitrínce ještě stejné dvě,

skelný zrak té dnešní mrtvoly

obrací se k jediné osamělé pozůstalé

v Annině příborníku

 

Potom se ovšem naskýtá zajímavá otázka

komu to patřily včerejší

a komu patřej dnešní

slzy

 

Celé je to

dosti podivné;

a co je ještě podivnější,

dumá žena,

vinná tím, že její tmavě modrá podlaha

dopřává si koupel v šampaňském:

Že život

až na výjimky

lepí se ze střepů

znovu a znovu

 

Tak to jsem tedy vážně zvědavá

říká si Anna

a hledá širokou náplast značky Spofa

na přelepení

jistého orgánu v dutině hrudní

Nemějte však obavu,

ten evidentně nemůže patřit jí,

jelikož svou frekvencí

tisíc dvěstě stahů za minutu

může být přiřazen jedině letícímu kolibříkovi,

jak alespoň tvrdí wikipedie

 

 


35 názorů

Ano. A něco do nich. 


annnie
08. 11. 2021
Dát tip

Že si máme koupit nový skleničky :) :) :)


Podobnost čistě nahodná? Nedávno jsem taky rozbila sklenku na víno. Teď mám 2, každou totálně jinou..co z toho vyplývá?


annnie
22. 07. 2021
Dát tip

Alfonsi, dík, velices mě pobavil, tip netip :) :) :) Měj fajn den, Pá a.


ALFONS
22. 07. 2021
Dát tip

Tip. Norsko neNorsko. 


annnie
21. 07. 2021
Dát tip Já Lucie píšu...

Já děkuju za čtení, komenty i pěknou bublinu - to jsem neznala a líbí se mi to. Měj pěknej zbytek dne, pá a.


Bublinky všudeee! Tak to bude štěstí habaděj! 

Tímto jsem dnešní jízdu po Tvých básních dovršila!!! Hip hip hurá, řádně jsem si ji užila :) Děkuji.

Měj se bublinkovatě a tady jedna taková trochu trsací bublina (vím, bylo to především o střepách, ale neva :))!


Štírka
20. 07. 2021
Dát tip

Anie, ty se ze všeho umíš vždy tak kouzel ně vypsat! A ráda tě čtu – jako vše co voní normálním životem a má šťávu! Díky za dobré ráno...


Štírka
20. 07. 2021
Dát tip

Anie, ty se ze všeho umíš vždy tak kouzel ně vypsat! A ráda tě čtu – jako vše co voní normálním životem a má šťávu! Díky za dobré ráno...


cassy
20. 07. 2021
Dát tip Entropia, Morticia Adams

Jenom si tak povzdechnu: dvě sklínky = jedna báseň. Pokud by tato závislost fungovala i u nás doma, měli bychom dost materiálu k vybraným spisům. Jenom netuším, kdo by nám je vydal....


Aru
19. 07. 2021
Dát tip

Pár střepů slepíš dohromady

a hle, je tu sklenka nová,

umělecké dílo.

Snad jen aby to...

Slepýš neohodnotil,

to by pak snad...

nehoda ho potkala

:D


8hanka
19. 07. 2021
Dát tip

spinká vedľa mňa, pohladenie prijala s nadšením:) Telíčka máme podobné a  tiež na stôl nevyskočím bez pomoci stoličky:)

Pekný večer


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Joj, to je dojemný... Soucítím s ní, mám ostatně též trošku objemnejšie telíčko :) Pohlaď ji za mě, pá a.


8hanka
19. 07. 2021
Dát tip

naša mačka, hoci prežila asi 7 rokov na ulici, sa bojí skákať:) Možno je to tým, že má trošku objemnejšie telíčko, na stôl nevyskočí, ak jej nepriložím stoličku...nie, že by som ju podporovala v behaní po stole, ale ak chce na okno, inak sa naň nedostane... najradšej je na balkóne, ten má otvorený stále, okrem obdobia mrazov,  má na ňom stolík, aby videla ponad zábradlie, samozrejme, že k nemu priložený štokerlík, aby sa dostala hore... nedokáže  vyskočiť ani na kolená, keď som na lehátku...vždy sa najskôr zachytí drápkami a vytiahne sa hore, podľa toho vyzerajú moje nohy, som ako skrvavený Bill...


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Osmihanko milá, to je legrační:  právě jsem ti psala. Díky za návštěvu i přání štěstí...

Tak jak to ta tvoje kočka dělá, když tam nedokáže vyskočit :)?

Přeju veselej večer, pá a.


8hanka
19. 07. 2021
Dát tip

nie som jedna ako druhá...

u nás sú všetky šálky na kávu celé a ANI jeden tanierik zo šiestich...pýtať sa - kto to urobil, je zbytočné...som doma s mačkou a tá na linku nevyskočí...

mne črepy šťastie nepriniesli, aspoň na nič také nepamätám, Tebe, dúfam, prinesú..." vždyť víš, štěstí je krásná věc..."


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Ale, Norsko, já mám přece moc dlouhý všechno... To už se ví až v nejzapadlejším koutě Písmákova.

Ta voda je ovšem poněkud slaná a ještě zabarvená do růžova... Prostě takovej typickej ženskej hysterickej výlev... Muži by to možná vůbec číst neměli, možná jsem to měla dát do prologu...

Díky za návštěvu a.


Norsko 1
19. 07. 2021
Dát tip Janina6

Ani, mezi náma, moc dlouhý. Zbytečně vaříš  z vody


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Kočkodane!!! Popravdě, Anna by potřebovala spíš lepší mozek... a tvrdší srdce... Tak kdybyste vybrali dost na dvojnásobnou operaci... Díky moc, můj nejvtipnější komentátore... Přeju veselej večer, pá a.


Kočkodan
19. 07. 2021
Dát tip bixley, Gora

 

Slyšel jsem, že Spofa chystá uspořádat sbírku na nákup nových skleniček. Tak se samozřejmě také přidám. (Spofa – Spolek fanoušků Anny)


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Bixley, díky. Sklenky i šampus vzal nakonec čert, škoda je tu možná něčeho jinýho... Ale to právě člověk nikdy neví... Moc díky. A ano: zdá se, že už znáš Annu - zcela jistě dá vědět :)

Přeju krásnej večer plnej maličkejch bublinek štěstí, pá a.


bixley
19. 07. 2021
Dát tip

Sklenek je škoda a šampaňského rovněž. Ale určitě střepy přinesou štěstí, dej vědět.


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Jamardi! tak tuhle předpověď bych ráda brala, vizionářko :) Teď jde ještě o to, v čem to štěstí spočívá :) Díky. Přeju šťastnej čas, pá a.


Jamardi
19. 07. 2021
Dát tip

Musíte mít štěstí oba dva. Ty jsi rozbila dvě a on už měl tři rozbité. :)


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Vaše prevozchodítělstvo, tak si nejsem jistá, co ti přát :) Zda trvající nerozbitnost či snad naopak... Ale před tvým mužem psssst... :)


Abakus
19. 07. 2021
Dát tip

Ahoj annie, sú veci, ktoré nespadnú a  nerozbijú sa nikdy. Napríklad servis, ktorý mi najdrahší vystrelil na kolotočoch s modrým špitálovým okrajom. Prakticky nerozbitný.


annnie
19. 07. 2021
Dát tip ALFONS

Evženie! Vše beru zpět: největší překvapení dnešního dne je tvůj černej humr :) Díky moc, dnes se hodí! Pá a.


Někdy jsem jak ty děti s leprou, když se ptají: Tak co nám zase dnes upadne.

A není to jedna věc, minimálně tři.


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Black... Nojo, bylo francouzský... Nedá se nic dělat, ještě tu mám lambrusco za šedesát z penáče, tak za chvíli jdu asi po něm :) Jsou takový dny... Zdravím tě ulepená olepená a pořád neslepená... Díky! Přeju krásnej večer, pá a.


tož i podlaha si lízla...já jsem si zde také volně lízla a chutnalo.....doufám, že bylo značkové.....a už nic... prosím.... nerozbíjej...a nelep...Spofa neudrží všechno...*/***********************.


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Alegno, díky. Já holt budu blbě vtipkovat i v penálu... Měj se vesele, pá a.


Alegna
19. 07. 2021
Dát tip

hodně štěstí :)... pobavil mě skelný zrak


annnie
19. 07. 2021
Dát tip

Květoni, souhlasím. Jedna jako druhá, a já ještě horší, což už tady beztak všichni víte :) Srdečně tě zdravím, dík za úsměv. Pá a.


Vy jste jedna jako druhá. Dnes mi žena rozbila oblíbený hrneček na kávičku. Na maděru. Ale podšálek ne, ten zůstal. No ale co s osiřelým talířkem, že. Ach ty ženy.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru