Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zatmění

19. 07. 2021
4
3
214
Autor
Joan Arc

Dotknu se měsíce špičkou svého prstu

najdu tam kráter tvého zatmění

snad pohasnul jen aby zmátl nám cestu

vše v dobré opět se promění

 

 

máš střevíčky utkané z noční létavice

šaty ulepené od tance v mléčné dráze

s láskou počítáme

tak jako u rovnice

tvou krásu lze k vesmíru přirovnat snáze

 

 

v duši tvé vznikají překrásné galaxie

pak rotují v kružnicích okolo nás

už necítím tíhu tvých zatmění

na něhu vesmírnou

teď uzrál už čas

 

 

jak pavučina protíná sluneční soustavu

tak mnou projela síla tvé hvězdné lásky

vždy když tě potkám mám tuto představu

při pohledu do očí

mé vesmírné krásky


3 názory

Vítej na Písmáku....:-)))


Gora
20. 07. 2021
Dát tip

Do začátku posílám tip, v hodnocení dílka souhlasím s Janinou, zejména co se týká veršování v básni /lásky/krásky nejvíc "zabolí"/... a ještě - nadužíváš zájmena, jen v první strofě - svého, tvého, nám..., první ani třetí by nechybělo ... slouží zde jen k zachování počtu slabik. Vesmírné téma je dobré, ale báseň docela dlouhá vzhledem k obsahu, který se v podstatě opakuje...

Vítej na Písmáku... 


Janina6
19. 07. 2021
Dát tip Joan Arc, gabi tá istá

Ne že by na nějakém škatulkování až tak záleželo, ale myslím, že se to blíží spíš verši vázanému než volnému. Z básně mám tak trochu "smíšené pocity" - některé metafory se mi zdají zajímavé a originální (třeba kráter tvého zatmění, to počítání, pavučina, co protíná sluneční soustavu...), potom mi ale pokazí dojem jiný verš, obsahující nějaký hodně okoukaný obrat, frázi (asi nejvíc otřepaně mi zní síla hvězdné lásky při pohledu do očí vesmírné krásky). Je zvláštní, že ten verš "navíc", ten, co je slabší a jakoby jen do počtu, je většinou u každé sloky zrovna ten poslední (u třetí a čtvrté sloky poslední dva). Když si je zkusím odmyslet, vůbec mi tam nechybí, zůstane jen to zajímavější. Samozřejmě by se porušilo to "rýmování", ale to k volnému verši stejně nepatří... Každopádně ode mě tip za ta povedenější místa.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru