Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

strakapoud

23. 05. 2002
8
0
3321
Autor
Josefk

Včera mi volal několikrát do kanceláře syn, jeho opakovaná sdělení jsem považoval do odpoledne za jeho oblíbený žertík, je totiž po mně. Podle něho neustále nalétává na naši sýkorčí budku strakapoud, buší do ní zobákem, až třísky odletují a rve se se starými sýkorkami, které v budce krmí své drobečky. Válí se prý s nimi po zemi, peří lítá kolem za divých skřeků. Poté, co jsme se vrátili odpoledne domů, jsem opravdu uviděl zkázu... Museli jsme přistavit žebřík a budku zdrátovat, viselo jí totiž dno,z kterého vypadávali červíci, ten důvod ptačí pře, přední stěna rozštípnutá, a syn, který se momentálně povaluje nemocen doma, má za úkol strašit.

kvůli červíkovi

i ptáci

jdou po sobě

jako lidé

 


Kittie
15. 11. 2002
Dát tip
No sakra...!*

Blaznivkaaa
14. 11. 2002
Dát tip
Chudáčci ptáčci...::) ale jinak se mi to líbí, je to tak...::)*

clovrdik
13. 11. 2002
Dát tip
jo, je v tom hodně pravdy ... pár řádků na úvod a pak pointa ... TIP a s dovolením zařazuju do klubu, protože tohle je přesně o hnusu v nás ....

Merle
29. 05. 2002
Dát tip
radost+josefk: než nevědecký je to ještě-míň-objektivní. pravdou je, že tenhle romantizující pohled na nevinná a hodná zvířátka v lůně přírody prostě nemám rád :))

Josefk
29. 05. 2002
Dát tip
člověk je většinou neobjektivní a navíc často romantickej, jojo

Merle
28. 05. 2002
Dát tip
Radost: já si myslí, že hnusná jsou úplně stejně (někdy i víc), jen etika nám dovoluje na to nahlížet jinak. objektivně se chovají stejně špatně, jenže pro ně to není neetické (ikdyž i o tom by se dalo diskutovat - taková požírání mláďat otci apod.), kdežto pro nás jo. jak si to tak znova čtu, mám pocit, že ty máš za východisko člověka a jeho etický pohled, kdežto já člověka jako zvíře, jehož etický pohled jen mění perspektivu. ale v podstatě spolu souhlasíme :)

Josefk
28. 05. 2002
Dát tip
my jako lidé :-) míváme spíš za východisko člověka, což je zřejmě nevědecký, ale pro nás jednodušší :-) takže jsem to dost zjednodušil, záměrně, vím o tom myslím, že všichni víme, jak to je :-)

Radost
28. 05. 2002
Dát tip
jojo, myslím, že v podstatě s tebou souhlasím... Když se na to podívám z jinýho úhlu, tak máš taky pravdu. :)

Radost
28. 05. 2002
Dát tip
jojo, myslím, že v podstatě s tebou souhlasím... Když se na to podívám z jinýho úhlu, tak máš taky pravdu. :)

Josefk
28. 05. 2002
Dát tip
v podstatě je zajímavý dívat se z jinýho úhlu, že ? :-) to není ironie !! myslel jsem to tak, že každý má vždycky trochu pravdy, i když někdy jen té své :-)

Radost
28. 05. 2002
Dát tip
:)

Lord
28. 05. 2002
Dát tip
radši ani nezveřejnim svůj názor:-)))

Merle
27. 05. 2002
Dát tip
Radost: ale to je vcelku přesné. akorát ta jejich nevinost a mimoetičnost je daná právě nedostatkem vůle. nemohou volit (cílem je pouze přežití genů), tedy pojmy dobra a zla nemají význam. alespoň ne pro ně samé. Dabi: naprosto stejně hnusná.

Radost
27. 05. 2002
Dát tip
Merle: ano, myslím si, že zvířata stojí mimo etiku. Jestli to je nedostatkem vůle nebo vůlí Pánuboha, to nevím. Ale protože jsou apriorně neetická, nemůžeš je s člověkem, jako tvorem, který má nějaký etický smysl (i když někdy dost pochybený) na této úrovni vůbec srovnávat. Takže zvířata jsou hnusná, ale úplně jinak.

Dabi
25. 05. 2002
Dát tip
Neé...zvížátka nikdy tak hnusná jako lidi...

Merle
24. 05. 2002
Dát tip
Radost: stejně jako lidské dobro. rozdíl je jen ve vědomém rozhodnutí. zvířata mají skutečně všechny zlé (i dobré) vlastnosti jako člověk, akorát ten je může potlačovat (posilovat) vůli.

Radost
24. 05. 2002
Dát tip
opravdu si myslíš, že zvířata mají stejné vlastnosti jako člověk mínus vůle? tak s tím se nějak nedokážu ztotožnit... Zvířata považuju za v zásadě nevinná a jen člověk je ten, kdo vůbec dokáže rozlišovat mezi dobrem a zlem a jen u člověka proto můžeme mluvit o dobru nebo o zlu nebo o vědomém rozhodnutí. Zvířata vidím mimo toto hodnotové pojetí etiky.

Wopi
23. 05. 2002
Dát tip
jo (ale kategorii bych asi doporučil jinou, tahle Tě vypichuje na úvodní stranu, což není tak úplně fér)

Merle
23. 05. 2002
Dát tip
španý východisko. takhle se zvířata chovala vždycky, je to přirozenost. zvířata žárlí i nenávidí. zvířata "myslí" hlavně na sebe a na přežití svých genů. pro málo jako zvíře i člověk nenávidí a zabíjí

Aki
23. 05. 2002
Dát tip
hmmm, v týhle kategorii to nemá co dělat...

Vole
23. 05. 2002
Dát tip
wopi, aki: moja rec

ale pro sýkorky to jistě událost na první stranu byla!!!

Josefk
23. 05. 2002
Dát tip
omlouvám se, netušil jsem, kategorii jsem změnil Merle: mým východiskem byla zkušenost, že člověk je větší prevít :-)

Cirilla
23. 05. 2002
Dát tip
hlavně, že to dobře dopadlo! :o) Jak sýkorky, tak kategorie*

gd
23. 05. 2002
Dát tip
zvířata a lidi si asi nemají co vyčítat... ale je škoda, že člověk se stále nedokáže oprostit od svého zvířecího původu, protože má na víc.

Armand
23. 05. 2002
Dát tip
:))))* nádhera, protože jsem neviděl samotný text dílka když jsem četl prolog a tak mě to pak nadchlo po tom zevrubném úvodu :))) moc hezké jako celek.. prolog+čtyrverší

Marco
23. 05. 2002
Dát tip
jo ... JO. !°* ... I za ten smutek, který v tom je ... TIP

Inu... příroda, co naděláme. *

Radost
23. 05. 2002
Dát tip
gd: zvířata a lidi se vskutku nemají co vyčítat, hlavně teda lidi nemaj co vyčítat zvířatům :))) protoze zvirata delaji to, co musi v souladu s prirodou a prirozenosti tezko rict, jestli zlo ktere konaji lide da se prirovnat ke zvirecimu???

Astalavista
23. 05. 2002
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru