Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pan Vrtiška: Záhada mizejících turistů - Díl první (Spolupsaní)

22. 07. 2021
13
32
600
Autor
blacksabbath

A je tady...další spolupsaní...Aru + blacksabbath

Na nočním stolku oddychovala Nokie 3310, když tu se rozsvítil displej a rozvibrovalo se tělo Nokie a spustila se melodie: "Cink cink cink cinky linky cink cink cink."

 

"Haló, tady Vrtiška, záhadolog, toho času rozespale telefonující s vámi, co si přejete?"

"Tady Jan Czerny, jsem rodák z Čech provozující hotel Sad Wednesday v Honolulu. Pane záhadalogu, vaše slavná záhadologická odhalení se dostala až sem na Havaj. Mám pro vás veledůležitou záhadu, ztrácejí se tu turisti, prosím o urychlené vyřešení, letenky jsem pro vás rezervoval a zaplatil, informace máte v smsce."

"To jste mě ale mile úplně překvapil, hned se přichystám i Ferda bude určitě nadšený."

"Děkuji vám, prosím přileťte co nejrychleji, turisti tu mizí skoro před očima."

 

'Záhada mizejících turistů, no to tu ještě nebylo,' myslel si Vrtiška, když studoval smsku na svoji bytelně věrné Nokii 3310.

"Ferdo, vstávej, máme případ, musíme na Havaj, rychle! Tak se sbal a oblíkni mě, víš jak mi všechno dlouho trvá."

"Ňaf, haf, haf," souhlasil Ferda, mrknul do skleničky na rosničku, aby zjistil jak bude, rosnička seděla skoro v polovině žebříčku a držela deštníček - tedy chladněji a deštivo. Ferda vzal mapu a položil rosničku na mapu Havaje. Rosnička popolezla nahoru, složila deštníček, vzala si sluneční brýle a začala se mazat opalovacím krémem - tedy horko a slunečno. Ferda se snažil pacinkou trochu posunout žabku níž, aby nebylo tak horko, ale žabička se nedala, až to Ferda vzdal. Úhledně si složil hračky, granule a psí šatečky do kožených brašen. 

 

Jiří mezitím pil kafe se zubní pastou, aby se nezdržoval v koupelně. Kokosové ořechy v lednici nenašel, a tak se naladil na Havaj melounem, který rozsekl tak, že se rozprsknul po celé kuchyni a tak si raději dal sušenku s kolečkem salámu.

 

Když Ferda přežehlil Jiřímu šaty, tak ho oblékl a učesal na přehazovačku, protože Jiřímu začínali řídnout vlasy, i přesto že si Jiří potíral hlavu Bierhanzlovou mastí, narazil mu buřinku na hlavu a do ruky deštník a sám si zapnul pláštěnku a natáhl kapucku, když ale vyšli ven, bylo slunečno, ani jeden mráček. Ferda vrhnul pohled na skleničku se žabkou, ta se ale rychle otočila, aby se jejich pohledy nesetkaly.

"Nezdržuj Ferdo musíme na letiště, toho prezidenta, France Josefa, nebo jak se jmenoval."

 

Ferda zahrozil žabce, ale pak jen mávl pacinkou. "Na Havaji bude tvoje příbuzná určitě lepší meteorolog než ty," pomyslel si a vedl páníčka nejkratší cestou na letiště.

Sotva tam dorazili už slyšeli v letištním rozhlase výzvu.

"Žádáme cestující na lince Praha - Honolulu, aby se urychleně dostavili k odbavení! Letadlo roluje za pět minut!"

"Ňaf, haf, hauf!"

"Nojo, Ferdo, jen dám kufr na ten pás a už běžíme. To by tak bylo, aby odstartovali bez nás."

Letuška nechtěla Ferdu pustit mezi cestující, ale když se pan Vrtiška prokázal sms pozvánkou od Jana Czerného, uhladila si sukni a ofinu a bez dalších průtahů je pustila do letadla.

"To bude asi velevážený pán ten pan Czerný," pravil Jiří Ferdovi, který mu seděl na klíně.

"Já jsem si myslel, že budeš muset mít přinejmenším náhubek a nebo nedejbože budeš muset cestovat v zavazadlovém prostoru."

"Nhau, nhauf," odpověděl Ferda po psím.

 

A to už zazněl hlas letušky: "Připoutejte se prosím!" Ještě se usmála na Jiřího a letadlo se vzneslo.

Jiří měl nastudováno, že průměrná doba letu z Prahy do Honolulu je 25 hodin a 5 minut. Ovšem s dvěma přestupy. Přes Amsterdam a San Francisco nebo Frankfurt nad Mohanem a Seattle nebo Mnichov a San Francisco nebo Paříž a Los Angeles nebo Frankfurt nad Mohanem a Los Angeles. Ale jejich letadlo letělo přímo!

"Ty Ferdo, ten pan Czerný má ale dlouhé prsty. Že by to byl mafián a někdo se mu mstil unášením turistů?"

Ferda jen zatřepal ušima. Ale náš záhadolog si tuto myšlenku zapsal do svého poznámkového bloku.

 

Pokračování příště.......


32 názorů

blacksabbath
26. 07. 2021
Dát tip annnie

ann....děkujeme..:-))))


annnie
25. 07. 2021
Dát tip

Líbí se mi, jak se Ferda o pana Vrtišku dojemně stará!!! A spousta pěkných vtípků. Dobrá práce! Tip a.


Nani....děkujeme..:--))))))


blacksabbath
23. 07. 2021
Dát tip Aru

Luboši.......kde se touláš....už bude další díl .... :-))))))


Kočkodan
23. 07. 2021
Dát tip

 

ztrácejí se tu turisti” – pana Drívecerného ta situace tak sebrala, ze z ní az koktá.

Jinak jsem, Black a Aru, rád, ze jste to zase dali dohromady a písete spolu (i kdyz zatím jen jak se ríká na psí knízku).

V dílku se to hemzí vtipnými hláskami stejne jako spermiemi v semínku zdravého mladého muze. Netroufnu si lzive tvrdit, ze se na pokracování, vubec, ale vubec netesím.

(Do relativne pracného prifarování háku a kruhu se pri tomhle velkém poctu slov nepoustím, na mém míste byste se nejspís nechovali jinak.)


Jamardi...ještě pana Tau:-)))))) už takhle to vypadá na nejméně 5 dílů....jestli se toho chytne Aru.....budeme psát do konce prázdnin:-)))))))


Jamardi
23. 07. 2021
Dát tip

Pan Vrtiška na tu svou chorobnou zvědavost jednou doplatí. :)  Třeba mu pomůže pan Tau :)


Ptakopysk..... nevím, nevím jestli se ti bude ještě chtít po přečtení druhého dílu, který se právě tvoří:-))))))))....děkujeme za zájem.....:-))))))))))))


Ptakopysk
23. 07. 2021
Dát tip

já chcu letět taky klidně aji s přestupama


Gora
22. 07. 2021
Dát tip blacksabbath, Aru

To je napínavé!

Jste už osvědčená autorská dvojice, Ivi a Aru. Tak se těším, jak to bude dál, a posílám tip.


ou ou oužasné, vtipné, napínavé ... teším sa na vyvíjanie hononululáckej záhady


Aru
22. 07. 2021
Dát tip

díííky, tobě též ;)


Aruuu, já jsem to na Tebe tipovala!!!

Přeji pěkný večer.


Aru
22. 07. 2021
Dát tip

díky Lucie, k mobilnímu spojení se přiznávám :D

také jsem zvědav, jak se to vyvine ;)


Máme tu zase naši nezapomenutelnou dvojku! Teda trojku, já zapomněla na pana Vrtišku :)

Je to prostě nádhera sama :) Jsem vážně zvědavá, kdo ty lidi unáší, odnáší a co je ten pan Czerný zač! Těším se na další díl, ale pozor na zavaření mozků :)

Jinak rozkošné spojeníčko: rozvibrovalo se tělo Nokie


vesuvanka
22. 07. 2021
Dát tip

Aru, prima, budu se těšit :-)))


Aru
22. 07. 2021
Dát tip vesuvanka

druhý díl bude..., brzo! :D


Al. .......vyrdž/te...:-))))))......nebo se nám zavaří nejen klávesnice ...ale i mozky:-)))))


Alegna
22. 07. 2021
Dát tip

taky chci pokračování :-)


vesuvanka
22. 07. 2021
Dát tip

Ivi, díky :-)))



vesuvanka
22. 07. 2021
Dát tip

Ivi, prosím Tě, kde je dílo Pan Vrtiška: Záhada spadlé knihy? Podívala jsem se na Tvoji stránku i na stránku Aru, ale nenašla. Kdo je autorem?


Jani to vyplynulo z včerejších komentářů pod dílem.... Pan Vrtiška: Záhada spadlé knihy..:-))))))


Renato....to ví jenom Bůh a ti nahoře:-))))).....jak to tak vidím....poslední tečka bude s posledním dnem prázdnin:-)))))

Jani...děkujeme za tvou stopu u dílka:-)))


vesuvanka
22. 07. 2021
Dát tip

Ivi, zaujalo mě, že pan Vrtiška letí s Ferdou vyřešit záhadu mizejících turistů dokonce až na Havaj. Moc se mně líbila i rosnička. TIP a těším se na pokračování :-)))


bixley
22. 07. 2021
Dát tip

No to teda zírám! Začíná to zajímavě! Kolik bude pokračování??


Aru
22. 07. 2021
Dát tip

jasně iví, nápady víří jako divé ;D


Maruško...rosničkou sloužit nemůžu....ale pokračování bude....jen nevím kdy:-))))))))...děkujeme!!!


Aru
22. 07. 2021
Dát tip

Evži, vždyť ta žabička vůbec neukazovala přesně :D


Ty abys nebyl první....:-))))).....co se na Havaji nosí?....To se musíš zeptat Vrtišky...zavolej mu:-))))).......Aru....že čtenář neví kam se bude psaní ubírat je jasné.....ale....víme to my dva???...:-))))))


Já chci tu rosničku!!!! K narozeninám. A včera už bylo pozdě!!!!

A taky pokračování! :-)))


Aru
22. 07. 2021
Dát tip

Ó, Vrtiška opět na scéně, tedy přímo v letadle a rovnou celý letní seriál :D

doufám že se na Havaji pořád nosí ty kokosové podprsenky, nebo už nahoře bez? :D

opět povedené, a i s TIPem ;)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru